سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

جهش بعدی قیمت بیت کوین تا ۲۵۰ هزار دلار!

مارک جفری، نویسنده کتاب توضیح ساده بیت کوین (Bitcoin Explained Simply)، است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. علیرغم وضعیت کنونی بازار ارزهای دیجیتال، نظر جفری نسبت به آینده بیت کوین مثبت است. وی با مقایسه بازار ارز دیجیتال با دوره حباب دات کام، رشد آینده قیمت بیت کوین را تا ۲۵۰٫۰۰۰ دلار پیش بینی کرد.

لازم به ذکر است که حباب دات کام، یک حباب اقتصادی در خلال سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ میلادی بود (که در ۱۰ مارس ۲۰۰۰ با رسیدن شاخص نزدک به ۵۱۳۲٫۵۲ به اوج رسید) که طی آن بازارهای بورس سهام کشورهای صنعتی دنیا شاهد رشد سریع ارزش مالی‌شان بودند که از رشد بخش اینترنت و شاخه‌های مرتبط با آن ناشی می‌شد.

نبرد ارزها

این مسئله درست است که در حال حاضر در فصل رکود ارزهای دیجیتال هستیم و برای صعود دوباره این ارزها همکاری می کنیم، اما از نظر مارک جفری این مسئله نباید تعجب برانگیز باشد. جفری که از نخستین پیشگامان بیت کوین است، در پادکست برنامه “میلیاردها ثانیه بعدی” عنوان کرد:

من فکر می کنم که وضعیت بازار ارزهای دیجیتال بسیار شبیه دوره حباب دات کام است که در اواخر دهه ۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰ شاهد آن بودیم.

قطعا، روند بازار ارزهای دیجیتال در اواخر سال ۲۰۱۷، مشابه روزهای اولیه حباب دات کام بود، چراکه در آن دوره سرمایه گذاران مشتاقی که امیدوار به کسب سود بودند، خانه های خود را گرو می گذاشتند تا پول خود را برای هر چیزی که می خواستند سرمایه گذاری کنند.

و مطمئنا، هنگامی که سرمایه گذاران متوجه شدند که آنها برای چیزی جز یک وعده مبهم سرمایه گذاری نکرده اند، احساس نگرانی کردند.

بازگشت بازار به حالت قبل

اما جفری تاکید می کند که این روند در ارزهای دیجیتال بسیار فشرده شده است:

مدت دوره حباب دات کام حدود چهار سال و نیم یا شاید پنج سال بود اما در دنیای ارزهای دیجیتال، این روند حدود یک سال و نیم طول کشید. بنابراین می توان گفت که نسبت به دوره حباب دات کام بسیار سریع‌تر بوده است.

پس از قرار گرفتن در دوره رکود ارزهای دیجیتال، بسیار دلگرم کننده خواهد بود که در طول ۶ ماه آینده شاهد پایان این دوره باشیم. در حالی که جفری از پیش بینی زمان وقوع آن امتناع می کند، اما مطمئن است که این دوره پایان می یابد.

ولی این پایان ماجرا نیست، این هنوز وسط ماجرا و بخش دوم آن است. در بخش سوم بازگشت بازار رخ می دهد که ما هنوز در آن مرحله قرار نداریم.

بازگشت قیمت بیت کوین

بنابراین ما در پایان امپراطوری بیت کوین قرار داریم، بیت کوین توان خود را از دست داده و اتریوم نیز انگار در کربن، قفل و منجمد شده است و البته، هزاران ارز دیجیتال ناکارآمد نیز در این فرآیند از بین رفته اند.

اما آمازون و گوگل مانند یک ققنوس از خاکستر حباب دات کام پدید آمدند و به غول های امروزی تبدیل شدند. و فیس بوک که حتی در آن زمان وجود نداشت، به گونه ای ظاهر شد که از قبل درس های حباب دات کام را به خوبی یاد گرفته بود.

در این رویداد، توکن هایی که دارای ارزش واقعی هستند، پیش خواهند رفت و چه کسی می داند که چه چیزی ممکن است برای تبدیل شدن به ارز دیجیتال فیس بوک ظاهر شود. جفری اصرار می کند که این اتفاق روی خواهد داد و بر پیش بینی خود مبنی بر اینکه بیت کوین به قیمت ۲۵۰ هزار دلار می رسد نیز پایبند است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location