video thumb

صدور مجوز فعالیت ویژه برای شرکت ارزهای دیجیتال B2C2 بریتانیا

شرکت استارت آپ ارزهای دیجیتال B2C2 OTC Ltd بریتانیا از دریافت مجوز رسمی فعالیت از سازمان نظارت بر امور مالی این کشور (FCA) خبر داد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در این خصوص، شرکت B2C2 که از جمله تامین کنندگان سیستم تجاری OTC در بریتانیا به حساب می‌آید، با دریافت این مجوز فعالیت قادر به ارائه پیشنهاد قراردادهای مالی مبتنی بر تغییر (CFD) به شرکای تجاری و کارکنان حرفه ای در زمینه امور مالی خواهد بود.

البته این مجوز تنها به حوزه کاری شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال نبوده و امکان ارائه قراردادهای CFD به شرکت‌های مالی سنتی را نیز برای B2C2 فراهم خواهد کرد. پروانه صادر شده برای شرکت B2C2 همچنین پیشتر برای فعالیت شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه ارزهای دیجیتال، همچون IG و CMC Market و یا پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال eToro که از سال ۲۰۱۳ تحت نظارت مقررات FCA به فعالیت مشغول است نیز صادر شده است.

البته این نخستین پروانه کسب مربوط به ارزهای دیجیتال نبوده که مجوز کار با موسسات مالی سنتی را برای شرکت‌های فعالی در زمینه مبادلات ارزهای دیجیتال فراهم آورده است. گفته می‌شود خبر صدور این مجوز، نخستین بار توسط نشریات فعال در زمینه پوشش اخبار مربوط به بازار مانند Bitcoin Magazine و Finance Magnates منتشر شده است.

«مکس بونن»، قائم مقام مدیر عامل B2C2 معتقد است که اخذ این پروانه به سرمایه گذاران اجازه خواهد داد تا بدون وجود نگرانی از خطرات موجود در بازار ارزهای دیجیتال به راحتی و با آرامش در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

به علاوه، ممکن است FCA در صورت اعلام ورشکستگی شرکت‌های ارزی تحت پوشش این سازمان، غرامت تحمیل شده به مشتریان آنها را جبران کند.

لازم به ذکر است، نشریه کوین تلگراف پیشتر در ماه ژانویه سال جاری، تصویر برگه مشاوره مربوط به اخذ این پروانه که از سوی FCA منتشر شده بود را بر روی وب سایت خود قرار داده و عنوان این فرم را نیز راهنمای سرمایه‌های دیجیتال اعلام کرده بود.

نهاد قانونگذار در این برگه، راه‌های متعدد حمایت از ارزهای دیجیتال را به این صورت اعلام کرده بود: سرمایه‌های دیجیتال می‌توانند به عنوان سرمایه‌ گذاری‌های خاص در قانون فعالیت‌های تحت مقررات برتانیا (RAO) و یا به عنوان ابزارهای مالی طبقه بندی شوند.

FCA همچنین در طرح خود اعلام کرده که چنین سرمایه‌هایی می‌توانند تحت نظارت مقررات مربوط به پول‌های الکترونیکی و یا مقررات مربوط به خدمات رگولاتورها قرار گیرند.

پیش از این نیز، FCA در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که در حال سرمایه گذاری برار وی پوشش ۱۸ شرکت فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در بازار بریتانیا است که قرار بود این کار را بر اساس قوانین مربوط به آزادی اطلاعات انجام دهد.