video thumb

بروزرسانی شبکه لایتنینگ بیت کوین توسط شرکت بلاک استریم

بر اساس پستی در وبلاگ رسمی شرکت بلاک استریم که در تاریخ ۱ مارس منتشر شد، این شرکت توسعه دهنده بلاک چین، نسخه جدیدی از نرم‌افزار مقیاس پذیری بیت کوین را به نام سی لایتنینگ عرضه کرده است.

لازم به ذکر است که سی‌لایتنینگ یک پیاده سازی از راهکار برون زنجیره ای مقیاس پذیری بیت کوین یعنی شبکه لایتنینگ است که به زبان برنامه‌نویسی C نوشته شده است. بر اساس این اطلاعیه، این آخرین نسخه از نرم افزار سی لایتنینگ ۰٫۷ است. گفتنی است که اولین انتشار اصلی آن در ۸ ماه گذشته صورت گرفته است که در نسخه جدید عملکرد آن بهبود یافته و رفع اشکالاتی نیز در آن صورت گرفته است. همچنین، حفظ حریم خصوصی و ویژگی های جدیدی به آن افزوده شده و مستندسازی نیز در نسخه جدید بهبود یافته است.

مهم ترین ویژگی که به این نسخه جدید اضافه شده است، پشتیبانی از پلاگین است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا قابلیت های نرم افزار را با پلاگین های نوشته شده در هر زبان برنامه نویسی، گسترش دهند. توسعه دهندگان این پروژه امیدوارند که این امر منجر به انعطاف پذیری، توسعه پذیری و سفارشی سازی پیاده سازی های شبکه لایتنینگ شود.

هفته گذشته آدام بک (Adam Back)، یکی از موسسین و مدیرعامل شرکت بلاک استریم، در حرکت نمادین «مشعل لایتنینگ» در شبکه لایتنینگ که راه‌حل لایه دوم مقیاس‌پذیری بیت کوین است، شرکت کرد. در ادامه، او مشعل را به رید هوفمن (Reid Hoffman)، مدیر عملیات سابق پی پال و از حامیان اولیه بلاک استریم واگذار کرد.

همانطور که کوین تلگراف در ماه ژانویه گزارش داد، شرکت فناوری بلاک چین بیت فیوری (Bitfury)، مجموعه ای از ابزارهای جدید برای تجار و توسعه دهندگان جهت افزایش گسترده تر شبکه لایتنینگ عرضه کرده است.

داده های ارائه شده توسط یک وب سایت آماری بیت کوین نشان دهنده این است که ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین در ماه دسامبر سال گذشته از ۲ میلیون دلار عبور کرده است.

همچنین در ماه دسامبر، یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه در استارت آپ ارز دیجیتال تن ایکس (TenX) استفاده از پروتکل تعامل پذیری بین بلاک چینی خود را برای مبادله استانداردهای توکن های پروتکل اتریوم ETC20 با استفاده از بیت کوین در شبکه لایتنینگ آزمایش کرد.