video thumb

افت ۱ درصدی قیمت بیت کوین/افزایش حجم مبادلات لایتکوین

بازار ارزهای دیجیتال بزرگی همچون بیت کوین و پنج ارز دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، بار دیگر با افول قیمت مواجه شده وضعیت این شش ارز بر روی نمودار را قرمز کرد. همچنین گفته می‌شود ارز دیجیتال Tether تنها ارز در فهرست ۱۰ ارز اول بازار بوده که وضعیتی بهتر از دیگر ارزها طی این بازه زمانی را تجربه کرده است.

اما در خصوص حجم مبادلات ارزی انجام در بازار نیز، لایتکون با ۱ میلیون دلار ارزش معامله در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت مطلوبی داشته است.

افت قیمت بیت کوین به زیر ۳۶۰۰ دلار

بر اساس آمار منتشر شده از سوی پایگاه مبادلات ارزی Coinbase، قیمت بیت کوین با یک درصد سقوط ارزش خود در بازار بار دیگر به زیر ۳۶۰۰ دلار افول کرده و بر اساس آخرین نتایج به دست آمده از بازار روز گذشته، بیت کوین با رقم ۳۵۷۰ دلار در بازه زمانی مذکور مورد معامله قرار گرفته است. همچنین حجم مبادلات ارزی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته نیز رقم ۶٫۵ میلیون دلار برآورد شده است.

این درحالیست که کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال همچنان معتقدند که قیمت پایه بیت کوین همان ۳۵۰۰ دلار طی روزهای آتی خواهد بود. البته بسیاری هم معتقدند که انتظار افول قیمت این ارز دیجیتال به زیر این رقم نیز میرود. گفتنی است، بیشینه قیمت این ارز دیجیتال از نگاه کارشاسان نیز رقمی حدود ۳۷۰۰ دلار پیش بینی شده است.

بازگشت اتریوم به بالای ۱۲۰ دلار

اما در جریان مبادلات انجام شده روز گذشته، ارز دیجیتال اتریوم توانست پس از چند روز متوالی نزول قیمت، نهایتا بار دیگر خود را به قیمت ۱۲۱ دلار برساند. گفته می‌شود اتریوم روند صعودی قیمت را البته به صورت بسیار آرام در پیش گرفته است.

اما در خصوص حجم مبادلات انجام شده بازار، ارزش مبادله اتریوم همچنان نصف بیت کوین بوده که البته پیش بینی می‌شود این مقدار طی روزهای آینده افزایش یابد. بسیاری از کارشناسان نیز همچنان در انتظار ورود اتریوم به فاز گاوی بازار هستند.

خیز دوباره حجم مبادلات لایت کوین

همانطور که گفته شد، لایتکوین با ثبت رقم یک میلیون دلار به عنوان حجم مبادلاتی خود طی ۲۴ ساعت گذشته، توانست بار دیگر پتانسیل خود را در بازار نشان داده و البته از منظر حفظ ارزش مبادلات انجام شده، لایتکوین از بیت کوین جلوتر حرکت می‌کند.

با تمامی این اوصاف باید گفت که بازار ایده آل ارزی زمانی ایجاد خواهد شد که ارزهای مختلف بتوانند جایگاه خود را در بازار حفظ کرده و با رسیدن به ثبات در حجم مبادله، به عنوان اهرمی پر قدرت در برابر ارزهای فیات ایستادگی کرده و جایگاه آنها را به چالش بکشند. در این میان، لایتکوین قدیمی ترین آلتکوینی است که در بازار جا افتاده و به عنوان ارز سوم بازار پس از بیت کوین و اتریوم بار سرمایه آن را به دوش می کشد.