video thumb

بیت کوین ، گزینه ای برای تبدیل شدن به طلای دیجیتال !

نیال فرگوسن (Niall Ferguson)، مورخ مالی و اقتصادی اهل انگلیس در مصاحبه با مجله بلاک چین Breaker Mag در تاریخ ۱۳ فوریه عنوان کرد: من معتقد هستم که بیت کوین (BTC) گزینه ای برای تبدیل شدن به طلای دیجیتال است.

به گزارش ارزجو، فرگورسن، مورخ معروف جهانی و نویسنده ۱۴ کتاب از جمله کتابی به نام «صعود پول» با تاکید بر اینکه بیت کوین به عنوان قدیمی ترین ارز دیجیتال به دلیل نوسانات زیاد توانایی تبدیل شدن به پول را ندارد. اظهار داشت که بیت‌کوین تنها در یک مفهوم محدود، پول به حساب می آید.

فرگوسن اعلام کرد که در آینده ای نزدیک، عملکرد اصلی بیت کوین ارائه خدمات به عنوان نوعی بیمه خواهد بود، وی افزود: بیت کوین نوعی دارایی به حساب می آید که مصادره کردن آن دشوار است و هر کسی ممکن است آن را همان گونه که ثروتمندان اروپایی طلا و جواهر و سنگ های قیمتی خود را ذخیره می کردند، نگهداری کند.

فرگوسن عنوان کرد: روشن است که پول در آینده به صورت دیجیتالی خواهد بود، وی همچنین در مورد استیبل کوین ها گفت: آنها نوعی ارز دیجیتال هستند که دارای حداقل نوسانات می باشند و یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت می‌تواند کاربرد بسیار بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال موجود داشته باشد.

فرگوسن بیان کرد که ارزهای فیات در سال های اخیر با توجه به تورم، عملکرد بسیار خوبی داشته اند. در همین راستا، وی افزود: ایجاد یک جایگزین برای چیزی که از زمان پیدایش خود یعنی دهه ۱۹۷۰ تا کنون عملکرد خوبی داشته است، یک استراتژی کاربردی نیست.

وی گغت: سازندگان استیبل کوین باید به یاد داشته باشند که بیت کوین یک نوع دارایی غیر معمول است که با سایر دارایی ها ارتباط نزدیکی ندارد.

با توجه به آینده پول، فرگوسن ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی یک سیستم پرداخت جهانی را اتخاذ کند که با همه یکسان رفتار می کند. وی همچنین در مورد نهادهای متمرکز بزرگی که ممکن است تراکنش های مشتریان را تحت کنترل داشته باشند، ابراز نگرانی کرد.

فرگوسن گفت: کابوس من این است که آمازون، گوگل یا فیس بوک نسخه بسیار ارزشمندی از دلار دیجیتال بوجود بیاورند که از طریق آن هر تراکنشی توسط پلتفرم های شبکه، داده های بزرگ و سیستم های هوش مصنوعی تحت زمینه ای بزرگتر از آنجه در حال حاضر وجود دارد، کنترل شوند.

پیش از این، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، بنیان گذار بانک تجاری گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) عنوان کرده بود که بیت کوین در حال تبدیل به یک طلای دیجیتال است، البته با این ادعا که مستقل عمل خواهد کرد.