سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونه می‌توانید در حوزه فناوری بلاک چین برای خود شغل آفرینی کنید

فناوری بلاک چین طی ۱۸ ماه گذشته پای به عرصه جهانی گذاشته و خودش را به‌ عنوان یک راه‌حل نسل جدید برای بسیاری از مبرم‌ترین مشکلات حوزه فناوری مطرح نموده است. این فناوری به نحو بی‌سابقه‌ای مورد تائید رهبران دولت‌ها، غول‌های صنعت، و کارآفرینان بلندپرواز قرار گرفته است.

ارزجو : آنها مطمئناً در این زمینه اشتباه نمی‌کنند. فناوری بلاک چین که زمانی در راستای پشتیبانی از ارز دیجیتال پرطرفدار بیت کوین طراحی گردید اکنون یکی از پرتکاپوترین فناوری‌ها به شمار می‌رود. همانگونه که نشریه نیویورک‌تایمز در ماه ژانویه نوشت، «شاید در نهایت مشخص شود که حباب بیت کوین برای پرت کردن حواس‌ها از اهمیت راستین فناوری بلاک چین بوده است.»

همه این شور و اشتیاق موجب افزایش تقاضا برای مشاغل مرتبط با بلاک چین شده است. بنا بر گفته پلتفرم صرافی جهانی مستقل آپ‌ورک (Upwork)، مهارت‌های مرتبط با بلاک چین طی سه‌ماهه اول ۲۰۱۸ از بیشترین تقاضا بر روی این پلتفرم برخوردار بودند. بعلاوه، وب‌سایت تک‌کرانچ (TechCrunch) گزارش داده که «مشاغل مرتبط با بلاک چین از لحاظ سرعت رشد در بازار کار امروز در رده دوم قرار دارند؛ در حال حاضر برای هر برنامه‌نویس بلاک چین ۱۴ فرصت شغلی وجود دارد.»

البته فناوری بلاک چین یک حوزه اشتغال جدید است که مسیرهای راستین موفقیت در آن قبلاً امتحان نشده‌اند. کسب اطلاع از رویدادهای مربوط به این فناوری و بلندپروازی درباره کار و فعالیت در این حوزه به تنهایی موجب رشد و شکوفایی نمی‌شوند. بنابراین، مسیر حرکت به سمت اشتغال در حوزه بلاک چین به اندازه خودِ فناوری تازگی دارد.

مسیرهای سنتی شاید مناسب نباشند

دانش‌آموزان دبیرستانی طی دهه‌ها یک مسیر مشخص پیش روی خود داشتند و فرمول ورای آن نیز نسبتاً ساده بود: در دبیرستان تلاش خود را کنید تا در دانشگاه قبول شوید، مدرک دانشگاهی در یک رشته مناسب دست‌وپا کنید و از یک شغل خوب با حقوق عالی بهره‌مند شوید. مدرک دانشگاهی به مثابه تضمینی برای یافتن یک شغل ثابت با حقوق بالا بود. چنین چیزی امروزه بیشتر شبیه پند و موعظه است. در سال ۲۰۱۳، روزنامه واشنگتن‌پست فاش نمود که «تنها ۲۷ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه در ارتباط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند.» در ضمن، فارغ‌التحصیلان دانشگاه پس از اتمام تحصیلات سطوح بی‌سابقه‌ای بدهی به بار می‌آورند.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

به طور میانگین یک دانشجوی فارغ‌التحصیل شده بیش از ۳۷۰۰۰ دلار در قالب وام دانشجویی بدهکار است. بدهی دانشجویان آمریکایی در مجموع به ۵/۱ تریلیون دلار بالغ می‌گردد. مؤسسه موسوم به گروه مالی شهروندان (Citizens Financial Group) در قالب یک مطالعه جالب توجه دریافت که فارغ‌التحصیلان دانشگاه یک پنجم حقوق خود را به تسویه وام‌های دانشجویی اختصاص می‌دهند و این کار را به مدت نزدیک به دو دهه پس از فارغ‌التحصیلی ادامه می‌دهند.

فناوری بلاک چین

در شرایطی که بازار کار رقابتی‌تر می‌شود و شرکت‌ها در تقلا هستند تا متقاضیان دارای مدرک دانشگاهی را جذب کنند، یک اجماع نظر به طور فزاینده در حال شکل گرفتن است مبنی بر اینکه مهارت‌های متقاضی از اهمیت بیشتری در مقایسه با تحصیلات رسمی وی برخوردارند. شرکت دلویت (Deloitte) بر این ارزیابی صحه گذاشته است. این شرکت در زمینه تحقیق و مشاوره فعالیت می‌کند و با صنعت بلاک چین نیز پیوندهای محکمی دارد.

مطالعه سال ۲۰۱۷ دلویت نشان داد که «کارگران جویای کار باید به این نکته توجه داشته باشند که در ارتباط با آینده‌شان مدرک دانشگاهی به تنهایی مهم نیست. مدرک دانشگاهی فی نفسه یک تکه کاغذ است. مهارت‌ها ــ و حرفه و پیشه ــ اهمیت بیشتری دارند. هدف اصلی از تحصیل در واقع اشتغال است.» از بسیاری جهات، این مشاهدات عین واقعیت هستند. بسیاری از افراد موفق و برخوردار از مشاغل خوب و حتی فوق‌العاده هستند که مدرک دانشگاهی ندارند.

 

تحصیل در زمینه فناوری بلاک چین

بدیهی است که کسانی که به دنبال اشتغال در حوزه بلاک چین هستند در مقایسه با کارآفرینان حوزه فناوری مسیر متفاوتی را دنبال خواهند کرد. با توجه به این مسئله، باید پرسید بهترین راه جهت دست‌وپا کردن یک شغل در حوزه فناوری بلاک چین کدام است؟ صنعت بلاک چین نیازمند افرادی است که به‌ طور مداوم مهارت‌های خود را توسعه می‌دهند و با پیشرفت‌های این صنعت همگام می‌گردند. علاقه‌مندان به حوزه بلاک چین می‌توانند با برداشتن گام‌هایی حرفه و پیشه خود را راه بیندازند بدون آنکه لازم باشد در دوره‌های دانشگاهی سنتی ثبت‌نام کنند یا در یک سمینار پرهزینه حضور یابند.

 

۱- یک شالوده و بستر به وجود بیاورید

فناوری بلاک چین با دیگر فناوری‌های موجود فرق دارد. درک و شناخت جایگاه ارزشی منحصر به فرد این فناوری از مؤلفه‌های مهم تحصیل در رابطه با بلاک چین قلمداد می‌شود. مؤلفه‌هایی نظیر تمرکززدایی، قراردادهای هوشمند، و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز داپز (Dapps) چیزی فراتر از یک کلیدواژه محسوب می‌شوند. این‌ها جوهره و اساس فناوری بلاک چین هستند و هر کارشناس موفق بلاک چین باید کاملاً با اینها آشنا باشد.

برخورداری از مهارت‌های فنی بیشتر همچنین شالوده و اساس یک برنامه‌نویس بلاک چین را تشکیل می‌دهد. در بدو امر می‌توان کار را با برنامه طراحی وب جاوا اسکریپت و زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی (Solidity) آغاز کرد که یک زبان برنامه‌نویسی پرطرفدار جهت طراحی قراردادهای هوشمند به شمار می‌رود.

بلاک چین بیت کوین

این مهارت‌ها نه تنها به آموزش و یادگیری در رابطه با بلاک چین کمک می‌کنند، بلکه همچنین به افراد کمک می‌کنند تا در حین یادگیری دیگر مهارت‌های مرتبط با بلاک چین به‌ عنوان یک طراح وب به صورت مستقل فعالیت کنند. در اینجا، سطح تحصیلات رسمی می‌تواند مفید و مؤثر واقع شود، اما این بدان معنا نیست که برنامه‌نویسان بلاک چین باید در دانشگاه ثبت‌نام کنند. در عوض، زیرساخت‌های آموزشی آنلاین دوره‌های آموزشی جامع در این زمینه ارائه می‌دهند.

 

۲-  رمزنگاری را مدنظر قرار دهید

دارایی‌ها به‌ طور فزاینده‌ای به صورت آنلاین جابجا می‌شوند که این امر مقوله رمزنگاری را مورد تأکید قرار می‌دهد. شهرت بلاک چین به خاطر توانایی محافظت از این دارایی‌هاست و این فناوری جهت انجام این کار از قابلیت رمزنگاری بهره می‌گیرد. عدم بکارگیری مناسب این قابلیت می‌تواند برای شرکت‌هایی که از قابلیت مذکور جهت حفظ امنیت خود استفاده می‌کنند پیامدهای ویرانگری به همراه داشته باشد. آموزش‌های سطح بالا درباره رمزنگاری از طریق پلتفرم‌های آنلاین معتبر و مقرون به صرفه نظیر کورسرا (Coursera) و یوداسیتی (Udacity) قابل دسترسی هستند.

 

۳-  تئوری و کاربرد محاسبات توزیعی را بشناسید

محاسبات توزیعی دیگر تنها یک تئوری نیست. در دوره‌ای که اتکاپذیری و امنیت دو مورد از مبرم‌ترین مسائل پیش روی اشاعه فناوری به شمار می‌روند، فناوری بلاک چین راهکار محاسبات توزیعی را عرضه می‌کند. با این حال، این تئوری هنوز تا مرحله عمل فاصله دارد. بسیاری از مشکلات هنوز وجود دارند که باید برطرف شوند. برای مثال، مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری و مصرف بیش از حد انرژی همچنان بر سر راه اجرای این راهکار مانع ایجاد می‌کنند. کسانی که مشغول تحصیل و یادگیری در زمینه فناوری بلاک چین هستند باید این موارد را مطالعه کنند تا بعدها بتوانند راه‌حل‌هایی در این باره ارائه دهند.

ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال بلاک چین

۴- جامعه حمایتی را مدیریت کنید

فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی آن طرفداران بی‌نظیری دارند که به رشد و محبوبیت آنها دامن می‌زنند. صدها پروژه جدید در حوزه ارزهای دیجیتال در حال حاضر موجود هستند و این پروژه‌ها می‌توانند برای دانشجویان حوزه بلاک چین یک مکانیسم آموزش در حین خدمت فراهم بیاورند. به سراغ استارت‌آپ‌های بلاک چین معتبر و قابل تحقیق بروید و خدمات خود را که از یک جامعه مخاطب برخوردارند ارائه دهید.

این خدمات از جمله برگزاری رویدادها، هدایت بحث‌ها، و دیگر فعالیت‌های تعامل محور را شامل می‌شوند. چنین چیزی اگرچه یک مهارت محسوس نیست، اما فرصتی فراهم می‌آورد برای آنکه با افراد فعال در این حوزه تعامل کنید و شبکه به وجود بیاورید و در عین حال به درک و نگرش شخصی درباره این صنعت و جامعه حمایتی آن دست یابید. این یک شیوه ملموس جهت راه انداختن یک حرفه و پیشه در حوزه بلاک چین است.

 

۵-  مسیر خود را شکل دهید

بازار شغلی فناوری بلاک چین در حال رشد و شکوفایی است و کسانی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند می‌توانند مسیر مختص خود را به سمت موفقیت طی کنند. به جای سپری کردن سال‌های متمادی در یک مؤسسه آکادمیک و آماده شدن برای فعالیت در حوزه بلاک چین، این راهبردهای خودآموز می‌توانند مسیر را هموار کنند و هر کسی را قادر سازند تا در این زمینه شانس خود را امتحان کند. بازار در حال شکوفا شدن است و باید از فرصت‌ها بهره گرفت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location