video thumb

قیمت بیت کوین چگونه در نتیجه توسعه و تحقیق افزایش می‌یابد؟

با افزایش سرمایه گذاری نهای، قیمت بیت کوین نیز به دلیل وجود یک جامعه توسعه و تحقیق فعال ممکن است افزایش پیدا کند. این چیزی است که در مطالعه اخیری که توسط شرکت Electric Capital انجام شده، نمایان است. این شرکت مدیریت دارایی ارزهای دیجیتال که در سان فرانسیسکو واقع شده است، دریافت که تعداد توسعه دهندگانی که بر روی بلاک چین عمومی فعالیت می کنند از سال ۲۰۱۷ تا کنون تقریبا دو برابر شده است. گفتنی است که در ماه ژانویه سال ۲۰۱۷، در مجموع ۲۱۹۰ توسعه دهنده بر روی پروژه های سکه عمومی فعالیت می کردند، در حالی که این تعداد تا پایان ژانویه سال ۲۰۱۹ به ۴،۳۵۲ افزایش پیدا کرد. این تفاوت فاحش به فناوری های زیرساختی ارزهای دیجیتال اشاره دارد که با وجود شرایط نزولی بازار باز هم در حال توسعه می باشند.

آویچال گارگ (Avichal Garg)، یکی از بنیانگذاران Electric Capital عنوان کرد: تعداد توسعه دهندگان فعال، ماهانه ۴ درصد کاهش یافته است، این درحالی است که روند نزولی بازار بیش از ۸۰ درصد بوده است. با این وجود تعداد توسعه دهندگانی که وارد اکوسیستم ارزهای دیجیتال شده اند، در حال افزایش است.

اتریوم فعال تر از بیت کوین

این سخن گارگ به پروژه های بلاک چین عمومی اشاره دارد که جامعه توسعه دهنده آنها فعال تر از سایر بلاک چین ها بوده است. در طول مطالعه ای که توسط Electric Capital انجام شد، اتریوم توانسته بود بزرگ ترین تیم توسعه دهنده را جذب کند، به طوری که هرماه ۹۹ شرکت کننده جدید پروتکل اصلی را می ساختند. در همین حال، بیت کوین نیز با ۴۷ توسعه دهنده در ماه توانست جایگاه دوم را کسب کند.

وی با بیان اینکه اکوسیستم توسعه دهنده بیت کوین از بالاترین میزان سلامت برخوردار است، افزود که برخی از پلتفرم ها مانند ایو، دوج کوین، لایت کوین، بیت کوین دیاموند و بیت کوین گلد تقریبا هیچ گونه فعالیت توسعه ای نداشته اند.

فعالیت توسعه دهنده ها در حال صعود است

تحقیقات مستقلی که در ژانویه سال ۲۰۱۷ منتشر شد، نشان دهنده ارتباط مستقیم بین فعالیت های توسعه ای و بازده مثبت هفته بود. محققان شا وانگ (Sha Wang) و ژین فیلیپ ورگن (Jean-Philippe Vergne) اشاره کردند که افزایش فعالیت های توسعه ای ارزهای دیجیتال با یک انحراف استاندارد، نشان دهنده افزایش ۹ درصدی در هفته است.

ورگن، استاد استاد دانشکده‌ بیزینس Ivey در کانادا عنوان کرد که با استفاده از یک مقیاس جدید دریافتیم که فعالیت های توسعه ای مهم ترین عامل افزایش بازدهی ارزهای دیجیتال بوده است.

بر خلاف شرکت ها که معمولا محققان و توسعه دهندگان خصوصی را برای نظارت بر بهبود و نوآوری در محصولات و خدمات خود استخدام می کنند، پروژه های غیر متمرکز مانند بیت کوین به مشارکت داوطلبانه متکی هستند. پس از گذشت مدتی، توسعه دهنده ها پیشنهادات خود را برای بروزرسانی هسته بیت کوین به سرویس گیت هاب ارائه می دهند و پیشنهاداتی که اکثریت آراء را کسب کنند، در سیستم اصلی بیت کوین ادغام می شوند.

گاهی اوقات کدهای رد شده، سبب می شوند که نویسندگان، پروژه های جداگانه خود را ایجاد کنند. به عنوان مثال، پیشنهاد راجر ور (Roger Ver) برای افزایش اندازه بلاک بیت کوین از ۱ مگابایت تا ۸ مگابایت باعث شد که وی یک ارز دیگر به نام بیت کوین کش را ایجاد کند.

مشارکت داوطلبانه زیاد نشان دهنده این است که پروژه مربوطه در مسیر درست قرار دارد. گفتنی است که کاربران نهایی، چنین پروژه هایی را با دوام و قوی تر می دانند. در نتیجه، آنها نسبت به سرمایه گذاری بر روی این گونه پروژه ها اطمینان بیشتری دارند.

به این ترتیب، افزایش فعالیت های توسعه ای ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین، مهم ترین عاملی است که باید درنظر گرفته شود. گفتنی است که تحقیق و توسعه فعال یکی از عوامل مهم برای جذب سرمایه در این بخش است که سبب افزایش ارزش دارایی های دیجیتال می شود.