سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۱۰ اشتباهی که آماتورها هنگام خرید ارزهای دیجیتال مرتکب می‌شوند

ارزهای دیجیتال طی چند سال گذشته محبوبیت فراوانی میان سرمایه‌گذاران پیدا کرده‌اند. این مسئله به هیچوجه جای تعجب ندارد، به ویژه از آنجا که ارزش برخی از ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین به شکل تصاعدی بالا رفته است.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس : تصور کنید که سرمایه‌گذاران اولیه بیت کوین تنها شش سنت در ازای هر سهم در سال ۲۰۱۰ پرداخت کردند. اگر هشت سال پیش ۱۰۰ دلار سرمایه‌گذاری می‌کردید، سرمایه‌تان امروز بیش از ۶۰۰۰۰۰ دلار شده بود. بدیهی است که شاید وسوسه شوید با استفاده از کارت اعتباری خود بیت کوین بخرید. اما قبل از انجام این کار ادامه این گزارش را بخوانید تا با اشتباهاتی که تازه‌کارهای دنیای کریپتو مرتکب می‌شوند آشنا شوید.

۱- عدم انجام تحقیق

ارزهای دیجیتال یک پدیده نسبتاً جدید هستند. اگر تازه‌کار هستید، ورود به دنیای ارزهای دیجیتال شاید برایتان گیچ‌کننده باشد. با این حال، می‌خواهید پولی که با زحمت به دست آورده‌اید را جهت خرید ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این حوزه هزینه کنید. برای اینکه خیالتان راحت باشد بهتر است مطالعه کنید و از روندهای کنونی حاکم بر بازار مطلع گردید. شما که نمی‌خواهید صرفاً به آنچه که «کارشناسان» می‌گویند اکتفا کنید، می‌خواهید؟

 ۲- نداشتن هدف و راهبرد

سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال نیز همانند بازار سهام نیازمند یک راهبرد و هدف است. خرید اتریوم با استفاده از کارت اعتباری به صورت اتفاقی آن ‌هم زمانی که قیمت پایین کشیده امری اغوا کننده است، اینطور نیست؟ با این حال، قبل از انجام این کار چند هدف برای خود ترسیم کنید تا مبنای دادوستد شما قرار گیرند. اگر هدفتان این است که اتریوم را در قیمت ۱۰۰۰ دلار بفروشید، پس هنگامی که قیمت آن ۹۰۰ دلار است اقدام به فروش نکنید. از هدف اولیه‌تان غافل نشوید!

همچنین بخوانید: خرید و فروش ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین، قیمت اتریوم، قیمت تتر، قیمت پولکادات، خرید پرفکت مانی

سلامت دیجیتال ارز دیجیتال

 ۳- انتظار سود کلان در کوتاه مدت

اکثر سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال تصور می‌کنند که خرید ارز دیجیتال کار آسانی است و خیلی زود با خود منفعت به همراه می‌آورد. با اینکه چنین چیزی در مورد سرمایه‌گذاران اولیه بازار ارزهای دیجیتال که حالا میلیونر شده‌اند صدق پیدا می‌کند، اما این مسئله اکنون دیگر صادق نیست. صبر و حوصله داشته باشید و دست به تحقیق بزنید؛ در نهایت سود و منفعت نصیبتان خواهد شد.

۴- سرمایه‌گذاری پولی که به آن نیاز مبرم دارید

اکثر تازه‌کارهای دنیای ارزهای مجازی اشتباه مشابهی را مرتکب می‌شوند و دار و ندار خود را بر روی جدیدترین و پرسروصداترین ارز مجازی سرمایه‌گذاری می‌کنند. برخی حتی وام می‌گیرند با این تصور که در عرض چند ماه آن را بازپرداخت می‌کنند. این سرمایه‌گذاران در اغلب موارد مجبور می‌شوند جهت پرداخت بدهی‌های خود سهامشان را بفروشند. بهترین راه این است که اضافه درآمد خود را که مورد نیازتان نیست در این راه سرمایه‌گذاری کنید.

۵- عدم دقت در زمینه نگهداری از رمزهای شخصی

این بی‌شک بزرگ‌ترین اشتباهی است که تازه‌کارهای دنیای کریپتو می‌توانند مرتکب شوند. رمز شخصی شما در واقع از ارزهای دیجیتالی که متعلق به شماست محافظت می‌کند. دلیلی ندارد که این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهید، مگر آنکه به طرف مقابل اعتماد داشته باشید.

۶- خرید از یک منبع نامطمئن

کلاهبرداران می‌توانند تازه‌کارها را از فاصله یک مایلی تشخیص دهند. دقیقاً به همین دلیل است که انجام تحقیق ضرورت می‌یابد. بسیاری از جاها هستند که می‌توانید به آنجا مراجعه کرده و اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید. فقط کافی است که یه مؤسسه معتبر نظیر پی‌بیس (Paybis) پیدا کنید. از خود جدیت به خرج داده و بررسی کنید ببیند کدام شرکت می‌تواند یک بستر مطمئن جهت خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت اعتباری فراهم بیاورد. همه شرکت‌ها قابل اعتماد نیستند.

ارزهای دیجیتال بیت کوین بلاک چین
ارز دیجیتال

۷- ارسال به کیف پول دیجیتال اشتباه

اگرچه این شاید یک خطای رایج باشد، اما از چنین اشتباهی به آسانی می‌توان اجتناب نمود. فقط کافی است خونسرد باشید و داده‌ها را مجدداً بررسی کنید. قبل از ارسال سکه برای دیگران، مطمئن شوید که کیف پول مقصد صحیح و قانونی است. شما که دوست ندارید سکه‌های خود را به ‌واسطه اینگونه اشتباهات ناشیانه هدر بدهید.

۸- عدم برخورداری از جامعه همنوعان جهت کسب تجربه از طریق آنها

دنیای ارزهای دیجیتال هنوز یک دنیای تازه اما همواره در حال تکامل است. با اینکه انجام تحقیق لازم و ضروری است، در عین حال خودتان را در میان افرادی قرار دهید که می‌خواهند در کنار شما رشد و نمو پیدا کنند. تشویق و حمایتی که آنها از شما بعمل می‌آورند به ویژه در این صنعت دگرگون‌پذیر بسیار ارزشمند است.

۹- سرمایه‌گذاری بدون باور و اعتقاد

ارزهای دیجیتال وسوسه‌برانگیز هستند، زیرا توسط رسانه‌ها به‌ عنوان منبع کسب درآمد آسان به تصویر کشیده شده‌اند. با این حال، اگر به ارز دیجیتالی که مقصد سرمایه‌گذاری شماست اعتقادی ندارید، در آن صورت باید قبل از سرمایه‌گذاری دست به تحقیق بیشتری بزنید. پول خود را به خاطر یک سرمایه‌گذاری که به آن اعتقادی ندارید هدر ندهید.

استخراج بیت کوین

۱۰- خرید به خاطر همرنگی با جماعت

هر چند ماه یک بار یک ارز مجازی جدید در کانون توجهات قرار می‌گیرد. همراه شدن با مردمی که با هیاهو و سروصدا اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی یک ارز دیجیتال می‌کنند کار ساده‌ای است. با این حال، اگر تحقیق کردید و اهدافتان با فرصت جدید به وجود آمده همخوانی نداشت، بهتر است کنار بنشینید و منتظر فرصت‌های بهتر باشید.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

قبل از کلیک کردن فکر کنید

همچون دیگر شیوه‌های سرمایه‌گذاری، ورود به دنیای ارزهای دیجیتال می‌تواند در بدو امر توأم با اضطراب باشد. اشتباهاتی که در بالا مورد اشاره قرار گرفتند می‌توانند به شما کمک کنند تا از لغزش و خطا اجتناب ورزید. بنابراین، قبل از ورود به این عرصه می‌توانید به دنبال یک شریک یا مشاور در زمینه ارزهای دیجیتال بروید تا شما را در هر گام راهنمایی کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location