video thumb

ایجاد نوسان در قیمت بازار ارزهای دیجیتال /قیمت بیت کوین افزایش یافت

بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر در روز سه شنبه هفته جاری با نوسان قیمت مواجه شد. در این میان، رشد قیمت بیت کوین به عنوان پرچمدار بازار ارزهای دیجیتال شاید محسوس بوده که قیمت آن به ۳۴۷۰ دلار افزایش یافت. البته این کاهش قیمت به دلیل کاهش شاخص قیمت ارزهای دیجیتال بر روی پلتفرم Bitfinex بود. چراکه با پایین آمدن شاخص قیمت بر روی این پلتفرم، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال روندی کاهشی به خود خواهند گرفت. البته این را باید در نظر داشت که قیمت‌های اعلام شده بر روی Bitfinex همواره بالاتر از قیمت عادی بازار است که این اختلاف قیمت بر روی ارزهایی همچون بیت کوین، گاهی تا مرز ۱۰۰ دلار نیز می‌رسد.

اما ارز دیجیتال لایتکون توانست با دستیابی به قیمت ۳۴ دلار در روز گذشته، از متوسط افزایش قیمت ارزهای دیجیتال عبور کند. ارز دیجیتال EOS نیز مرز ۲٫۵۰ دلار را رد کرد و اما تا آخر وقت دیروز قیمت آن به ۲٫۳۹ دلار رسید. استلار نیز با کاهش ۸ سنتی مواجه شد. ارز دیجیتال بیت کوین SV نیز همچنان روند نزولی قیمت خود را دنبال می‌کند.

سقوط نقطه‌ای قیمت بیت کوین به ۳۴۰۰ دلار

وب سایت Coinbase سه شنبه شب اعلام کرد که قیمت بیت کوین برای لحظاتی به ۳۹۹۹ دلار نیز کاهش یافت. البته آخرین گزارش این وب سایت از قیمت بیت کوین در سه شنبه شب، رقم ۳۲۳۴ دلار اعلام شده بود.

البته این کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین در Bitfinex ثبت نشد و قیمت این ارز دیجیتال بر روی نمودار همچنان روندی ثابت داشت.

عبور لایتکوین از مرز ۳۴ دلار

ارز دیجیتال لایت کوین سرانجام توانست رکود یک هفته‌ای خود را شکسته و نهایتا از مرز ۳۴ دلار عبور کند.

البته برآورد کارشناسان از بازار نشان می‌دهد افت قیمت بیت کوین حتما رخ خواهد داد و البته لایت کوین نیز سیر صعودی داشت. با این حساب احتمالا به فاز رابطه ای جدید میان بیت کوین و آلت کوین وارد خواهیم شد.

دلیل استفاده از نمودارهای منتشر شده از سوی Coinbase این است که این وب سایت جزئیات تغییر قیمت ارزهای دیجیتال در طول شبانه روز را نیز اعلام کرده و لذا می‌توان اطلاعات خوبی از آمارهای دریافت کرد. بر اساس این آمارها، لایتکوین توانست با کمی تحرک قیمت، مرز ۳۴ دلار را رد کرده و به ۳۴٫۱۱ دلار برسد.

اما در خصوص حجم مبادلات انجام شده طی چند روز گذشته نیز باید گفت که حجم مبادلات لایتکوین طی چند روز گذشته مرز ۷۰۰ میلیون دلار را رد رکده و با این حساب بالاتر از دو ارز رقیب خود یعنی ریپل و EOS در بازار قرار گرفته است.

EOS با ثبات قیمت همراه شده است

در خصوص ارز دیجیتال EOS نیز باید گفت که قیمت این ارز در بازار با سکون نسبی مواجه شده و قیمت آن طی یک هفته گذشته حدود ۲٫۵۰ دلار بوده است.

با این حال، به گفته بسیاری از کارشناسان، قیمت EOS طی روزهای آینده، به احتمال زیاد به ۲٫۴۰ دلار کاهش پیدا خواهد کرد که این کاهش قیمت ناشی از افزایش فشار بر روی این ارز دیجیتال در بازار خواهد بود. البته در بهترین شرایط ممکن، ارز EOS با سکون قیمت مواجه بوده که باز هم سودی عاید دارندگان این ارز دیجیتال نخواهد شد.

قیمت استلار نیز کاهش پیدا کرد

ارز دیجیتال استلار نیز روز سه شنبه با کاهش قیمت مواجه شده و قیمت آن نسبت به ۰٫۱۰ دلار در چند روز گذشته به ۷ سنت در روز سه شنبه کاهش پیدا کرد.

به گفته کارشناسان فعال در بازار ارزهای دیجیتال، به نظر می‌رسد اکنون زمان مناسبی برای خرید استلار باشد.

آیا سقوط قیمت بیت کوین SV ادامه خواهد داشت؟

به نظر می‌رسد اگر بیت کوین SV بتواند بر سقوط قیمت خود غلبه کرده و سیر افزایشی را در پیش گیرد، می‌تواند بار دیگر در میان ۱۰ ارز برتر بازار قرار گیرد.

توجه داشته باشیم که بیت کوین SV، پس از پیدایش خود تاثیر شگرفی بر معادلات بازار ارزهای دیجیتال گذاشته و قیمت آن رفته رفته رو به افزایش گذاشت. تا جاییکه کم کم از ارز دیجیتال مادر خود یعنی Bitcoin Cash نیز پیشی گرفت. اما در جریان سقوط قیمت این ارز دیجیتال در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، این ارز هیچگاه نتوانست جایگاه خود را به دست آورد.