video thumb

نحوه پذیرش پرداخت با بیت کوین در کسب و کارها!

اگر شما یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید و می خواهید که با ارائه بیت کوین برای پرداخت ها مشتریان بیشتری جذب کنید، احتمالا نمی دانید که از کجا باید شروع کنید. البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که انجام پرداخت ها از طریق بیت کوین، قطعا راهی برای فرار از پرداخت مالیات نیست. فراموش نکنید که بیت کوین یک راه قانونی دیگر برای دریافت هزینه کالاها و خدمات است.

از کدهای QR استفاده کنید

اگر شما یک فروشگاه فیزیکی را اداره می کنید، مشتریان شما باید بتوانند از طریق یک برنامه تلفن همراه یا ترمینال سخت افزاری، پرداخت خود را انجام دهند. برنامه‌های متعددی وجود دارد که کدهای QR را برای تلفن همراه و کیف پول تولید می کنند که اسکن کد QR را برای پرداخت ها پشتیبانی می‌کنند.

این مسئله باعث می شود که پرداخت ها بسیار ساده تر انجام شود، زیرا مشتریان مجبور نیستند آدرس را وارد کنند. آنها می توانند از یک کد شناسایی سریع (QR) استفاده کنند که از طریق دستگاه قابل خواندن است، مانند جعبه ای که از مربع های سیاه و سفید ساخته شده است.

اگر کسب و کار شما مبتنی بر وب باشد، باید یک گره کامل را اداره کنید (یا از یک برنامه نویس حرفه ای بخواهید که یک گره را برای شما اداره کند). این مسئله بویژه زمانی اهمیت دارد که شما اقلام گران قیمتی را می فروشید.

در حالی که شما می توانید از پردازنده های پرداخت مانند بیت پی (BitPay) یا کوین بیس (Coinbase) استفاده کنید، اداره یک گره کامل، هنگام تائید تراکنش ها سرعت بیشتری ایجاد می کند. همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که پرداخت ها بدون امکان تقلب صورت بگیرد.

تابلوی “بیت کوین پذیرفته می شود” را در فروشگاه خود نصب کنید

اگر شما قصد دارید که بیت کوین را برای پرداخت ها قبول کنید، باید اجازه دهید که مردم نیز این مسئله را بدانند. این بدان معنی است که تابلوی “بیت کوین پذیرفته می شود” را بر در فروشگاه خود نصب کرده و یا در وب سایت فروشگاه اینترنتی خود این مسئله را عنوان کنید.

سپس مردم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پرداخت با استفاده از بیت کوین با شما تماس بگیرند. شما احتمالا متوجه خواهید شد که این مورد هنوز هم بخش قابل توجهی از کسب و کار شما را تشکیل نمی دهد. با این حال، شما آگاهی بیشتری را به مشتریان کنجکاو خواهید داد تا بیشتر بدانند.

پرداخت بیت کوین را به صورت حساب خود اضافه کنید

اگر یک خط در مورد اینکه کدام گزینه ها برای پرداخت در دسترس هستند، توضیح دهید (VISA، PayPal، و غیره) شما می توانید بیت کوین را نیز اضافه کنید، حتی اگر مشتریان با شما تماس بگیرند تا مراحل این پرداخت را بدانند.

اگر شما در برنامه نویسی خوب هستید و یا کسی را می شناسید که در این زمینه توانایی دارد، یک راه موثر برای پیگیری پرداخت های بیت کوین تولید آدرس های بیت‌کوین و چاپ آنها در صورت حساب های جدید است. در این صورت دیگر نیازی نیست که مشتری برای کسب جزئیات با شما تماس بگیرد. همچنین هنگام مشاهده صورت حساب می دانید که پرداخت ها برای چه و به چه نحو بوده است.

اطمینان حاصل کنید که مشتری می داند چه مقدار بیت کوین را ارسال می کند، چون نوسانات قیمت احتمالا باعث سردرگمی آنها خواهد شد. در حالی که آدرس های بیت کوین بر روی یک صورت حساب کاملا نا آشناست، طبق Bitcoin Wiki، شما به هر حال باید آنها را اضافه کنید. بیشتر مردم به دنبال رسید صورت حساب خود هستند، داشتن آدرس به مشتری ثابت می کند که تراکنش از طریق مرورگر بلاک چین انجام شده است.

اگر مشتریان پرداخت خود را از طریق وب سایت شما انجام می دهند، به سادگی یک آدرس URL قرار دهید تا آنها بتوانند آدرس بیت کوین را برای انجام پرداخت خود مشاهده کنند. اگر آنها بتوانند تنها با وارد کردن شماره صورتحساب، این کار را انجام دهند، خیلی بهتر است. آنها همچنین می توانند آدرس را به راحتی کپی کرده و جای‌گذاری کنند.

اطمینان حاصل کنید که هر بار یک آدرس جدید برای هر صورت حساب استفاده می کنید، (هر آدرس باید تنها یک بار استفاده شود) به این ترتیب می توانید پیگیری کنید که پرداخت ها توسط چه کسی و برای چه نوع خریدی صورت گرفته است.

چگونه قیمت را در بیت کوین تنظیم می کنید؟

این یک سوال آسان برای پاسخ نیست، با بی ثباتی نرخ بیت کوین، گاهی اوقات، قیمت ها به طور چشم گیری می توانند در هر روز با روز گذشته متفاوت باشند. راهی که مدیران بازرگانی برای اداره این مسئله انجام می دهند این است که قیمت را بر اساس نرخ بازار فعلی به مشتریان اعلام می کنند.

هنگامی که شما هزینه پرداخت بیت کوین را دریافت می کنید، بهترین روش این است که آن را بلافاصله به یک ارز فیات تبدیل کنید که برای انجام کسب و کار خود به آن نیاز دارید و هزینه های خود را با آن پوشش دهید. پرداخت با بیت کوین ممکن است خطرناک باشد. اگر شما به این امید انجام پرداخت ها را با بیت کوین امکان پذیر کرده‌اید که قیمت آن بالا رود و سود بیشتری دریافت کنید، بدانید که کسب و کارتان را در معرض خطر قرار می دهید و ممکن است خودتان نیز با دردسرهایIRS (خدمات درآمد داخلی) روبرو شوید. انجام مبادلات سریع می تواند خطر نوسان قیمت را برای پرداخت بیت کوین از بین ببرد.

اگر می خواهید که پرداخت ها از طریق بیت کوین صورت گیرد، ابتدا با مشتری خود مشورت کنید و به آنها درمورد این مسئله که برآوردهای مالیاتی بستگی به جایی که افراد زندگی می کنند متفاوت است، توضیح دهید

در مورد راه حل های ساده تر چطور؟

همانطور که اشاره شد، را ه های پرداخت ساده تر و سریع تری نیز برای پذیرش بیت کوین وجود دارد، اما با استفاده از آنها کنترل کامل تراکنش ها را از دست خواهید داد.

اگر می خواهید با یک پردازنده پرداخت کار کنید اما مزایای اجرای یک گره کامل را حفظ کنید،BTCPay Server را امتحان کنید. این سرور یکی از بهترین پردازنده های متن‌باز موجود است که شامل یک صورت حساب API است که با BitPay سازگار می باشد.