سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پلیس نیوزیلند: صرافی کریپتوپیا دوباره می تواند فعالیتش را آغاز کند

صرافی ارزهای دیجیتال کریپتوپیا (Cryptopia) که به تازگی هک شده است، دوباره می تواند به ساختمان خود بازگردد و پلیس نیوزیلند می گوید که این صرافی می تواند دوباره فعالیت خود را آغاز کند، اما بنیانگذاران این صرافی در این مورد سکوت اختیار کرده اند.

پلیس نیوزیلند که در حال بررسی این موضوع است، گفت که تحقیقاتشان دیگر مانع ادامه فعالیت صرافی کریپتوپیا نخواهد شد، چراکه این صرافی در ماه ژانویه به دنبال هکی که از آن صورت گرفت و ۲۳ میلیون دلار سرقت شد، بسته شده بود، با این وجود، این صرافی در مورد این موضوع سکوت می کند و تنها در توئیتی عنوان کرده که پلیس به ما اجازه داده تا دوباره به ساختمان خود بازگردیم، در حالی که آنها به تحقیقات خود ادامه خواهند داد. همچنین آنها در این توئیت عنوان کردند که کارکنانشان در حال تخمین میزان سرمایه ای هستند که از آنها به سرقت رفته است.

در همین حال بازرس کارآگاه، گرگ مورتون (Greg Murton) در مصاحبه با خبرگزاری محلی به نام stuff عنوان کرد که مدیریت کریپتوپیا به امکانات و محل کار خود دسترسی کامل دارد و تحقیقات پلیس مانع کسب و کارشان نمی شود. با این حال، تنها مدیریت کریپتوپیا می تواند صحت این موضوع را تائید کردند.

همچنین، مورتون بیان کرد که تحقیقات پلیس، هم در نیوزیلند و هم در ایالات متحده، با همکاری FBI و کارشناسان بین‌المللی ادامه دارد. مورتون افزود: در حال حاضر نمی‌توان هیچ چارچوب زمانی برای نتیجه گیری از این تحقیقات ارائه داد.

در روز ۷ فوریه، پلیس اعلام کرد که پیشرفت بسیار خوبی در زمینه تحقیقات حاصل شده است.

کلوین چاندران (Kelvin Chandran)، مدیرعامل SingleSource، که یک پلتفرم ضریب خطر است، در گفتگو با این خبرگزاری عنوان کرد که چالش بزرگ برای افراد شرور این است که آنها به راحتی نمی توانند، دارایی های دیجیتال را نقد کنند. وی افزود: ما این موضوع را پیگیری می کنیم، چون ما می‌خواهیم مشتریان خود را از اینکه کدام کیف پول ها آسیب پذیرند، آگاه سازیم همچنین از آنها می خواهیم که ازقوانین ضد پولشویی پیروی کنند.

همانطور که گزارش شده، طبق پروتکل تحلیلی بلاک چین و پلتفرم المنتوس (Elementus)، تنها دو هفته پس از هک معروف صرافی کریپتوپیا، ۱۷،۰۰۰ کیف پول کریپتوپیای دیگر نیز که شامل ۱٫۶۵۷ اتریوم بود، از بین رفتند. آنها چنین عنوان کردند که “با توجه به فرضیه قبلی شان، کریپتوپیا دیگر کلید خصوصی برای کیف پول های اتریوم خود ندارد و هکرها به راحتی کار خود را انجام می دهند.

در ضمن، کریپتوپیا تنها صرافی نیست که با خطر روبر شده است. مدتی پیش نیز، بیش از دوازده وکیل در دادگاه شهر هالیفاکس در نوا اسکوشیا، گرد هم آمدند تا به موضوع ۱۱۵،۰۰۰ تاجر ارزهای دیجیتال که سرمایه خود را با اشتباه صرافی QuadrigaCX از دست داده بودند، رسیدگی کنند. اما طبق گزارش خبرگزاری ونکوور سان (Vancouver Sun) مشخص بود که این صرافی هیچ پولی ندارد و انتظار می رود که پول بیشتری توسط جنیفر رابرتسون (Jennifer Robertson)، همسر جرالد کاتن (Gerald Cotten)، مدیرعامل صرافی QuadrigaCX که در ماه دسامبر در گذشت، فراهم شود.

و می توان گفت که تنها صرافی ها نیستند که دچار اشتباه می شوند، مدتی پیش، TribLive به نقل از سخنگوی پلس محلی گزارش داد که مردی از نیو استنتون در شهر پنسیلوانیا اعلام کرده که ارزهای دیجیتالش به ارزش تقریبی ۵۲۵٫۰۰۰ دلار از حساب آنلاینی که داشته ناپدید شده است.

براساس این گزارش، این مرد ۵۴ ساله، در طول این هفته متوجه شده است که این پولش را از دست داده، اما ممکن است که این اتفاق زودتر از اینها افتاده باشد. سخنگوی پلیس عنوان کرد که وی نمی تواند پول خاصی را که مرد صاحب آن بوده، نامگذاری کند، اما می توان گفت که هم ارزش با طلا بوده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location