video thumb

ایالات متحده، در راس ارائه دهندگان شغل های مرتبط با بلاک چین

براساس تحقیقات صورت گرفته توسط The NextWeb (TNW) که در تاریخ ۸ مارس منتشر شد، ایالات متحده آمریکا در زمینه مشاغل مرتبط با بلاک چین در سطح جهان، پیشتاز است.

(TNW) برای تهیه این گزارش، اطلاعات را از سایت کاریابی Glassdoor جمع آوری کرده و همه فرصت های شغلی را که عبارت “بلاک چین” در آنها به کار رفته بود، در لیست تمام کشورهای جهان پیدا کرده است.

نتایج به دست آمده نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا از نظر مشاغل مرتبط با بلاک چین، با در اختیار داشتن ۲٫۶۱۶ شغل یا حدود نیمی از مجموع ۷۱۱۱۱ شغل بلاک چینی موجود در Glassdoor در سطح جهان پیشتاز است. انگلستان با ۱،۰۱۵ شغل مرتبط با بلاک چین در رده بعدی قرار دارد، و هند با ۲۵۷ جای خالی برای استخدام، رتبه سوم را به دست آورده است.

در میان رایج ترین شغل های موجود در سایت، “مهندس بلاک چین” دارای بیشترین تعداد است. و شغل های با عنوان “مهندس ارشد نرم افزار” و “توسعه دهنده بلاک چین” در رده دوم و سوم محبوب ترین عناوین شغلی قرار دارند.

(TNW)، همچنین فهرستی از شرکت هایی که فرصت های شغلی مربوط به بلاک چین را ارائه می دهند، تهیه کرده است که در آن، IBM، غول فناوری اطلاعات بیشترین مشاغل مرتبط با بلاک چین را ارائه می دهد و پس از آن ارنست اند یانگ  (Ernst & Young) شرکت خدمات حرفه‌ای بریتانیایی قرار دارد، که به همراه شرکت‌های دیلویت، کی‌پی‌ام‌جی و پرایس واتر هاوس کوپرز در فهرستی تحت عنوان چهار حسابرس بزرگ در سطح بین‌المللی شناخته می‌شوند و شرکت نرم افزاری اوراکل نیز در رتبه سوم می باشد.

از میان ۱۰ شرکت برتر، تنها ۳ شرکت مربوط به ارزهای دیجیتال هستند که عبارتند از فوریس لیمیتد (Foris Limited)، کریپتودات‌کام (Crypto.com) و ویرکس (Wirex). گفتنی است که استارت آپ پرداخت Ripple در رتبه ۱۷ و شرکتن فناوری نرم افزار بلاک چین ConsenSys در رده ۱۳ قرار دارد.

در ماه فوریه شرکت استخدامی هایرد (Hired) گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد تقاضای جهانی برای مهندسان بلاک چین نسبت به سال گذشته ۵۱۷ درصد افزایش یافته است. همچنین، از دیگر گرایش های مهندسی نرم افزار که با رشد متقاضی روبرو بوده است، مهندسی امنیت است که با رشد ۱۳۲ درصدی در رتبه دوم و مهندسی سیستم های تعبیه شده با ۷۶ درصد در رتبه سوم قرار دارند. گفتنی است که مهندس بلاک چین همچنان در میان سه شغل مهندسی نرم افزاری پر درآمد در شهرهای مختلفی که در این گزارش پوشش داده شده بودند، باقی ماند.

در همان ماه، کارشناسان و صنعتگران در نشست سالانه CIO Network مجله وال‌استریت عنوان کردند که پذیرش فناوری بلاک چین هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد. به گفته کریستین موی (Christine Moy)، مدیر اجرایی و رئیس مرکز بلاک چین جی پی مورگان چیس، اگر چه فناوری بلاک چین، کاربرد عملی خود را پیدا کرده است، اما برنامه های جدید آن هنوز در مقیاس بزرگ به کار نمی رود.