سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تعداد توسعه دهندگان فعال اتریوم بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال است!

بر اساس گزارش شرکت مدیریت دارایی های دیجیتال کپیتال الکتریک، اتریوم دارای بیشترین توسعه دهنده در بین تمام ارزهای دیجیتال است که بر روی پروتکل اصلی خود فعالیت می کند. البته بدون محاسبه توسعه دهندگانی که بر روی پروژه های اجتماعی فعالیت دارند. این گزارش طی پستی در روز ۷ مارس منتشر شد.

در این گزارش، شرکت کپیتال الکتریک بیش از ۲۰۰۰۰ مخزن کد و ۱۶ میلیون کد اجرایی را برای به دست آوردن داده های خود مورد بررسی قرار داد که نشان دهنده این مسئله است که به طور متوسط ۲۱۶ توسعه دهنده به مخزن اتریوم، کد اضافه می کنند. این شرکت همچنین اعلام کرد که این داده ها فقط تعدادی از توسعه دهندگان اتریوم را محاسبه می کنند، چراکه پروژه های اکوسیستمی مانند ترافل را در نظر نگرفتیم.

بیت کوین که به لحاظ ارزش بازار بزرگ ترین ارز دیجیتال است نیز دارای یک مجموعه توسعه دهنده فعال است که به طور میانگین شامل بیش از ۵۰ توسعه دهنده می باشد. این گزارش مشخص کرد که این داده ها شامل پروژه های اکوسیستمی نمی باشند.

یک مجموعه اطلاعات محدودتر که تنها مشارکت توسعه دهندگان در پروتکل اصلی را بررسی می کند، نشان می دهد که:

اتریوم فعال ترین ارز دیجیتال با میانگین بیش از ۹۹ توسعه دهنده در ماه است.

از سوی دیگر، بیت کوین به طور میانگین دارای ۴۷ توسعه دهنده در پروتکل اصلی خود است که این ارز را به دومین ارز دیجیتال فعال تبدیل کرده است. همچنین داده ها نشان دهنده این است که پلتفرم های بزرگ مانند ایوس (EOS)، ترون (TRX) و کاردانو (ADA) به طور میانگین بیش از ۲۵ توسعه دهنده هسته اصلی در ماه دارند.

نکته دیگری که در این گزارش وجود دارد، این است که اگرچه بازار نسبت به اوج خود کاهش ۸۰ درصدی دارد، اما اطلاعات نشان می دهد که تعداد توسعه دهندگان فعال ماهانه تنها ۴ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، بر اساس این گزارش، تعداد توسعه دهندگان فعال بر روی مخازن ارزهای عمومی طی دو سال گذشته دو برابر شده است.

بر اساس اطلاعات جهانی این شرکت، بیش از ۴۰۰۰ توسعه دهنده به طور ماهانه، کد را به بیش از ۲۸۰۰ ارز عمومی اختصاص می دهند. همانطور که این گزارش عنوان می کند، این داده ها پروژه های خصوصی عرضه نشده و یا غیر ارزی، مانند شبکه لایتنینگ را در بر نمی گیرد.

این گزارش همچنین اشاره می کند که بسیاری از پروژه هایی که توسط توسعه دهندگان رها شده اند، فورک کوین های با ارزش شبکه بوده اند. به عنوان مثال، دوج کوین (DOGE) چندین ماه توسعه دهنده نداشته است و توسعه دهندگان اصلی لایت کوین (LTC) در سال گذشته از ۴۰ توسعه دهنده در ماه به ۳ توسعه دهنده رسیده است.

این گزارش همچنین یادآور می شود که هر دو ارز دیجیتال بیت کوین دیاموند (BCD) و بیت کوین گلد (BTG) از ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ تاکنون کمتر از ۵ توسعه دهنده داشته اند.

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم نیز اخیرا اعلام کرده است که سعی دارد محدودیت کاربرد بیت کوین را با ایجاد اتریوم حل کند. از سوی دیگر، جک دورسی، مدیر عامل توئیتر و اسکوئر در پادکست اخیر خود عنوان کرده است که هر هفته ۱۰ هزار دلار در بیت کوین هزینه می کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version