video thumb

نقل مکان شیفتگان بیت کوین به بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)

این روزها بیت کوین گرفتار سوسیالیست شده است. کوین فام «Kevin Pham» از جمله کسانی است که دیوانه ‌وار به بیت کوین علاقه مند است و خود را از طرفداران سرسخت آن می‌داند. با وجود دلبستگی شدیدی که داشت در یک اقدام ناگهانی به بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) روی آورد.

شاید نام او را کمتر شنیده باشید اما باید بدانید که کوین فام یک بیتکوینر نسبتا معروفی است که برخی مواقع جنجال‌هایی در مورد بیت کوین به پا می‌کند. کوین که قبلا کارمند بانک ولز فارگو یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکایی بود و بخاطر یک جریان رسوایی علیه بانک و مدیرانش شهادت داد و استعفای خود را نوشت و بعد از آن به بیت کوین روی آورد و طرفدار دو آتیشه آن شد اما اکنون جرقه‌ای دیگر به سرش زده است و می‌خواهد به بیت کوین اس وی نقل مکان کند. او ادعا می‌کند که بیت کوین توسط سوسیالیست‌ها گرفتار شده، از همین رو موجی جدید از قبیله گرایی ارز در رسانه‌های اجتماعی برپا کرده است.

کوین فام (Kevin Pham)  در یک مصاحبه یک ساعته در مورد انگیزه‌اش برای این حرکت که معتقد است طرفداران بیشینه گرای بیت کوین در سراسر وب را بی میل می‌کند توضیح می‌دهد.

او این کارش را رفتن به یک سفر پرخطر و پیچیده نامیده است، خودش را یک سگ مهاجم بیت کوین کور (Bitcoin Core) می‌نامد که به دیگر ارزهای دیجیتالی حمله می‌کند. در این مصاحبه او بیان می‌کند که خودش را پوچ گرا می‌دانست تا زمانی که فهمید می‌خواهد بیشتر بداند و ولز فارگو و سرمایه گرایی و تقلب را ترک کرد.

کوین فام نیز به نقل از استاد اقتصاددانش که معتقد است چشمانش را باز کرده می‌گوید: ” در تعریف تجربی دولت باید گفت، نهادی است که حق انحصاری در زندگی دارد”

قیمت بهترین ابزار بازاریابی است که بیت کوین داشته و سرمایه گذاری در آن اگر سوار بر موج‌های این بازار باشید خوب است. دلیل این امر آن است که او معتقد است این جامعه (بیت کوین) تبدیل به یک برند سبک زندگی با گرایش وابسته برای دسته‌ای از ثروتمندان شده است که با کل مفهوم آن مخالف بود. اما در مقابل جامعه بیت کوین اس وی  (Bitcoin SV) به گفته کوین فام، جامعه‌ای است که برخلاف بیت کوین که در مورد هر عقیده بین المللی بیرونی ناپیدا یا به عبارتی نابینا است، دیدگاه‌های بازتر و متنوع‌تری دارد.

طبق نموداری که در کوین مارکت کپ از Bitcoin SV ارائه شده است، پیدایش این کوین جدید از تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۸ ثبت شده است، اما به طور رسمی می توان فعالیت این کوین را تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸، همزمان با ورود به مارکت کپ، دانست. این کوین در همان لحظات ابتدایی ورود به بازار، حجم بازاری معادل با ۱٫۸۶۶ میلیارد دلار را از آن خود کرده بود و قیمت هر واحد آن حدود ۱۰۸ دلار تخمین زده شد.