سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چرا نباید درباره سقوط نهنگ های ارزهای دیجیتال نگران بود؟

هر زمان که افت شدیدی در قیمت بیت کوین دیده می شود، معامله گرانی که با نام ”نهنگ های بیت کوین” شناخته می شوند، برای این افت شدید مورد سرزنش قرار می گیرند. نهنگ های بیت کوین اشخاص حقیقی یا گروهی هستند که میزان قابل توجهی بیت کوین یا ارزهای دیجیتال در اختیار دارند که گاهی اوقات می توانند قیمت بازار را به سمت قیمت مورد نظرشان حرکت دهند.

اخیرا، در یک وبینار بسیار آموزنده که توسط Chainalysis تولید شده است، این شرکت تحقیقاتی بلاک چین ادعای شگفت انگیزی را مطرح کرد مبنی بر اینکه “نهنگ های ارزهای دیجیتال” یعنی کسانی که بیش از ۵۶ میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارند، هیچ گونه خطری جدی برای قیمت بیت کوین ندارند.

ساختار ” نهنگ ارزهای دیجیتال ” را چه چیزی تشکیل می دهد؟

در این ارائه با عنوان” نهنگ های بیت کوین و بیت کوین کش چه کسانی هستند؟” Chainalysis انواع نهنگ ها را به چند دسته تقسیم می کند که از جمله آنها عبارتند از: “نهنگ های جنایی”، “نهنگ های پیشگام” و “نهنگ های تجاری”.

لازم به ذکر است که نهنگ های بیت کوین کش به طور متوسط، سرمایه گذاری خود را بر روی حدود ۲۵۰٪ از ارزهای دیجیتالی که نهنگ های معمولی بیت کوین سرمایه گذاری می کنند، انجام می دهند. این شرکت عنوان می کند برای اینکه یک نهنگ بیت کوین کش باشید باید دو برابر یک نهنگ بیت کوین معمولی، بیت کوین در اختیار داشته باشید. بنابراین، طبق تعریف آنها، اگر می خواهید یک نهنگ بیت کوین باشید، باید حداقل ۱۵،۰۰۰ بیت کوین در اختیار داشته باشید و اگر می خواهید یک نهنگ بیت کوین کش باشید، باید حداقل ۳۰،۰۰۰ بیت کوین در اختیار داشته باشید.

دارایی های اولیه از ۹ درصد از مجموع بیت کوین های در گردش تا به امروز تقریبا ۵ درصد کاهش یافته است. ارائه دهنده این ویبنار به حضار اعلام کرد که تورم از طریق استخراج تنها بخشی از دلایل این امر است، چرا که بعضی از نهنگ ها بخشی از سهام خود را در طول بازار گاوی فروختند. این شرکت این عمل را به عنوان نشانه ای برای سلامت اقتصاد ارزهای دیجیتال می داند. آنها عنوان کردند که “نهنگ های تجاری” تاثیر مثبتی بر روی طبقات نهنگ ها دارند، چرا که آنها عرضه کننده ثبات و پایداری رهستند.

در پایان، ارائه دهنده این ویبنار در پاسخ به این پرسش که آیا نهنگ های تجاری نیز ممکن است از پیشگامان باشند، اظهار داشت: در حالی که بعضی از پیشگامان اولیه، علائمی از تلاش برای اندوختن بیت کوین بیشتر در آینده را از خود نشان داده اند، به طور کلی می توان گفت که برای آنها مهم نیست که جزو سایر دسته بندی ها نیز قرار بگیرند.

هر نهنگ می تواند ولخرجی کند، در نتیجه باعث ایمن شدن قیمت بیت کوین می شود

خبر خوب این است که تهدید واقعی که ممکن است تمام نهنگ ها در اقتصاد ارزهای دیجیتال با آن مواجه شوند، نسبتا کم است. اگر آنها کل سهام خود را بفروشند، با در نظر گرفتن قیمت کنونی، ارزش کل سهام آنها ۳٫۹ میلیارد دلار خواهد بود، که این میزان حتی ۱۰ درصد از کل سرمایه بازرار فعلی بیت کوین نیز نمی باشد.

قیمت بیت کوین در برابر اقدام نهنگ ها نسبتا ایمن است. | منبع: Yahoo Finance

به طور بدیهی، فروش در این محدوده تاثیر چندانی نخواهد داشت. معاملات در بازار خرسی تاثیرگزار هستند، اما ممکن است بازار گاوی نیز صورت بگیرد. همانطور که عنوان شد، این مقدار فروش هرگز تاثیر واقعی خودش را نخواهد گذاشت. اگر سفارش فروش این مقدار واقعا صورت بگیرد، نتیجه واقعی غیر قابل تعیین است. یک جنبه از چنین سناریویی این است که ارزهای جدید برای اولین بار وارد صرافی ها شوند.

ما می دانیم که هر روزه حدود ۲٫۵ میلیون بیت کوین در صرافی دست به دست می شود. اما اغلب بازهم همین ارزها هستند که بارها و بارها مورد معامله قرار می گیرند.

اکثر نهنگ های تجاری، با این هدف بیت کوین را می فروشند که بتوانند آن را ارزان تر خریداری کنند. به این ترتیب، آنها دارایی های خود را افزایش می دهند.

“نهنگ های جنایی” در حال حاضر کمترین خطر را برای قیمت بیت کوین دارند

یک گروه از نهنگ ها که به طور مؤثر کمترین خطر را برای قیمت بیت کوین ایجاد می کنند، نهنگ های جنایی یا افرادی هستند که پول خود را از بازار وب سیاه به دست آورده اند. این نهنگ ها ارزهای خود را به شیوه سایر نهنگ ها نمی فروشند، بنابراین میزان خطری که ممکن است توسط این دسته از نهنگ ها ایجاد شود، بسیار پایین است.

هنگامی که نهنگ های جنایی ارز خود را می فروشند، قضد دارند که از شناسایی شدن خود جلوگیری کنند و این کار را از طریق کارت های هدیه و طرح های پولشویی انجام می دهند. آنها همچنین طی سال ها به جمع آوری ارزهای با حفظ حریم خصوصی پرداخته اند. شفافیت بلاک چین برای این نوع نهنگ ها، یک دارایی به حساب نمی آید، بنابراین آنها تمایل ندارند که از آن استفاده کنند، مگر اینکه لازم باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location