video thumb

آرژانتین بر روی پروژه‌های محلی بلاک چین پشتیبانی شده توسط بایننس سرمایه گذاری می‌کند!

اخیرا، دولت آرژانتین موافقت کرده است که در پروژه های بلاک چین که توسط آزمایشگاه بایننس و صرافی ارزهای دیجیتال LatamEx واقع در آمریکای لاتین پشتیبانی می شوند، سرمایه گذاری مشترک داشته باشد. گفنی است که آزمایشگاه های بایننس، یکی از عوامل تأثیرگذار اجتماعی و همچنین یکی از عوامل سرمایه گذاری صرافی بایننس است که اخیرا بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین را به عنوان یک مرکز فعالیت جدید برای برنامه های آزمایشگاه بایننس انتخاب کرده است.

در پی این تصمیم، وزارت کار و تولید کشور آرژانتین با بایننس توافقنامه ای را امضا کرده است که متعهد به سرمایه گذاری تا ۵۰،۰۰۰ دلار در هر پروژه می باشد. براساس این خبر، دولت آرژانتین به مدت ۴ سال متعهد شده است که بیش از ۱۰ پروژه بلاک چین را در هر سال تأمین مالی کند. این سرمایه گذاری ها از طریق موسسین آزمایشگاه انجام می شود.

بوئنوس آیرس یکی از ۶ مکان برای سرمایه گذاری آزمایشگاه های بایننس است که در تاریخ ۲۵ مارس شروع به فعالیت می کند. سایر مکان ها، سانفرانسیسکو، برلین، لاگوس، سنگاپور و هنگ کنگ می باشند.

در سایر اخبار منتشر شده از آرژانتین در اوایل ماه جاری آمده که کارت حمل و نقل رسمی دولت به نام SUBE، شروع به پذیرش بیت کوین کرده است. گفتنی است که SUBE توسط بیش از ۷ میلیون نفر در ۳۷ نقطه مختلف این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

ماه گذشته نیز آرژانتین قرارداد صادرات مواد شیمیایی کشاورزی را به مبلغ ۷۱۰۰ دلار  با کشور پاراگوئه امضا کرد و در این قرار داد طرفین معتهد شدند که پرداخت این مبلغ با بیت کوین انجام شود.

در ماه ژانویه، دانشگاه برکلی کالیفرنیا در ایالات متحده، یک برنامه شتاب دهنده ۱۲ هفته ای برای استارت آپ های اولیه بلاک چین راه اندازی کرد که بخشی از هزینه آن توسط صندوق سرمایه گذاری Berkeley X-Lab Fund حمایت شد.

IBM و دانشگاه کلمبیا نیز دو برنامه شتاب دهنده بلاک چین را اجرا می کنند که هدف آنها کمک به استارت آپ هایی است که در فضای ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند. این مراکز شتاب دهنده، امکان دسترسی به دارایی ها، دانش و پشتیبانی لازم را برای ۲۰ کارآفرین و بنیان گذار شبکه های بلاک چین در سرتاسر جهان فراهم می کنند تا از این طریق، کسب و کارهای پایدار مبتنی بر بلاک چین یا شبکه های بلاک چین سطوح سازمانی را راه اندازی کنند.