video thumb

پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال نیاز به اعتمادسازی دارد!

با وجود رکود در بازار ارزهای دیجیتال، اما وکلای حقوقی هنوزهم مشغول بررسی دادخواست های مربوط به بلاک چین و ارزهای دیجیتال می باشند، چرا که این صنعت همچنان در حال رشد است و سرمایه گذاران بیشتری وارد این فضا می شوند و دولت ها نیز در تلاش هستند تا قوانین مناسبی را برای ارزهای دیجیتال تنظیم کنند.

دکتر گئونتر دوبراز (Guenther Dobrauz)، رئیس موسسه حقوقی PwC در سوئیس طی مصاحبه ای با Cryptonews.com عنوان کرد که چهار شرکت بزرگ برای تنظیم قوانین مربوط به بلاک چین به دولت ها مشاوره می دهند.

با این حال، وی اذعان کرد که تعداد دادخواست های مربوط به فروش توکن ها کاهش یافته، اما پایان نیافته است.

Dobrauz ادامه داد: ما هنوز هم از عرضه سکه های اولیه (ICO) و عرضه توکن های امنیتی (STO) پشتیبانی می کنیم و باید بگویم که در طول سال گذشته ما حدود ۵۰ دادخواست در هفته داشته ایم، وی افزود: البته این تعداد کاهش یافته اما، ما همچنان حدود ۱۰ دادخواست در هفته داریم که بسیار قابل توجه است.

PwC، نیز مشغول بررسی امور مربوط به سرمایه گذاران نهادی و کسانی است که تمایل دارند تا نهادی شوند.

وی ادامه داد: ما اکثر مجوزهای بانکی را برای بانک هایی که تمایل دارند تا به بانک های ارزهای دیجیتال تبدیل شوند یا بانک های موجودی که می خواهند عرضه خود را گسترش دهند، مورد بررسی قرار داده ایم. Dobrauz گفت: ما همچنین خدمات کیف پول، فرصت های تجاری و غیره را نیز ارائه داده ایم و بر روی سطح محصول، ساختار دارایی ها، همه انواع محصولاتی که بر اساس بلاک چین و ارزهای دیجیتال می باشند، فعالیت می کنیم. وی افزود: ما در حال حاضر چیزی حدود ۳۰ حوزه قضایی داریم که به طور فعال با آنها در حال همکاری هستیم.

اهمیت نهادینه شدن ارزهای دیجیتال

Dobrauz ادامه داد: ما امیدواریم که در طول امسال شاهد موفقیت های فوق‌العاده‌ای باشیم. وی گفت: ما نهادینه شدن را در کل این حیطه، اعم از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال تا کارگزاران مشاهده کرده‌ایم و در حال حاضر شاهد حضور گسترده تر سرمایه‌گذاران درجه ۲ و حتی درجه ۱ در این عرصه هستیم، که من فکر می‌کنم که این یک نشانه بسیار مهم برای این صنعت است به شمار می رود.

وی تاکید کرد که اگر می خواهید که شاهد پذیرش گسترده ای در این عرصه باشید، باید نسبت به ارزهای دیجیتال اطمینان حاصل کنید.
یکی دیگر از بنیان گذاران PwC عنوان کرد که در اصل، نیاز به قوانینی وجود دارد که مردم به آن اعتقاد داشته باشند. در این صورت مقررات می تواند در این زمینه بسیار تسهیل کننده باشند.

با این حال، این مسئله ممکن است برای پیشگامان اولیه خوب به نظر نرسد، اما برای مردم عادی نیاز به این قوانین وجود دارد.

وی با بیان این مسئله که وقتی سرمایه گذاران نهادی وارد میدان می شوند، شما شاهد پذیرش ارزهای دیجیتال خواهید بود، افزود: ورود بورس اوراق بهادار به بازار ارزهای دیجیتال، نشانه بزرگی است که باعث ورود سرمایه های کوچک به این فضا می شود.

برای پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال، شما نیاز به یک نمایه متفاوت دارید، زیرا ۹۹ درصد از مردم به YouTube نمی روند تا نحوه راه اندازی کیف پول ارزهای دیجیتال و چگونگی انجام تجارت در این زمینه را دریابند. در نتیجه باید از طرق مختلف نسبت به این مسئله اقداماتی انجام داد.

چالش های قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال

اگر چه بعضی از کشورها نسبت به ارزهای دیجیتال و بلاک چین خوشبین هستند، اما برخی دیگر چنین نیستند.

Dobrauz گفت: مطمئنا کشورهای کوچکی مانند جبل الطارق، مالت، استونی و غیره که نسبت به ارزهای دیجیتال واکنش مثبتی نشان داده اند، در نهایت هرآنچه را که ایالات متحده انجام می دهد، نیز مدنظر قرار خواهند داد. وی افزود که موضع ایالات متحده هم نسبت به ICOs و STO بسیار دوستانه نیست.

Dobrauz معتقد است که اروپا می تواند این مشکل را حل کند. وی عنوان کرد که اگر ما بتوانیم با همکاری اروپا تصمیماتی راجع به قوانین ارزهای دیجیتال اتخاذ کنیم، همه چیز تغییر خواهد کرد. بدیهی است که اگر کشور چین نیز موضع خود را تغییر دهد، یک مانع بزرگ از سر راه برداشته خواهد شد.

Dobrauz افزود: شما به عنوان یک مدیر مالی در مالت از طریق یک بانک در سومالی یک صندوق مالی در جزایر کیمن بنیانگذاری می کنید. تا اینجا هیچ چیز اشتباهی وجود ندارد اما هیچ شرکتی از سوئیس یا یک خانواده میلیاردر اروپایی پول خود را در آنجا سرمایه گذاری نخواهند کرد، چرا که بانک دوچه در فرانکفورت انجام چنین کاری را نمی پذیرد، اما هرچه ورود سرمایه گذاران نهادی در این عرصه بیشتر شود، پذیرش ارزهای دیجیتال نیز گسترده‌تر خواهد شد.

از انجام مبادلات در صرافی های غیرقابل اطمینان خودداری کنید

به دنبال هک صورت گرفته از صرافی کریپتوپیا و سقوط مداوم صرافی QuadrigaCX، کاربران ارزهای دیجیتال سعی کرده اند تا آنجایی که امکان دارد، محافظه کار باشند. Dobrauz معتقد است که مشتریان باید قبل از انتخاب صرافی مورد نظر خود تحقیقات بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: به عنوان مثال، شما می توانید خودروی خود را در یک گاراژ ارزان قیمت در خارج از شهر تعمیر کنید و در نتیجه عدم تعمیر درست، یک تصادف داشته باشید و هزینه های بیشتری خرج کنید، اما اگر به یک شرکت خدمات رسمی مراجعه کنید، دیگر نیازی به تعمیر مجدد نخواهید داشت و در این صورت، هزینه های شما کاهش خواهد یافت.

باید گفت که شما نمی توانید همان سطح حفاظت، نظارت، انعطاف پذیری سایبری و تنظیماتی را که از بورس اوراق بهادار انتظار دارید از ارزهای دیجیتال نیز انتظار داشته باشید، اما می توانید سطح انتظار خود را مابین این دو قرار دهید.

به گفته وی، سوال واقعی این است که آیا در مورد شخص دیگری نیز در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است؟

اگر چنین باشد، شما باید اقدامات لازم را برای پیدا کردن اشتباهات آن افراد انجام دهید و ثابت کنید که آنها در چه مورد اشتباه کرده اند و بهتر است که برای حل این مشکل یک وکیل استخدام کنید. اما اگر شما پول خود را در یک صرافی نگه داشته اید و آن را به یک کیف پول سرد منتقل نکرده اید، فقط به این دلیل که صرافی راحت تر است، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. البته این بدان معنا نیست که صرافی ها موفق عمل نمی کنند. اما اگر صرافی هک شود، وظیفه قانون است که به دنبال مجرمین باشد. Dobrauz معتقد است که هنگامی که همه چیز به کیفیت سازمانی مبدل شود، بسیاری از این نگرانی ها برطرف خواهند شد.

در ۱۰ سال آینده هیچ کس از ارزهای دیجیتال این گونه سخنی به میان نمی آورد

Dobrauz در بحث بین بلاک چین و بیت کوین به شدت طرفدار بلاک چین است.

وی با بیان اینکه ارز دیجیتال فقط یک برنامه بلاک چین است، افزود: در ۱۰ سال آینده هیچ کس از ارزهای دیجیتال این گونه سخن به میان نمی آورد. وی ادامه داد: البته منظورم این است که بلاک چین یک تکنولوژی بسیار مهم است. Dobrauz گفت: بلاک چین دومین تکنولوژی کاملا تحول یافته است که در طول عمر ما تاثیر گذار بوده است.

وی معتقد است که تأثیر ارزهای دیجیتال بر روی ساختار و تکنولوژی هم از لحاظ کاربردی و هم به لحاظ تغییر فرهنگ، اگر بیشتر از تاثیری که اینترنت بر روی زندگی ما گذاشته است، نباشد، قطعا به همان اندازه خواهد بود.

Dobrauz عنوان کرد: من تصور می کنم که تمرکز واقعی بر روی بلاک چین است نه ارزهای دیجیتال، زیرا ارزهای دیجیتال تنها اولین کاربرد بلاک چین هستند. این امر فوق العاده است، اما به عبارت دیگر ارزهای دیجیتال برای بلاک چین، حکم یاهو را برای اینترنت دارند نه گوگل. و ما می خواهیم که ارزهای دیجیتال مانند گوگل شوند. کل حجم ارزهای دیجیتال هنوز هم کمتر از حجم بزرگ‌ترین صندوق مالی در جهان است. دوست داشتن صنعت ارزهای دیجیتال به تنهایی فایده ای ندارد، اگر شما در خیابان از شخصی سوال کنید که ارزهای دیجیتال چیست، به شما پاسخ می دهد که چیزی است که فروشنده های مواد مخدر از آن استفاده می کنند. متاسفانه فهم ارزهای دیجیتال فعلا در همین حد است.