سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

طبق مطالعات بانک مرکزی کره جنوبی، صدور ارزهای دیجیتال موجب ایجاد خطر مالی می شود

محققان بانک مرکزی کره جنوبی می گویند که صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی کره جنوبی به نام CBDC می تواند تأثیرات منفی برای اقتصاد داشته باشد.

بانک مرکزی کره (BoK) تحقیقی را در روز پنج شنبه (۷ فوریه) منتشر کرد که در آن مطالعاتی را بر روی چگونگی تاثیرگذاری صدور CBDC بر نقدینگی بانک های تجاری انجام داده بود.

این تحقیق نشان داد که اگر عموم مردم بتوانند به صورت مستقیم به ارزهای دیجیتال تئوری دسترسی پیدا کنند، سپرده های جاری بانک های تجاری یا ذخایر، می تواند کاهش یابد و آنها با کمبود نقدینگی مواجه می شوند. بانک مرکزی توضیح داد که در نهایت، این امر می تواند آنها را مجبور کند تا برای جبران این کمبود نقدینگی خود، نرخ بهره وام ها را افزایش دهند.

این گزارش تاکید می کند که این مسئله تاثیرات منفی بر ثبات مالی دارد و احتمال وقوع ترس و وحشت در بانک ها را افزایش می دهد، در نتیجه، بانک های تجاری نسبت ذخیره را کم می‌کنند تا بودجه بیشتری برای پرداخت به سپرده گذاران به دست آورند.

طبق گزارش CoinDesk Korea، اوه آی کی ( Oh-Ik) یکی از نویسندگان این تحقیق عنوان کرد که اگر یک CBDC صادر شود، اقدامات تکمیلی نیز باید صورت گیرد تا بر روی ثبات مالی تاثیرگذار نباشد.

در ماه ژوئن ۲۰۱۸، بانک مرکزی کره اعلام کرد که صدور CBDC می تواند یک «خطر اخلاقی» را به دلیل ناکارایی در سیاست پولی و بی ثبات سازی اقتصاد ایجاد کند.

بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS)، که به عنوان بانک مرکزی بانک های مرکزی شناخته می شود، نیز در بهار سال گذشته هشدار داده است که اگر بانک مرکزی هر کشوری به دنبال توسعه و راه اندازی یک CBDC باشد، باید به اثرات نامطلوب آن توجه کند، بویژه اگر این اثرات با سیاست پولی و ثبات اقتصادی مرتبط باشد. همچنین به بانک‌ها و سایر مقامات توصیه شده است به «نظارت گسترده» خود بر روی ارزهای دیجیتال غیر متمرکز، نظیر بیت کوین، ادامه دهند.

از سوی دیگر، کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، مدیرعامل و رئیس صندوق بین المللی پول (IMF)، کشف CBDCها را به دلیل کاهش تقاضا برای پول نقد و افزایش تمایل به پول دیجیتال، مورد تشویق قرار داده است.

یک گزارش تحقیقاتی در ماه نوامبر از شرکت فناوری آمریکایی (IBM) نشان دهنده این است که اکثر بانک های مرکزی معتقدند که باید یک CBDC عمده فروشی صورت گیرد، اگر چه این بانک ها مطمئن نیستند که بلاک چین می تواند هزینه کافی و سود کارآمد را فراهم کند یا خیر.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location