video thumb

۶ راه کسب سرمایه برای راه اندازی کسب و کار بیت کوین !

۲۵ سال پیش، کمتر کسی فکر می کرد که اینترنت تا اندازه ای که امروز در امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرد داشته باشد. بسیاری از خوانندگان این مقاله حتی زمانی را که فیس بوک، یاهو و گوگل وجود نداشت نیز به یاد نمی آورند اما، اینترنت بدون آنها نیز وجود داشت. زمانی وجود داشت که موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی یا حتی ESPN نیز وجود نداشتند. شاید شما نیز ۲۵ سال آینده را عصر بیت کوین و فناوری دیجیتال این ارز دیجیتال بدانید.

تنها مسئله این است که شما نیاز دارید تا بر روی این فناوری خلاقانه و نوآورانه سرمایه گذاری کنید. در اینجا ۶ چیز وجود دارد که باید به کارگیرید تا بتوانید وارد این کارآفرینی شوید.

۶ کاری که می توانید انجام دهید تا بتوانید پروژه جدید بیت کوین خود را راه اندازی کنید

خودتان پروژه را به صورت مستقل راه اندازی کنید

عبارت Bootstrap به تنهایی به معنی “خود راه انداز” بوده و کلمه Bootstraping به معنی راه اندازی یک فرآیند به صورت مستقل و بدون استفاده از منابع خارجی می باشد. بدین معنا که شما پروژه ای را با استفاده از پولی که در اختیار دارید و تحت نفوذ کامل خود راه اندازی کنید. به عنوان مثال، بنیانگذاران “پیتزا هات” از مادرشان ۶۰۰ دلار قرض گرفتند تا اولین فروشگاه خود را در شهر ویچیتا در سال ۱۹۵۸ تاسیس کنند. سرهنگ سندرز، مبتکر “مرغ سوخاری کنتاکی”، یک مرد خود ساخته بود که یک دستور غذا را به یک فرانشیز جهانی تبدیل کرد. نمونه های بی شمار دیگری نیز نظیر این افراد وجود دارند. شما می دانید که آنها چه می گویند، اگر می خواهید که کاری درست انجام شود، خودتان آن را انجام دهید.

مشکل راه اندازی پروژه مستقل این است که معمولا راه رسیدن به موفقیت در آن بسیار کند است. یکی دیگر از مزایای داشتن بیت کوین به صورت مستقل این است که هیچ کس نمی تواند ایده شما را سرقت کند، چرا که آنها خودشان کسب و کاری دارند که به نام خودشان است. کسی که آهسته و پیوسته قدم بردارد، برنده می شود و صبر و شکیبایی نیز یک فضیلت محسوب می شود.

مراکز رشد یا انکوباتورها

مراکز رشد یا انکوباتورها، گاهی اوقات “استارت آپ های شتاب دهنده” نیز نامیده می شوند، اگر شما نیاز به سرعت بیشتری در پروژه خود دارید، یک انکوباتور می تواند به شما کمک کند. انکوباتورها جهت حمایت از کارآفرینان و ایده‌هایشان به وجود آمدند تا بتوانند در کنار افراد خلاق کسب و کار پر سودی را راه اندازی کنند. دنیای امروز دنیای ایده‌هایی است که از آن بتوان کسب ثروت کرد. شرکت هایی مانند سید کوین، (Seedcoin)، وای کامبینرتر (Y Combinator) که شامل ردیت، ویبلی و دیسکوس می شود و تک استارز (Techstars) می توانند بسته به شرکت و نیازهای شما به صورت شخصی یا آنلاین به شما در این زمینه کمک کنند. پیش بینی می شود که این شرکت ها با تعداد زیادی سرمایه گذار روبرو شوند و سرمایه های تازه نیز در بازار سرمایه گذاری بیت کوین افزایش یابد. گفتنی است که اکنون زمان خوبی برای ایجاد ارتباط در این صنعت در حال رشد است.

سرمایه گذاری جمعی

سرمایه گذاری جمعی، یکی از اصطلاحات رایجی است که به کار برده می شود. سرمایه‌گذاری جمعی که برخی اوقات تأمین سرمایه از اجتماع یا تأمین مالی جمعی نیز نامیده می‌شود، معمولاً مشارکت جمعی توسط افرادی که سرمایه‌گذاری مشترک می‌کنند نامیده می‌شود، اغلب از طریق اینترنت انجام می‌شود تا از تلاش‌های یک کارآفرین توسط عموم جامعه یا سازمان‌ها حمایت شود. گفتنی است؛ عملیات های عمده سرمایه گذاری جمعی مانند Kickstarter یا GoFundMe به شما کمک خواهند کرد تا در پروژه خود موفق عمل کنید، البته اگر به آنها بگویید که پروژه شما در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می کند.

وام

شما می توانید به جای خرید آخرین مدل تبلت، پخش کننده بازی ویدئویی یا رینگ برای ماشین خود، در یک کسب و کار سرمایه گذاری کنید که می تواند صنعت بیت کوین را با اعتبار شما تغییر دهد. بانک ها و اتحادیه های اعتباری نسبت به صنعت بیت کوین خوش بین نیستند، پس از آنها انتظار دریافت کمک زیادی نداشته باشید. افت و خیز قیمت بیت کوین در طول ۱۸ ماه گذشته، نام این ارز را در بین بسیاری از سازمان ها خدشه دار کرده است. یک بانک کوچک اجتماعی یا اتحادیه اعتباری ممکن است پذیرش بیشتری نسبت به این ارز داشته باشد، اما شما باید به هنگام ارائه خلاق بوده و از به کاربردن نام تجاری بیت کوین جلوگیری کنید. مارک کوبان (Mark Cuban)، یک کارآفرین میلیاردر است که عنوان می کند، هرگز برای شروع یک کسب و کار، وام نگیرید. گرفتن وام، می تواند به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار بگیرد.

سرمایه گذار خطر پذیر

سرمایه‌گذاران خطرپذیر آن دسته از سرمایه گذارانی هستند که با تقبل مخاطرات قابل محاسبه و یا غیر قابل محاسبه، فعالانه با کارآفرینان همراه شده و با هدف کسب سود نقاط ضعف آنها را پوشش می دهند. سرمایه گذاری خطرپذیر فعالیت حرفه‌ای است که بیشتر از طریق صندوق‌ها یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر انجام می‌گیرد. شرکت هایی مانند ۲۱ Inc می دانند که چگونه یک سرمایه گذاری خطر پذیر سودآور داشته باشند. اگر شما یک طرح تجاری قدرتمند، یک ارائه قوی و یک برنامه واقع گرایانه داشته باشید، در عرض پنج سال می توانید به سود دست پیدا کنید. سرمایه گذاری در بیت کوین امر جالبی است که امروزه در وال استریت انجام می شود و سرمایه گذاران خطر پذیر بیشتری نسبت به گذشته وجود دارند که در فضای بیت کوین سرمایه گذاری می کنند. بهتر است که در مورد رقبای خود تحقیق بیشتری انجام دهید و و راه هایی برای بازگشت داشته باشید. لازم به ذکر است که یک ارائه خوب می تواند جمعیت زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

سرمایه گذار فرشته

سرمایه‌گذاران فرشتگان افرادی هستند که تمایل دارند روی استارت آپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند. این اشخاص معمولا در فازهای اولیه (فاز هسته) سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه گذار فرشته شخصی است با سرمایه‌ی خالص بالا و از سرمایه‌‌ی شخصی خود برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند و برای این امر تنها به تصمیمات خود متکی است. ممکن است که شما میلیون ها دلار پول نیاز نداشته باشید و اشعار و طرح های شما نیز چندان رسوخ ناپذیر نباشند، گفتنی است که سرمایه گذاران فرشته در این موارد می توانند شکاف ها را پر کنند. آنها معمولا افرادی هستند که به شما کمک می کنند تا سرمایه گذاری خود را انجام دهید و از نظر مالی نیز به شما کمک خواهند کرد، آنها معمولا به اندازه سرمایه گذاران خطر پذیر نیازی به مستندسازی ندارند، اما به طور کلی، سرمایه گذاران فرشته به میزان کمتری از سرمایه گذاران خطر پذیر سرمایه گذاری می کنند. راجر ور (Roger Ver) یک سرمایه گذار فرشته افسانه ای است که به ده ها استارت آپ کمک مالی کرده است. دنور، ، کلرادو و مناطق اطراف آن، یک فضای شناخته شده برای سرمایه گذاری است که جمعیت فراوانی از فرشتگان را در خود دارد.

از این فهرست به عنوان مرجع استفاده کنید تا ذهن شما در مسیر درست حرکت کند. اگر شما پرشور و اشتیاق هستید، به یک پیشنهاد واقع بینانه فکر کنید تا بتوانید به سود دست پیدا کنید، ایده شما باید به دنبال منابع مورد نیاز برای تبدیل شدن به واقعیت باشد. اگر شما به دیدگاه خودتان اعتقاد نداشته باشید، هیچ شخص دیگری هم به آن اعتقاد نخواهد داشت. بنابراین با یک هدف راسخ حرکت کنید و آماده باشید تا هر چیزی را که می خواهید پیدا کنید.

اگر در هدف خود جدی هستید، پیدا کردن کسی که بتواند به شما کمک کند بسیار ساده تر از آن است که فکر می کنید. افراد زیادی هستند که پول دارند تا سرمایه گذاری کنند، اما هیچ دیدگاهی ندارند. این شکاف را امروز در بازار پر کنید.