video thumb

سرمایه‌گذار بیت کوین همه پس اندازش را پس از این که صرافی QuadrigaCX نتوانست بدهی ۴۲۲ هزاری او را بپردازد از دست داد!

در هفته‌های گذشته سقوط QuadrigaCX که بزرگترین صرافی بیت کوین در کانادا به شمار می‌آید به یکی از بحث‌های مهم رسانه‌ها در سراسر دنیا بدل شده است. بلومبرگ، رویترز و فاکس بیزینس از جمله مهمترین خبرگزاری‌هایی بودند که این افتضاح را پوشش دادند.

به گزارش ارزجو، پوشش این خبر باعث شد تا کمی از شدت خرابی کاسته شود اما با این حال  به خسارت دیدگان که حدود ۱۵۰۰۰ نفر بودند توجه زیادی نشد. برخی تقریبا چیزی از دست نداده اند اما برخی دیگر کل پس انداز زندگیشان را از دست دادند. بلومبرگ اخیرا با یکی از مشتریان کانادایی این پلتفرم مصاحبه کرده است. او در شهری زندگی می‌کرد که دفتر مرکزی این پلتفرم در آنجا قرار داشته است. داستان او واقعا ناراحت کننده بود.

کاربر اهل ونکوور QuadrigaCX 422000 دلار پس از فروش بیت کوین ضرر کرد

متأسفانه مورد QuadrigaCX بدون قربانی نبوده است. در مصاحبه یاد شده زو تانگ Zou Tong، داستان خودش را تعریف کرد. او که یک مهندس نرم‌افزار با حدود ۳۰ سال سن است و در سیلیکون ولی (Silicon Valley) کار می‌کرده و چند ماه پیش به ونکوور آمده است. طبیعتا او به دنبال جایی بود که پس اندازش را به آنجا منتقل کند که در حساب‌هایی در سازمانهای مالی آمریکا با ارزش بیش از ۴۰۰ هزار دلار وجود داشت.

زو یک روش عجیب انتخاب می‌کند. این مسیر خریدن بیت کوین در یک صرافی آمریکایی قبل از سقوط صرافی کانادایی بود.

مانند بسیاری از کسانی که تازه به اقتصاد ارزهای رمزنگاری شده کانادایی می‌پیوندند، زو نیز مجذوب  QuadrigaCX شد و مطمئن بود که این صرافی در ونکوور بهترین پلتفرم برای او است. زو فکر می‌کرد که دفتر این صرافی در صورتی که اتفاق خاصی بیفتد در دسترس خواهد بود. به هرحال او بیت کوینش را سپرده‌گذاری کرد که تقریبا بیشتر دارایی اش بود و معادل ۵۶۰ هزار دلار کانادا برآورد می‌شد.

زو زمانی به پول احتیاج پیدا کرد و درخواست برداشت را صادر کرد. هنوز Quadriga نتوانسته بدهی زو را بپردازد و ماه‌هاست که او را معطل کرده است. او می‌گوید:

من این پول را برای تجارت نمی‌خواستم و فقط می‌خواستم پولم را به یک بانک کانادایی منتقل کنم. تنها  چیزی که به آن فکر نمیکردم این بود که خارج کردن پول زمان بر یا ناتمام ‌شود و هیچ گاه در حساب بانکی‌ام پس انداز نشود. ماه‌هاست منتظر مانده‌ام.

اگرچه شنیده‌های آنلاین حاکی از این است که کاربران سپرده‌های خود را دریافت می‌کنند اما بسته شدن ناگهانی این صرافی، تیر نهایی برای زو بود

با این حال، زو معتقد است این بسته شدن ارتباطی به طلب او ندارد و او به همراه دیگر خسارت دیدگان در حال تلاش است و این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری می‌کند.

Elementus  که یک واحد تحقیقاتی بلاک چین است  فاش کرد که این احتمال وجود دارد که QuadrigaCX هیچ وقت ۴۳۰۰۰۰ اتریوم را در کیف پول محفظه سرد خود نداشته است. همچنین شایعه شده که این شرکت هیچگاه معادل ۱۰۰ میلیون دلار ارزش بیت کوین را نیز نداشته است