video thumb

تتر: امکان دارد که ارز دیجیتال باثبات USDT تنها با ارز فیات پشتیبانی نشود!

شرکت تتر وب سایت خود را بروز رسانی کرد و نوشت که احتمالا ارز دیجیتال باثبات USDT وابسته به دلار خود را به طور صد در صد با ارزهای فیات پشتیبانی نکند. در این خبر عنوان شده است که زمانی که این ارز دیجیتال باثبات به طور صد در صد پشتیبانی شود، ممکن است در برخی اوقات ذخایر آن شامل دیگر دارایی‌ ها نیز بشود.
در این وب سایت نوشته شده:

هر تتر، همیشه به طور صد درصد با ذخایر ما که شامل ارز سنتی و معادل‌های نقدی می‌شود، پشتیبانی می شود و گاهی اوقات، ممکن است که دارایی‌های دیگر و مطالبات وام‌ های تتر داده‌ شده به اشخاص ثالث که احتمال دارد شامل موجودیت‌ های وابسته (در مجموع، ذخایر) نیز باشد را شامل شود.

با این حال، شرایط قبلی تتر، همان طور که در آرشیو اینترنتی اواسط ماه فوریه نیز دیده می‌شود، نشان می دهد که این ارز، به طور کامل با ارز فیات پشتیبانی می شود:
هر تتر همیشه با نسبت ۱ تا ۱، با ارز سنتی که در ذخایر ما نگهداری می شود، پشتیبانی می شود. بنابراین هر USDT همیشه معادل ۱ دلار آمریکاست.

تتر همواره در معرض سوالاتی مانند این بوده است که آیا شرکت دارای ذخایر کافی برای پشتیبانی از USDT در گردش خود به ارزش ۱٫۹ میلیارد تومان می باشد یا خیر، با آنکه یک گزارش نشان می دهد که این میزان دارایی حداقل در طی زمان های خاصی در دست است.

در ماه دسامبر گذشته، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که صورت حساب بانکی تتر نشان می دهد که این شرکت حداقل بیش از چهار دارای دلار کافی برای پشتیبانی از توکن های USDT در بازار بوده است.

بیشتر بحث‌های ایجادشده پیرامون این شرکت از این حقیقت نشئت می‌گیرند که تتر، هیچ‌گاه حسابرسی مستقل از وثیقه‌ی دلاری خود ارائه نداده است. با این حال، این شرکت در ماه نوامبر، نامه ای از بانک دلتک در باهاما برای اثبات ذخایر خود منتشر کرد.

تتر و شرکت همکار آن، صرافی ارز دیجیتال بیت‌ فینکس (Bitfinex)، در دسامبر ۲۰۱۷ از سوی کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات‌ متحده (CFTC) محکوم شدند، هر چند که در آن زمان دلیل این محکومیت مشخص نشد. این دو شرکت همچنین از سوی محققان، متهم به دستکاری قیمت بیت کوین با استفاده از USDT شدند.