video thumb

تأخیر در تنظیم مقررات مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌تواند آزادی‌های بیشتری را برای تکنولوژی به وجود بیاورد

یکی از اعضای کمیسیون اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که تأخیر در تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال ممکن است بتواند آزادی‌های بیشتری را برای این صنعت به وجود آورد و این امکان را فراهم کند تا این صنعت مسیر خودش را پیش برود.

Heister Peirce که از او به عنوان مادر ارزهای دیجیتال یاد می‌َشود و به خاطر مخالفت خود با تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای مخالفت با صندوق تبادل تجاری بیت کوین با نام ETF که توسط دوقلوهای Winklevoss پیشنهاد شد چنین لقبی به او داده شده است، نظرات خود را طی یک سخنرانی در موضوع مشکلات قانون‌گذاری دولتی در مدرسه حقوق دانشگاه Missouri اعلام کرد. او درباره تأخیرات کنونی در ارائه یک چهارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال اعلام کرد که این ابهام خیلی هم بد نیست. او گفت:
ما می‌توانیم این قوانین واضح را زمانی تعریف کنیم که پروژه‌های بلاک چین به بلوغ می‌رسند. تأخیر در ترسیم این قوانین می‌تواند آزادی بیشتری را برای تکنولوژی به ارمغان بیاورد تا در مسیر خودش موفق شود.
این مقام ارشد به این نکته اشاره کرد که روند تنظیم قوانین برای صنایع جدید ممکن است زمان‌بر باشد. او همچنین تأکید کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید به طور مناسب عمل کند و به صنعت این امکان را بدهد تا بدون ایجاد خللی در قوانین کنونی وارد این چهارچوب شود
اگر عملکرد ما خوب باشد، می‌توانیم این فناوری را به گونه‌ای در چهارچوب جدید قرار دهیم تا بدون ایجاد مشکلی در اجرای قوانین اوراق بهادار از جمله محافظت از سرمایه‌گذاران، تسهیل تشکیل سرمایه و تضمین ایجاد بازار کارآمد، منظم و عادلانه به مسیر خود ادامه دهد.
Peirce با تأسف معتقد است از سوی دیگر به هرحال گاهی زیاده‌روی در قانون‌گذاری اتفاق می‌افتد. وی اظهار داشت که اقدامات اجرایی کنونی، روش مورد نظر او برای تنظیم انتظارات سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال نیست. او همچنین گفت که برخی از پروژه‌های ارز دیجیتال نمی‌توانند در چهارچوب کنونی رشد کنند زیرا قوانین اوراق بهادار آنها را غیرقابل اجرا می‌کند.
Peirce همچنین معتقد است که کمیسیون اوراق بهادار آمریکا گاهی برای تعامل با پروژه‌های ارزهای دیجیتال بیش از حد تردید دارد و این سرمایه‌گذارانی که به دنبال افزایش سرمایه‌شان هستند ممکن است به دلیل این احتیاط بیش از حد فریب بخورند.
ما سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در هر قالب صحیح و غلط با عنوان ارزهای دیجیتال مقصر می‌دانیم اما در عین حال به نظر می‌رسد خودمان هم در این مشکل دخیل هستیم. ما می‌توانیم از سرمایه‌گذاران انتظار دقت داشته باشیم اما نمی‌توانیم از آنها انتظار داشته باشیم که سرمایه‌گذاری خود را در قالب نظرات ما تعریف کنند.
Peirce نتیجه گرفت که کنگره آمریکا شاید ابهامات مرتبط با ارزهای دیجیتال را به سادگی با تعریف برخی ارزهای دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی جدا حل کند.
همانطور که قبلا هم گفته شده، چنین موضوعی قبلا به مجلس نمایندگان ایالات متحده در اواخر دسامبر ۲۰۱۸ معرفی شده بود. در این لایحه دو نماینده ایالات متحده به دنبال مستثنی کردن ارزهای دیجیتال در قالب اوراق بهادار از طریق اصلاح قانون ۱۹۳۳ و قانون اوراق بهادار ۱۹۳۴ بودند.
اوایل سال جاری، Peirce اعتراف کرد که به دنبال قانع کردن همکارانش بود تا زمانی که حرف از مقبولیت ارزهای دیجیتال می‌شود کمی ذهن بازتری داشته باشند اما به این نکته اشاره کرد که این کار بسیار زمان‌بر است! در آن زمان او همچنین از سرمایه‌گذاران خواست که مشتاقانه منتظر صندوق ETF بیت کوین نباشند چرا که ممکن است این اتفاق فردا یا ۲۰ سال دیگر روی دهد.