video thumb

چگونه ارزهای دیجیتال را خریداری کنیم؟

ارزهای دیجیتال برای مدت زمان زیادی است که راه اندازی شده اند، اما می توان گفت که آنها با افزایش قیمت چشم گیری که در سال ۲۰۱۷ داشتند، در صدر اخبار قرار گرفتند. در اینجا یک راهنما وجود دارد که به شما در خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال محبوب دیگری کمک خواهد کرد.

قیمت بیت کوین (BTC) به عنوان با ارزش ترین ارز دیجیتال در جهان، در ماه مارس امسال به ۳۷۹۴٫۳۵ دلار رسید. این ارز در ابتدای ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ با قیمت تقریبا ۲۰،۰۰۰ دلار به فروش می رسید که در ابتدای همان سال چیزی حدود ۷۵۰ دلار قیمت داشت.

در حقیقت، بیت کوین و اتر دو ارز دیجیتال برتر بودند، چرا که اتریوم نیز در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد چشم گیری بود، این پلتفرم در ابتدای سال ۲۰۱۷ تنها ۱۰ دلار قیمت داشت، در حالی که در اواخر همان سال به ۱٫۴۰۰ دلار رسید. این مسئله، نشان دهنده افزایش ۱۴۰ برابری این ارز بود که بسیار بیشتر از بیت کوین با افزایش قیمت روبرو شده بود.

و در حالی که بازار این ارزها تا کنون به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است، برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و بیت کوین کش همچنان برای بسیاری از سرمایه گذاران خرده فروشی و سرمایه گذاران نهادی به اندازه خریداران و فروشندگان، جالب به نظر می رسند.

در ادامه به بررسی رایج ترین دلایلی که مردم بر روی ارزهای دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری می کنند و اینکه چرا بیت کوین می خرند و همچنین نحوه خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می پردازیم.

چرا بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می شود؟

بدون شک می توان گفت که افراد مختلف به دلایل شخصی سرمایه گذاری می کنند و اکثر آنها تمایل دارند تا سود کسب کنند. با این حال، دلایل متعددی وجود دارد که خریداران و فروشندگان به اندازه سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال مشارکت می کنند. برخی از این دلایل عبارتند از:

۱٫ تنوع سبد سهام

“هرگز همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید” این، گفته ای است که کاملا با دنیای سرمایه گذاری سازگار است. هنگامی بررسی تنوع در سبد سهام بازار ارزهای دیجیتال، رویکردهای مختلفی وجود دارد که شما می توانید هر کدام از آنها را به کار گیرید.

افزودن ارزهای دیجیتال به سبد سهام سرمایه گذاری، یکی از راه هایی است که می توانید از طریق آن تعادل را برقرار کنید. همچنین لازم به ذکر است که این صنعت از بازار سنتی متفاوت است و می تواند به طور چشمگیری باعث افزایش رشد سهام شود.

در حالی که هم اکنون بازار ارزهای دیجیتال وارد بازار خرسی شده است و قیمت ها در حال پایین آمدن هستند، گفته می شود که نوسانات بالای قیمت ها و احتمال افزایش سود بیش از ۱۰۰ درصد دلیل بر این است که هنوز هم بسیاری از سرمایه گذاران در قدم اول بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.

در واقع سایت بیت کوینیست، اخیرا عملکرد بیت کوین را با سه شرکت بازار سهام سنتی یعنی آمازون، JD.com و iQiyi مورد مقایسه قرار داده است. به نظر می رسد که بیت کوین همه آنها را از لحاظ رشد مالی پشت سر گذاشته است و حتی از بازار سهام محبوب FAANG نیز برتر است که این نیز یک دلیل دیگر برای خرید ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

۲٫ در حال حاضر خرید ارزهای دیجیتال آسان تر از گذشته است

صرف نظر از اینکه شما می خواهید اقدام به خرید بیت کوین و اتریوم یا هر گونه ارز دیجیتال دیگری کنید، لازم به ذکر است که در حال حاضر خیلی راحت‌تر از گذشته می توانید این کار را انجام دهید.

به طور طبیعی، همانطور که قیمت ارزهای دیجیتال افزایش یافته و آنها محبوبیت بیشتری پیدا می کنند و تقاضا برای آنها بیشتر می شود، شرکت ها نیز شروع به ارائه طیف وسیعی از خدمات مختلف کرده اند که دسترسی سریع و آسان را به بازار ارزهای دیجیتال فراهم می کند.

از این رو، شما هم اکنون می توانید بیت کوین و اتریوم را با استفاده از کارت اعتباری، کارت بدهی، کارت های هدیه خریداری کنید و لازم به ذکر است که شما حتی با استفاده از پول نقد از طریق دستگاه های خودپرداز بیت کوین یا کیوسک های پول الکترونیکی نیز می توانید بیت کوین بخرید. با این حال، باید به هنگام انجام مبادلات ارزهای دیجیتال به هزینه های کمیسیون و کارمزد تراکنش ها که ممکن است به شدت متفاوت باشد، مخصوصا هنگام استفاده از کارت های اعتباری یا کارت های بدهی نیز توجه داشته باشید.

۳٫ افزایش پذیرش

بدون شک می توان گفت که بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی هنوز در مراحل اولیه به سر می برد. گفتنی است که در حال حاضر، تعداد دستگاه های خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان بیش از ۴،۰۰۰ عدد می باشد که این تعداد قابل مقایسه با تعداد دستگاه های خود پرداز سنتی نیست.

با وجود این مسئله که ارزهای دیجیتال مدت زمان کوتاهی است که عرضه شده اند، اما  محبوبیت آنها اخیرا بسیار افزایش یافته است.

علاوه بر این، بانک ها، موسسات، کشورها و حتی دولت های مختلف نیز نسبت به این تکنولوژی علاقه نشان داده اند که نشان دهنده این است که ارزهای دیجیتال وجود دارند تا دلایل بیشتری برای خرید بیت کوین ارائه دهند.

محبوب ترین ارزهای دیجیتال

محبوب ترین ارز دیجیتال در کنار بیت کوین چیست؟ می توان گفت که در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال وجود دارد و رتبه بندی آنها در بازار می تواند روز به روز تغییر کند. همچنین راه های بسیاری وجود دارد که شما می توانید از آن طریق آنها را خرید و فروش کنید.

با این حال، گفتنی است که محبوبیت ارزهای دیجیتال نشان دهنده قدرت ماندگاری آنهاست و برترین ارزهای دیجیتال از نظر بازار سرمایه آنهایی هستند که مردم بیشتر از آنها آگاهی دارند. از جمله این ارزهای دیجیتال عبارتند از: بیت کویت، ریپل (XRP)، اتریوم (ETH)، بیت کوین کش (BCH)، استلار (XLM)، ایوس (EOS)، بیت کوین اس وی (BSV)، لایت کوین (LTC)، ترون (TRX)، کاردانو (ADA)، مونرو (XRM)، اتریوم کلاسیک (ETC) و غیره.

چگونه از طریق صرافی کوین بیس، ارز دیجیتال خریداری کنیم

کوین بیس، در حال حاضر بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال در بازار است که در ایالات متحده واقع شده است. دفتر مرکزی این صرافی در سانفرانسیسکو مستقر است.

خرید ارز دیجیتال در این پلتفرم بسیار ساده است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای ایجاد حساب کوین بیس ثبت نام کنید. با این کار شما می توانید یک محل برای ذخیره بیت کوین خود داشته باشید، همچنین می توانید به راحتی پرداخت های خود را انجام داده و و دلار و یورویی را که در حساب بانکی خود دارید به راحتی به بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتالی که از آنها پشتیبانی می شود، تبدیل کنید. شما حتی می توانید این پروسه را از طریق یک کارت اعتباری یا یک کارت نقدی انجام دهید.

هنگامی که حساب خود را ایجاد و تأیید کردید، پس از آن باید حساب بانکی و سپس یک کارت اعتباری و کارت نقدی را به آن متصل کنید. مراحل تائید خاصی وجود دارد که باید انجام دهید تا بتوانید به طور کامل با استفاده از کارت اعتباری از حساب خود استفاده کنید.

کوین بیس به شما اجازه می دهد که حساب بانکی تان را به کارت اعتباری یا کارت نقدی خود متصل کنید، که این امر انجام خرید و فروش به صورت نقدی یا اعتباری را برای شما بسیار راحت می کند. این امر به شما این امکان را می دهد که به آسانی از طریق حساب بانکی خود و با استفاده از کارت اعتباری یا کارت نقدی، ارز دیجیتال خریداری کنید.

هنگامی که تمام موارد فوق انجام می شود و شما تمام کارهای اداری خسته کننده حساب بانکی، کارت های اعتباری، کارت های نقدی، کارت های هدیه، کیف پول های سخت افزاری، آدرس کیف پول، کلید خصوصی، کارت های هدیه، را انجام دادید، می توانید ارز دیجیتال خود را بدون بروز هیچ گونه مشکلی خرید یا فروش کنید. این پلتفرم همچنین نرخ ارز واقعی بیت کوین، دلار و یورو را با توجه به ارز مورد نظر شما نشان می دهد.

چگونه از طریق صرافی بایننس، ارز دیجیتال خریداری کنیم

بایننس، یک صرافی ارزهای دیجیتال است. در حقیقت، این صرافی از نظر حجم تراکنش ها، بزرگ ترین صرافی در جهان است که از نظر زمان انجام کار بر بازار غلبه کرده است.

برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس، در ابتدا همانند بسیاری از کیف پول های سخت افزاری یا کلید خصوصی شما نیاز دارید که در کیف پول ارز دیجیتال خود واریزانجام دهید. این صرافی یک طیف وسیعی از دارایی های دیجیتال مختلف را پشتیبانی می کند، بنابر این لازم نیست در این مورد نگرانی داشته باشید.

در حالی که این صرافی، عمدتا از دارایی های دیجیتال پشتیبانی می کند، همچنین اجازه می دهد که مبادله ارز فیات به ارزهای دیجیتال نیز در مناطق منتخب صورت گیرد. سایت بیت کوینیست در ماه اکتبر گزارش داد که بایننس نخستین صرافی ارز فیات به ارز دیجیتال را در اوگاندا راه اندازی کرده است.
این صرافی با شرکت Vertex Ventures که غول سرمایه گذاری در جنوب شرقی آسیاست نیز همکاری می کند تا بتواند مبادله ارز فیات به ارز دیجیتال را در کشور سنگاپور راه اندازی کند.

اگر بایننس از معاملات ارز فیات به ارز دیجیتال در منطقه شما حمایت نمی کند، شما می توانید از حساب کوین بیس خود بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و غیره را برداشت کرده و به حساب بایننس خود واریز کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید آنها با انواع مختلف ارزهای دیجیتال مورد مبادله قرار دهید.

راهکار آن کاملا ساده است. درابتدا باید ارز دیجیتالی را که می خواهید معامله خود را با آن انجام دهید انتخاب کرده و سپس ارزهای معاملاتی موجود (به عنوان مثال: بیت کوین یا اتریوم) را مشاهده کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید اتریوم خریداری کنید، می توانید این کار را با استفاده از بیت کوین، لایت کوین یا هر دارایی دیجیتال دیگری انجام دهید. این پلتفرم، نرخ جاری صرافی را برای ارزهای دیجیتال منتخب نشان می دهد و هنگامی که قیمت مورد نظرشما به دست آمد، تراکنش شما انجام می شود.

بایننس، همچنین توکن خود به نام بایننس کوین و با نام اختصاریBNB را با قیمت ۱۳٫۴۷۲۳ دلار صادر کرده است. کاربران در صورت استفاده از این توکن برای خرید آگهی و پرداخت کارمزدها بر روی پلتفرم از یک تخفیف ویژه برخوردار می شوند. برای مثال، در اولین سالی که این توکن صادر شد، کاربران می توانستند در صورت استفاده از این توکن برای پرداخت کارمزدهای خود از ۵۰ درصد تخفیف بهره مند شوند.

چگونه از طریق صرافی کراکن، ارز دیجیتال خریداری کنیم

کراکن، یکی دیگر از صرافی های ارزهای دیجیتال است که برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، بر خلاف بایننس، این صرافی، این امکان را به شما می دهد که حساب خود را از طریق ارز فیات پر کنید. بنابراین، اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که یک حساب باز کنید.

پس از انجام این کار، شما باید به صفحه مالی کراکن رفته و گزینه سپرده را انتخاب کنید و سپس به صفحه انتخاب دلار (یورو برای اروپایی ها) بروید. اگر قبلا این کار را انجام نداده اید، شما باید شرایط واریز با استفاده از دلار آمریکا را بپذیرید.

پس از آن، شما باید گزینه انجام انتقال بانکی با استفاده از دلار آمریکا انتخاب کنید تا جزئیات مربوط به انتقال پول را کپی کنید.

گام بعدی به بانکی که شما برای انتقال بانکی از آن استفاده می کنید، بستگی دارد. اساسا شما باید اطلاعات نمایش داده شده در سپرده کراکن خود را به بانکی از طریق آن انتقال بانکی را انجام می دهید، ارائه کنید. این انتقال بانکی، اعتبار یا کارت اعتباری یا سرمایه را مستقیما از حساب بانکی به حساب کراکن شما انتقال می دهد.

پس از تکمیل فرآیند انتقال بانکی، شما قادر به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال، خرید بیت کوین و انجام معامله در این پلتفرم خواهید بود. کراکن یک صرافی ارزهای دیجیتال مانند بایننس است و شما باید ارز معاملاتی مورد نظر خریداران و فروشندگانی را که قصد همکاری با آنها را دارید، انتخاب کنید. نرخ صرافی ها بدون وقفه و بر اساس شرایط بازار کنونی بروز می شود و حجم دستورکار با خریداران و فروشندگان و همچنین انتقالات بانکی و کارمزدهای آنها نمایش داده می شود.

نکته: ارزهای دیجیتال و برداشت ارز فیات معمولا به سطح تأیید هویتی که به صرافی ارائه داده اید، بستگی دارد. هرچه اسناد بیشتری ارسال کنید، مقدار زیادتری می توانید در طول روز از حساب خود برداشت کنید. به عنوان مثال، صرافی بایننس برای ابتدایی ترین سطح تائید هویتی، اجازه برداشت ۳ بیت کوین در روز را به شما می دهد.

چگونه با استفاده از پول نقد، ارز دیجیتال خریداری کنیم

خرید بیت کوین با پول نقد چند مزیت شاخص نسبت به خرید از طریق صرافی های ارز دیجیتال یا انتقال بانکی دارد.

بدیهی است که خرید نقدی بسیار خصوصی تر از سایر انواع خرید است. بر خلاف استفاده از صرافی ارزهای دیجیتال برای خرید بیت کوین یا یادگیری نحوه خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از انتقال بانکی، در خرید نقدی شما نیاز ندارید که اطلاعات شخصی خود را فاش کنید و می توانید طیف گسترده ای از اسناد را برای این موضوع ارائه دهید.

علاوه بر این، خرید نقدی برای کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید ارزهای دیجیتال می کنند یا آدرس کیف پول ارزهای دیجیتال خود را تنظیم نکرده‌اند و یا با سایر روش های پرداخت مانند انتقال بانکی آشنایی ندارند، بسیار سریع تر انجام می شود.

انتقال بانکی حداقل در طی سه روز کاری انجام می شود. علاوه بر این، تأیید حساب کاربری شما با فرض بر این هیچ اشتباهی رخ نداده باشد، در پلتفرم های مختلف جهت انتقال اعتبار تا ۳ هفته زمان می برد. یک انتقال بانکی باعث می شود که شما مقدار قابل توجهی از پول خود را از دست بدهید، به خصوص زمانی که بازار بی ثبات است و شما می خواهید، کار انتقال را با به کارگیری یکی از این روش های پرداختی انجام دهید.

تراکنش های نقدی همتا به همتا یا معاملات OTC یا همان بازار خحارج از بورس، جایی که ارزهای دیجیتال در یک صرافی عمومی فروخته نمی شود، روش های پرداختی هستند که می توانند به راه های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

ممکن است که شما یک دوست قابل اعتماد یا یک همکار داشته باشید که با نحوه خرید ارزهای دیجیتال آشنا بوده و تمایل به فروش آنها داشته باشد. از آنجایی که دارایی های دیجیتال به طور گسترده محبوبیت پیدا می کنند، شما می توانید در جلسات و کنفرانس های مختلف مربوط به ارزهای دیجیتال شرکت کرده و در آنجا با افراد علاقمند به خرید و فروش ارزهای دیجیتال ملاقات داشته باشید.

همه کاری که شما باید انجام دهید، این است که مبلغ مورد نظر خود را به کارمند صرافی پرداخت کنید و در ازای آن ارز دیجیتال به آدرس کیف پول با یک کلید خصوصی دریافت کنید. اگر به صورت حضوری این کار را انجام می دهید، آن فرد می تواند کد QR را در کیف پول ارزهای دیجیتال شما اسکن کرده و دارایی های دیجیتال را مستقیما به آن ارسال کند.

یکی دیگر از روش پرداختی پرکاربرد برای معاملات OTC با استفاده از پول نقد از طریق وب سایت LocalBitcoins صورت می گیرد. پلتفرم معاملاتی همتا به همتا سال هاست که از طریق اتصال خریداران و فروشندگان در حین ارائه خدمات سپرده گذاری و سایر روش های پرداخت، برای خود اعتبار کسب کرده است.

همه کاری که شما باید انجام دهید این است که از این وب سایت بازدید کنید، حوزه مورد نظر خود را همراه با مبلغی را که قصد دارید با آن تراکنش کنید، انتخاب کرده و منتظر بمانید تا یک فروشنده آن را بررسی کند .بعد از آن، شما می توانید جزئیات بیشتر را از طریق ارسال پیام و بحث درباره روش های پرداختی به منظور خرید بیت کوین دریافت کنید.

خرید ارزهای دیجیتال از طریق دستگاه خودپرداز بیت کوین

استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین، گزینه دیگری برای خرید بیت کوین با استفاده از پول نقد است. البته به شرطی که چنین دستگاهی در منطقه ای که در آن اقامت دارید، وجود داشته باشد. در حقیقت، هم اکنون بیش از ۴۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان وجود دارد.

استفاده از این دستگاه ها بسیار ساده است فقط کافی است که پول خود را وارد دستگاه کرده و کد QR را به دستگاه ارائه دهید تا آن را اسکن کند، پس از آن دستگاه، مبلغ را به طور خودکار با استفاده از روش پرداختی شما ارسال می کند. این روش به ویژه برای کسانی که در حال یادگیری نحوه خرید ارزهای دیجیتال هستند، آسان می باشد.

به عنوان مثال، افرادی که در سوئیس می توانند بیت کوین را تقریبا از تمام ایستگاه های راه آهن در این کشور خریداری کنند. یکی دیگر از نشانه های آسان بودن خرید بیت کوین با استفاده از پول نقد، وجود هزاران فروشگاه توتون و تنباکو در فرانسه است که از اول ژانویه سال ۲۰۱۹ اقدام به فروش بیت کوین کرده اند.

چگونه با حساب اسکریل، ارز دیجیتال خریداری کنیم

اسکریل (Skrill) یک روش پرداخت و یک پردازشگر پرداخت بین المللی شناخته شده است. چندین پلتفرم مختلف وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا با استفاده از اسکریل پول واریز کرده یا ارز دیجیتال خریداری کنید. ویروکس (Virwox) نیز یک پلتفرم معملاتی محبوب است که اسکریل را قبول می کند.

چگونه با پی پال، ارز دیجیتال خریداری کنیم

چندین روش مختلف برای خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از روش پرداخت پی پال وجود دارد. در هر صورت، شما باید پلتفرمی را پیدا کنید که از این پردازنده پرداخت پشتیبانی کند.

یکی از پلتفرم هایی که شما می توانید استفاده کنید  LocalBitcoinsاست. با این حال، این روش اساسا مشابه خرید با استفاده از پول نقد است، فقط در این روش شما باید پول خود را از طریق حساب پی پال واریز کنید. پلتفرم دیگری که شما می توانید برای پرداخت استفاده کنید Paxful است، که اساسا نمونه کوچکتری از LocalBitcoins است.

کاربران غیر آمریکایی می توانند از پلتفرم معاملاتی eToro استفاده کنند. لازم به ذکر است که چندین مورد مهم وجود دارد که eToro را از صرافی های ارزهای دیجیتال معمولی که به شما اجازه خرید بیت کوین می دهد، متمایز می سازد. یکی از این موارد این است که eToro به شما اجازه نمی دهد که بیت کوین خود را به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کرده یا آن را به یک شخص دیگر ارسال کنید. شما فقط می توانید بیت کوین را به ارزهای فیات تبدیل کنید. به عبارت دیگر، این پلتفرم بیشتر برای سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرد تا انجام معاملات.شما با استفاده از درگاه پرداخت الکترونیکی پی پال قادر به انجام خرید از بیش از ۲۰۰ کشور و فروشگاه در سراسر جهان و نیز تبدیل پول خود به بیش از ۲۵ ارز دیجیتال رایج جهان خواهید بود.

چگونه از طریق Hodl Hodl ارز دیجیتال خریداری کنیم

Hodl Hodl، یک صرافی ارزهای دیجیتال همتا به همتاست است که به خریداران یا فروشندگان اجازه می دهد تا به طور مستقیم به انجام معاملات بپردازند. این صرافی، سرمایه کاربران را نگهداری نمی کند، بلکه آن را در یک حساب سپرده چند منظوره که میزان بروز خطر سرقت ارزهای دیجیتال را کاهش می دهد، نگهداری می کند.

علاوه بر این، از آنجا که این پلتفرم هیچگونه وجوهی در اختیار ندارد، شما مجبور نیستید از روش های پیچیده KYC / AML پیروی کنید.

همه کاری که باید برای خرید بیت کوین انجام دهید، این است که موقعیت خود و مقدار بیت کوینی را که می خواهید بخرید، وارد کنید. لازم به ذکر است که شما می توانید از بین روش های پرداختی نظیر پول نقد، انتقال بانکی، ارزهای دیجیتال یا به صورت آنلاین، یک گزینه را انتخاب کنید.

این صرافی، پروفایل کاربران را نگهداری می کند، بنابراین شما می توانید تاریخچه معاملات افرادی را که می خواهید با آنها معامله کنید مشاهده کنید.

نحوه خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از برنامه Square Cash

استفاده از برنامه Square Cash شاید یکی از محبوب ترین و مناسب ترین روش های پرداخت برای خرید بیت کوین در ایالات متحده باشد. شما باید مطمئن شوید که از قبل پول به حسابتان واریز کرده باشید. شما می توانید مستقیما پول به حساب خود واریز کنید یا می توانید به کسی بسپارید تا این کار را برای شما انجام دهد.

هنگامی که این کار را انجام می دهید، باید برنامه را باز کرده و کارت نقدی را انتخاب کنید. اهرم را به سمت چپ بکشید تا بتوانید نماد بیت کوین را ببینید. بلافاصله دکمه “خرید” را مشاهده خواهید کرد و همه کاری که باید انجام دهید این است که مقدار را مشخص کرده و تراکنش را با رمز عبور خود تائید کنید.

چگونه به صورت ناشناس، ارز دیجیتال خریداری کنیم

راه های مختلفی برای خرید ارزهای دیجیتال وجود دارد که شما می توانید بدون نیاز به استفاده از هر نوع سند شناسایی در این فرآیند، خرید خود را انجام دهید.

۱٫ لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins)

لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) احتمالا محبوب ترین روش برای خرید بیت کوین و یادگیری نحوه خرید ارزهای دیجیتال و همچنین خرید به صورت نقدی است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، می توانید از این پلتفرم برای پیدا کردن کسی که در محدوده زندگی شما زندگی می کند و مایل به فروش بیت کوین است، استفاده کنید. به طور طبیعی، این پلتفرم با خطراتی روبرو است و شما باید مطمئن شوید که فروشنده قابل اعتماد باشد.

در عین حال، هنگام استفاده از این پلتفرم جهت یادگیری نحوه خرید ارزهای دیجیتال، می توانید از یک آدرس ایمیل مستعار برای پنهان کردن هویت خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که اکثر مردم نمی خواهند با خریداران ناشناس معامله ای انجام دهند، مگر اینکه شما مایل به پرداخت پول نقد به آن فرد باشید. ممکن است که در این روش با مشکلات خاصی روبرو شوید به ویژه هنگام یادگیری نحوه خرید با ارزهای دیجیتال.

۲٫ دستگاه خودپرداز بیت کوین

دستگاه‌ خودپرداز بیت کوین یک دستگاه متصل به اینترنت است که امکان تبدیل بیت‌ کوین به پول رایج یا بالعکس را فراهم می‌سازد. برخی از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین عملکردی دوطرفه دارند و علاوه بر قابلیت تبدیل بیت کوین به پول نقد، امکان خرید بیت کوین را نیز فراهم می‌سازند. خرید ارزهای دیجیتال یا خرید بیت کوین از طریق دستگاه خودپرداز بیت کوین، روش دیگری برای ناشناس ماندن است. در این روش نیاز به ارائه هیچ گونه سند شناسایی نیست. در هر حال، توجه داشته باشید که برخی از دستگاه های خودپرداز محدودیت خاصی دارند، از این رو ممکن است نیاز باشد که شما شماره تلفن خود را وارد کنید.

۳٫ استفاده از کارت های پیش پرداخت

یکی دیگر از راه های خرید ارزهای دیجیتال بدون نیاز به ابراز هویت، تهیه کارت های پیش پرداخت از هر سوپرمارکت یا فروشگاه است. کارت‌های از پیش پرداخت شده یکی از انواع کارت‌های بانکی است که به شما امکان انجام معاملات را می‌دهد. این کارت‌ها را می‌توان در هر موقعیتی که شبکه پرداخت آن وجود دارد، استفاده کرد. آن‌ها از اعتبار بالایی برخوردار هستند. استفاده از این روش پرداخت به مراتب ساده‌تر و امن‌تر از پرداخت نقدی است. پلتفرم های خاصی نظیر Virwox وجود دارند که این نوع کارت ها را مورد پذیرش قرار می دهند و شما می توانید از این کارت ها برای خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید.

نتیجه گیری

در حال حاضر، خرید ارزهای دیجیتال راحت تر از هر زمان دیگری شده است. با این حال، عواملی وجود دارند که باید به هنگام انتخاب بهترین روش پرداخت در نظر گرفته شوند.

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید به هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا خرید بیت کوین در نظر بگیرید، پلتفرمی است که قصد استفاده از آن را دارید. عوامل مختلفی وجود دارند که باید هنگام انتخاب پلتفرم در نظر گرفته شوند، از جمله: کارمزد تراکنش ها، پشتیبانی از کارت اعتباری و کارت نقدی، حریم خصوصی، انتقال بانکی یا صرافی، روش های پرداخت برای خرید دارایی های دیجیتال، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب و غیره.

پس از خرید ارزهای دیجیتال، شما باید یک راهکار برای ذخیره سازی آنها به صورت ایمن پیدا کنید.

کیف پول های ارزهای دیجیتالی انواع مختلفی دارند که بنا بر کارکردهای آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما می توانید با استفاده از یک آدرس کیف پول و یک کلید خصوصی از آنها استفاده کنید. به طور کلی کیف پول ارزهای دیجیتالی به دو نوع سرد و گرم تبدیل می‌شوند، منظور از سرد بودن یعنی برای ساخت آنها به اینترنت نیازی نیست و منظور از گرم بودن دقیقا برعکس سرد است، به این معنی که برای ساخت آن به اینترنت احتیاج است.