video thumb

راه اندازی پلتفرم بکت (Bakkt) تا اواخر سال جاری

ارزهای دیجیتال، مدت‌هاست که پشت درهای بازارهای قانونی مانده اند، پلتفرم بکت (Bakkt) نیز راهی برای سوق دادن ارزهای دیجیتال به سمت جریان اصلی بازار است.

در همین راستا، جف اسپریچر (Jeff Sprecher)، مدیرعامل بورس بین قاره‌ای آی سی ای (ICE) در نشست روز پنج‌شنبه ۷ فوریه، عنوان کرد که انتظار دارد تا پلتفرم دارایی دیجیتال بکت (Bakkt) تا اواخر سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شود.

در این جلسه که به عملکرد مالی شرکت ICE در سال ۲۰۱۸ و سه ماهه آخر آن اختصاص داشت. اسپریچر عنوان کرد که این شرکت بیش از ۱ میلیارد دلار برای نوآوری های استراتژیک، از جمله راه اندازی پلتفرم دارایی دیجیتال، صرف کرده است.

شرکت آی سی ای، ۲۳ صرافی پیشرفته جهانی را در کنار بورس اوراق بهادار نیویورک اداره می کند.
اسکات هیل (Scott Hill)، مدیر مالی این شرکت از قبل اعلام کرده بود که انتظارات خود را نسبت به هزینه های پلتفرم بکت بر اساس عملکرد مالی فعلی شرکت برآورده خواهد کرد:

و بالاخره سرمایه‌گذاری ما در پروژه‌ی بکت، ۲۰ الی ۲۵ میلیون دلار پس از راه‌اندازی در سه ماهه‌ی اول سال هزینه خواهد داشت. ما در طول سال شما را در جریان پیشرفت پلتفرم بکت و میزان سرمایه‌گذاری آن خواهیم گذاشت.

هنگامی که راجع به بازگشت سرمایه مورد انتظار و یا افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های اخیر این شرکت از جمله بکت پرسیده می‌شود، اسپریچر، راه‌اندازی این پلتفرم را برای شرکت آی سی ای، ریسک بزرگی دانسته و عنوان می کند:

این پروژه، یک پروژه بسیار عظیم است و به گونه ای سازماندهی شده که رویکرد آن بسیار متفاوت از آن چیزی است که به طور معمول در شرکت آی سی ای اتفاق می افتد. تیم بکت مشغول ساخت زیرساخت هایی هستند که فکر می کنم شما در اواخر امسال مشاهده خواهید کرد.

بر اساس گزارش کوین تلگراف، اسپریچر افزود که بکت مستقل از شرکت آی سی ای است و دفاتر، تیم مدیریتی و زیرساخت های مخصوص به خود را دارد. وی تاکید کرد که زیرساخت های این پروژه تعدادی از سرمایه گذاران و شرکای برجسته از جمله استارباکس (Starbucks) و مایکروسافت را جذب کرده است.

هیل با اشاره به اینکه که بکت یک پروژه بلندمدت بوده و تنها محدود به سال ۲۰۱۹ نخواهد بود، عنوان کرد: من فکر می کنم که بکت واقعا یک سرمایه گذاری است و بیشتر در مورد آینده، درآمد و فرصت های بازار متمرکز است که ما آنها را برای آینده و نه صرفا در سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته ایم.

شرکت آی سی ای برای اولین بار در ماه اوت سال ۲۰۱۸ از راه اندازی پلتفرم دارایی های دیجیتال خود خبر داد. این پلتفرم قرار بود در اوایل سال ۲۰۱۹ راه اندازی شود اما به دلیل مذاکرات در حال انجام با کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده، به تعویق افتاد.

شرکت آی سی ای، در روز شنبه ۹ فوریه، اعلام کرد که مالکیت دارایی های خود در گروه کمیسیون آتی بازرگانان رزنتال کالینز (Rosenthal Collins Group) که برای اولین بار در اواسط ماه ژانویه اعلام شده بود، نهایی کرده است.