سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تغییر موضع یکی دیگر از کارشناسان معروف نسبت به ارزهای دیجیتال !

نیال فرگوسن (Niall Ferguson)، مورخ اقتصادی برجسته، به صف کارشناسانی پیوسته است که نگرش خود را نسبت به ارزهای دیجیتال ۱۸۰ درجه تغییر داده اند. وی در طی یک سخنرانی در نشست بررسی امور مالی استرالیا عنوان کرد که تفکر قبلی اش نسبت به بیت کوین که گمان می کرد که بیت کوین یک “توهم کامل” است، اشتباه می باشد.

نیال فرگوسن، نویسنده شناخته شده ای است که بر اقتصاد و تاریخ متمرکز است. محبوب ترین اثر وی تا به امروز ترقی پول (The Ascent of Money) است که درباره تاریخ مالی جهان است. فرگوسن در روز سه شنبه اعتراف کرد که درک عمیق وی از تاریخ و نوآوری مالی باعث شده تا ارز اساسی مبتنی بر بلاک چین را مردود اعلام کند.

بر اساس این گزارش، در موقع شام این نشست، وی زمانی را به یاد آورد که پنج سال پیش پسرش به وی پیشنهاد داده بود تا در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. در آن موقع فرگوسن احساس می کرد که بیت کوین یک توهم کامل است.

فرگوسن در ادامه گفت: من به اشتباه فکر می كردم که یک ارز مبتنی بر بلاک چین هیچ کاربردی ندارد. من دیگر فکر نمی کنم که بیت کوین یک توهم کامل باشد.

علاوه بر این، فرگوسن اخیرا به عضویت هیئت مدیره پروژه الگوریتم استیبل کوین Ampleforth در آمده است.

نیال فرگوسن هنگام اعلام مشارکت خود در این پروژه عنوان کرد: “ایده بازتولید پول من را هیجان زده می کند.”

با این حال، همکار وی، نوریل روبینی (Nouriel Roubini) که یک اقتصاددان برجسته و منتقد بیت کوین است با انتشار پستی در توئیتر به وی تبریک گفت.

در هر صورت، فرگوسن به صف کارشناسان مالی و سرمایه گذارانی که قبلا بیت کوین و ارزهای دیجیتال را مورد انتقاد قرار داده بودند، پیوسته تا یک شانس دیگر به این فناوری نوظهور بدهد.

به عنوان مثال، لیزا الیس (Lisa Ellis)، تحلیلگر برجسته وال استریت در صنعت پرداخت، پس از این که سال گذشته تاکید داشت که بیت کوین در حال تلاش برای حل مشکلی است که وجود ندارد، هفته گذشته عنوان کرد که ارزهای دیجیتال به طور بالقوه مختل کننده سیستم های پرداخت خصوصی می باشند.

همچنین، یکی دیگر از منتقدان بیت کوین، جیمی دیمون، مدیر عامل شرکت خدمات مالی و بانکداری جی پی مورگان هم اکنون در حال شرط بندی بر روی ارز دیجیتال خود به نام جی پی ام کوین (JPM Coin) است که یک توکن دیجیتال غیر متمرکز می باشد. وی عنوان کرد که این ارز دیجیتال، روزی می تواند داخلی، تجاری، و قابل استفاده شود.

این لیست، مارک کوبان صاحب دالاس ماوریکس که یک کارآفرین میلیاردر است را نیز شامل می شود. وی در سال ۲۰۱۴ عنوان کرده بود که بیت کوین یک ارز دیجیتال بلند مدت نمی باشد. اگرچه با وجود اینکه کوبان همچنان شک و تردید خود را نسبت به ارزهای دیجیتال نشان می دهد، وی مقدار کمی بیت کوین به دست آورد و بر روی سایر انواع ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد. کوبان در سال گذشته اعلام کرد که ماوریکس، ارزهای دیجیتال موجود در صرافی ها را به عنوان بلیط و کالا می پذیرد.

همچنین، یکی دیگر از منتقدان بیت کوین یعنی رابرت شیلر (Robert Shiller)، برنده جایزه نوبل نیز سال گذشته نسبت به ارزهای دیجیتال ابراز امیدواری کرد، وی عنوان کرد که من دیگر بیت کوین را نفی نمی کنم.

در همین حال، Cambridge Associates، که یک شرکت مشاوره ای مهم برای حقوق بازنشستگی و کمک های مالی است نیز تلاش می کند تا سرمایه گذاران سنتی را نسبت به سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال ترغیب کند. این شرکت در ماه فوریه، عنوان کرد: اگرچه این نوع سرمایه گذاری ها با ریسک بالایی همراه می باشند، اما برخی از آنها ممکن است که دنیای دیجیتال را به خوبی ارتقاء دهند.

با این حال، بسیاری از اقتصاددانان مشهور و بازرگانان همچنان نسبت به ارزهای دیجیتال دچار شک و تردید هستند که برخی از آنها عبارتند از پل کروگمن (Paul Krugman)، وارن بافت (Warren Buffett)، دکتر دووم (Doctor Doom)، نوریل روبینی (Nouriel Roubini) و بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت. یک سال پیش، گیتس عنوان کرد: در حال حاضر، ارزهای دیجیتال برای خرید فنتانیل و سایر داروها مورد استفاده قرار می گیرند،بنابراین ارزهای دیجیتال یک فناوری نادر هستند که به طور مستقیم منجر به مرگ می شوند. وی عنوان کرد که اگر ساده بود، به روش کوتاه مدت روی بیت کوین سرمایه گذاری می کردم. وی افزود: سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی، در واقع چیزی را تولید نمی کند. پس نباید از آن انتظار پیشرفت داشته باشید.

با این حال، وی در سال ۲۰۱۳، عنوان کرد که “تبدیل اقتصاد پایه خدمات مالی از طریق پول دیجیتال به طور مستقیم به افرادی که در فقر زندگی می کنند، کمک خواهد کرد.”

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location