سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت کوین در حال استخراج بزرگترین بلاک خود!

شبکه بیت کوین در حال مقیاس پذیری به عنوان شبکه ای است که تاکنون بلاکی به اندازه ۱٫۳ مگابایت و با کارمزد تراکنش پایین استخراج نکرده است.

میانگین بزرگترین بلاک بیت کوین تا به امروز

آخرین اطلاعات از Blockchain.com نشان می دهد که در روز ۱۲ فوریه سال ۲۰۱۹ میانگین بزرگ ترین بلاک بیت کوین به اندازه ۱٫۳۰۵ مگابایت بوده است که تا این زمان چنین چیزی رخ نداده و این استخراج، یک رکورد محسوب می‌شود.

در واقع، بلاک هایی که امروز توسط بیت کوین استخراج می شوند (تقریبا هر ۱۰ دقیقه یک بلاک استخراج می شود)، معمولا بزرگتر از ۱ مگابایت هستند. البته، این اندازه ای بود که پیش از معرفی سگویت (SegWit) یا همان گواهی جدا شده در ماه اوت سال ۲۰۱۷ وجود داشت.

اما با معرفی سگویت، مفهوم “اندازه بلاک” جایگزین “وزن بلاک” شده است که اجازه می دهد بلاک ها تا ظرفیت ۴ مگابایت نیز استخراج شوند. امروزه، تقریبا ۴۰ درصد از تمام تراکنش های بیت کوین از سگویت استفاده می کنند.

علاوه بر این، سگویت، مقیاس پذیری برای راه حل های غیر زنجیره ای را امکان پذیر کرد. مانند شبکۀ لایتنینگ که برای ارتقاء خود، سرعت بالاتر برای تراکنش ها را امکان پذیر کرده است.

تراکنش یا اسپم؟

این مسئله غیر ممکن است که افزایش قابل ملاحظه در وزن بلاک ناشی از این باشد که افراد بیشتری در حال پرداخت با بیت کوین هستند.

یکی از بزرگ ترین مشارکت کنندگان تمام تراکنش ها در ماه های اخیر VeriBlock بوده است که به اندازه ۲۰ درصد در تراکنش ها مشارکت داشته است. این استارت‌آپ از خروجی حاصل از OP_RETURN بیت کوین استفاده می‌کند تا داده های اضافی را برای اثبات اثبات (proof-of-proof) ماینرهای خود به کار بندد.

ماینرهای VeriBlock در ماه دسامبر به اندازه ۷۸۳،۰۰۰ تراکنش را به بلاک چین بیت کوین منتقل کرده اند و در ماه ژانویه این تعداد به ۱٫۵۰۰،۰۰۰ تراکنش رسیده است. (جیمسون لوپ در تاریخ ۵ ژانویه سال ۲۰۱۹ )

سهم بزرگ VeriBlock از داده های بلاک چین در چنین زمان کوتاهی، در واقع موجب برانگیخته شدن بحث بر سر موضوع “تراکنش یا اسپم” شده است.

Riccardo Casatta، به عنوان یک ارائه دهنده می گوید: من فکر می کنم اگر برای تراکنش ها کارمزد پرداخت می شود، پس اسپم نیستند.

با این حال،VeriBlock از تاریخ ۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ در حدود ۱ میلیون بیت کوین TX با op_return ساخته است.

اما بعضی دیگر مانند جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، رئیس شرکت کاسا (Casa) در مورد اینکه آیا VeriBlock می تواند فعالیت به ظاهر ناکارآمد خود را در بلند مدت نیز حفظ کند یا نه به ویژه اگر کارمزد تراکنش ها در سطوح پایین ثبت نشود، تردید دارند. وی گفت:

منبع بالاترین میزان خروجی OP_RETURN به عنوان ماینرهای اثبات اثبات (proof of proof)VeriBlock شناخته می شوند. آنها در حال حاضر ۲۰ درصد از تمام تراکنش های بیت کوین را ایجاد می کنند. این مسئله به نظر من ناکارآمد است، اما جالب است که ببینیم آیا این مشوق ها در بلندمدت نیز کارایی خواهند داشت یا خیر.

اما صرف نظر از اینکه چه کسانی برای انجام تراکنش ها پرداخت می کنند، بلاک های بزرگتر ماینینگ یا استخراج زمانی که کارمزد تراکنش ها کم است، نشان دهنده این است که در حقیقت، بیت کوین درحال مقیاس پذیری بیشتر است.

در ماه گذشته، بیت کوینیست (Bitcoinist) گزارش داد که حجم تراکنش های روزانه بر روی زنجیره به بیش از ۳۰۰،۰۰۰ تراکنش در سال رسیده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location