video thumb

نحوه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و بیت کوین!

تا چند سال پیش کمتر کسی از بازار ارزهای دیجیتال آگاهی داشت، اما در حال حاضر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین نوع سرمایه گذاری محسوب می شود و از آنجایی که ارزهای دیجیتال غیر متمرکز بوده و به دولت وابسته نیستند، مورد توجه عده زیادی قرار گرفته اند.

اما قبل از هرچیز باید این نکته را مد نظر قرار دهید که برای درک بهتر چگونگی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید در فهم مبانی ارزهای دیجیتال نیز هوشمند باشید. ارزهای دیجیتال نیز مانند پول فیات، به عنوان یک مبادله متوسط، واحدهای اندازه گیری و ذخیره ارزش ها در نظر گرفته می شوند.

ارزش پول فیات عمدتا بسته به سیاست پولی بانک مرکزی و فشارهای تورمی تعیین می شود و سرمایه گذاران باید قوانین حاکم بر فناوری بلاک چین و نحوه ایجاد این توکن ها را هنگامی که باید برای خرید ارزهای دیجیتال به کار بروند، آموزش ببینند.

به طور کلی، تمام اطلاعاتی که شما نیاز دارید را می توان در مقالات سفید (گزارش های معتبر) هر پروژه پیدا کرد. بنابراین، قبل از یادگیری نحوه سرمایه گذاری در ارز مجازی، شما نیاز دارید که ۵ اصول اساسی دارایی های دیجیتال را درک کنید.

بسیاری از مردم فاقد درک درستی از روش کار ارزهای دیجیتال هستند. در ادامه، ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه در ارز مجازی سرمایه گذاری کنید.

نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اصل اول در سرمایه گذاری، تنظیم استانداردها و حد و مرزهای بسیار مشخص است که می توانند برای تعیین آینکه آیا ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه گذاری دارند یا خیر مورد بهره برداری قرار بگیرند.

پیش از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در سهام ارزهای دیجیتال، اصل بر این است که در مورد اینکه آیا ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم دارای استانداردهای سرمایه گذاری هستند یا خیر ، آگاهی کسب کنید.

بعد از آن، ما قصد داریم توضیح دهیم که چرا ما فکر می کنیم ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری مطمئن و ثابت شده است.

چرا شما باید یاد بگیرید که چگونه در ارز مجازی سرمایه گذاری کنید؟

 

فهم ارزهای دیجیتال آسان است

ارزهای دیجیتال برای فهمیدن چندان پیچیده نیستند.

یکی از اصول اساسی سرمایه گذاری این است که شما قبل از اینکه در چیزی سرمایه گذاری کنید، باید مطمئن باشید که به خوبی آن را درک می کنید.

شما باید همه چیز را در مورد ارزهای دیجیتال از جمله: تیم، ماموریت، تاریخ، و اصول آنها بدانید. این اطلاعات باید قبلا در جایی ثبت شده باشند در نتیجه یافتن آنها نسبتا آسان است.

با وجود اینکه بازار ارزهای دیجیتال، نسبتا یک بازار جدید بوده و فقط حدود ۱۰ سال قدمت دارد و کاملا پیچیده است، اما مبانی آن برای فهمیدن بسیار آسان است.

عامل اساسی بعدی که باید قبل از اقدام به سرمایه گذاری در سهام ارزهای مجازی درک شود، میزان عرضه و تقاضاست.

به زیر نگاه کنید:

عرضه و تقاضا

قیمت ارزهای دیجیتال مبتنی بر عرضه و تقاضا است. بنابراین، اگر شما قیمتی را در بازار مشاهده کنید، آن همان قیمتی است که اکثریت مردم حاضر به پرداخت آن هستند.

به عنوان مثال اگر من یک هتل داشته باشم و در حال حاضر هتل من تنها هتل در سراسر کشور باشد که اتاق خالی دارد و من نیز قصد داشته باشم که آن را اجاره دهم، می توانم هر قیمتی را که بخواهم برای اتاق های هتل در نظر بگیرم و آنها را اجاره دهم، اما اگر هزاران هتل دیگر وجود داشته باشد که بتوان آنها را اجاره کرد، در این صورت این دارایی ارزش چندانی ندارد.

بنابراین، این واقعیت که ارز دیجیتال زیر ۱ دلار ارزش دارد، واقعا یک مانع روانی است که مردم از آن هراس دارند. سرمایه گذاران زیادی تمایل به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ندارند، چراکه ارزش آن فقط ۳۵۰۰ دلار است. این طرز فکر عموم مردم است.

اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، شما باید فناوری، صنعت و پتانسیل رشد ارزهای دیجیتال را درنظر بگیرید. کم اهمیت ترین اصل برای ارز دیجیتال قیمت آن است. حتی اگر بیت کوین ۳٫۵۳۸ باشد (در زمان نگارش این مقاله) و شما این مقدار پول را در اختیار نداشته باشید، بازهم می توانید بخشی از بیت کوین را صاحب شوید.

گاهی اوقات بهتر است که فقط ۰٫۰۲ بیت کوین را به جای ۱۰۰۰ آلت کوین که هیچ آینده ای ندارند و تنها نوعی ارز برای کلاهبرداری هستند را در اختیار داشته باشید. سومین اصل اساسی، این است که تصمیم بگیرید که بر روی کدام ارز دیجیتال می خواهید سرمایه گذاری کنید.

 

بر روی کدام ارز دیجیتال باید سرمایه گذاری کرد

به همان اندازه که تصمیم گیری برای میزان پول مورد نظر در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال اهمیت دارد، ضروری است که فقط بر روی ارزهایی سرمایه گذاری کنید که آنها را درک می کنید.

قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید بدانید که اساسا کاربرد یک ارز دیجیتال یا ICO (عرضه اولیه سکه) چیست و چه دستاوردهایی به همراه دارد. شما باید نسبت به کاربرد ارزهای دیجیتال، بازار سرمایه ارزهای دیجیتال و راه حل های مبتنی بر فناوری ارزهای دیجیتال آگاهی کافی داشته باشید.

ارزهای دیجیتال از آنجایی که کاربرد واقعی دارند و برخی از مشکلات را حل می کنند، نسبت به ICO ها شانس بیشتری برای موفقیت دارند. اصل بعدی که باید در نظر داشته باشید، این است که تصمیم بگیرد به دنبال چه نوع سرمایه گذاری باشید.

 

برای نوع سرمایه گذاری خود تصمیم گیری کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کجا سرمایه گذاری خود را انجام دهید، به یک طرح برای سرمایه گذاری خود نیاز دارید. مهم ترین تصمیمی که باید اتخاذ کنید این است که برای چه مدت زمانی قصد دارید که سرمایه خود را نگه دارید، آیا قصد دارید یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید یا اینکه فقط تلاش می کنید یک سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته باشید.

اگر برنامه شما این است که در مدت زمان کوتاهی از نوسان قیمت بالا بهره گیری کنید، لازم است که در مورد چرخه و روند بازار آگاهی داشته باشید. گام بعدی برای پیش بردن عملکرد شما این است که در مورد تحلیل تکنیکال و حوادث پیش روی بازار آگاهی کافی کسب کنید.

آخرین و نه کم اهمیت ترین مورد در دنیای سهام ارز مجازی این است که یاد بگیریم چگونه ارزهای دیجیتال را ایمن نگه داریم.

 

قبل از سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، درباره مسئله “امنیت” آگاهی کافی بدست آورید

قبل از اختصاص ثروت خود به سرمایه گذاری بر روی دارایی های دیجیتال، باید از نکاتی درباره امنیت و اینکه چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن ذخیره کنید، آگاهی یابید. زیرا اگر ارز دیجیتال از کیف پول سخت افزاری از دست برود، دیگر قابل بازگشت نخواهد بود.

بر خلاف شیوه های بانکداری سنتی، تقریبا هیچ سیستم امنی برای ارز دیجیتال وجود ندارد. این بدین معنی است که ارز دیجیتال شما همیشه در معرض خطر سرقت توسط هکرها یا خطای کاربر قرار دارد.

بر خلاف بورس اوراق بهادار، مبادلات ارزهای دیجیتال تنظیم شده نیستند، بازار ارزهای دیجیتال مانند یک حیوان وحشی است که باید رام شود به همین دلیل منطقی است که بدانید به چه دلیل می خواهید به بازار ارزهای دیجیتال ورود کنید و باید یاد بگیرید که چگونه از طریق یک راه ایمن بر روی ارز مجازی سرمایه گذاری کنید.

اساسی ترین چیزی که می توانید انجام دهید این است که تمام رمزهای عبور و اطلاعات حسابتان را بر روی یک تکه کاغذ ذخیره کنید. البته، این روش بسیار قدیمی به نظر می رسد اما در دنیای دیجیتال ذخیره اطلاعات به صورت آنلاین، هوشمندانه نیست.

 

نکته: هرگز ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول آنلاین یا یک کیف پول مبادله ذخیره نکنید. آنها آسیب پذیرترین نقطه برای حملات هکرها هستند.

بهترین جایگزین برای آنها، کیف های پول سخت افزاری مانند لجر نانو اس (Nano Ledger S) یا ترزور (Trezor) می باشند که به این طریق سکه های دیجیتال شما را از نرم افزار مخربی که می تواند ارز دیجیتال شما را سرقت کند، محافظت می کنند.

نتیجه گیری

ما همه افرادی را که علاقمند به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هستند، تشویق می کنیم تا تحقیقات خود را بر روی تمام ارزها انجام دهند، زیرا مالکیت یک ارز بسیار خوب می تواند بسیار بهتر از داشتن ارزهای بی ارزش قدیمی باشد.

ما در اینجا، فقط موارد سطحی را بیان کردیم که تنها بعضی از مهم ترین عواملی هستند که قبل از یادگیری نحوه سرمایه گذاری بر روی ارز مجازی باید آنها را در نظر داشته باشید. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کجا سرمایه‌گذاری کنید باید بدانید که موارد مهم دیگری نیز وجود دارند.

حالا که شما با مبانی ارزهای دیجیتال آشنایی پیدا کردید، می توانید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال محبوب خود را خریداری کنید.