video thumb

انجام بزرگترین پروژه تحقیقاتی مهندسی ژنتیک انسان با کمک بیت کوین

یک برنامه نویس و سرمایه گذار بر روی ارز دیجیتال بیت کوین از کشف راه‌های جدید جهت توسعه و بهبود زندگی انسانی با استفاده از راهکار فناوری «ترانس اومانیست» خبر داد. گفته می‌شود «برایان بیشاپ» این پروژه تحقیقاتی را با همکاری شریک خود یعنی «مکس بری» انجام داده است.

بیشاپ امیدوار است تا بتواند کودکانی با گروه خونی AB+ به وجود آورد که با استفاده از مهندسی ژنتیک بتوان هر گونه ژن خوب را به آنها انتقال داده و حتی با افزایش طول عمر این دسته از افراد قابلیت‌هایی همچون نعمت داشتن عضلات ورزیده آن هم بدون ورزش برای آنها فراهم کنند.

تامین سرمایه لازم برای اجرای پروژه از طریق بیت کوین

بر اساس گزارش منتشر شده در مجله  Technology Reviewدانشگاه MIT، یکی از کارکنان پیشین LedgerX و فعالان در بازار مبادلات بیت کوین از تلاش برای راه اندازی تجارتی جدید که در آن، به والدین اجازه داده می‌شود ویژگی‌های مورد علاقه فرزند خود را پیش از تولد وی در محیط آزمایشگاهی انتخاب کنند. گفته می‌شود این پروژه منجر به بر انگیخته شدن احساسات و واکنش برخی در جهان آکادمیک شده است.

البته بیشاپ ۲۹ ساله نخستین دانشمندی نیست که کار بر روی چنین پروژه‌ای را آغاز نموده است. در ماه نوامبر سال گذشته میلادی نیز یک دانشمند چینی اعلام کرد که توانسته با موفقیت، ژن‌های کودکان را در آزمایشگاه تغییر دهد.

البته بیشاپ راه‌های متنوع تری در قیاس با همکاری چینی خود پیدا کرده است. وی قرار است ابتدا تحقیقات خود را بر روی تخم مرغ انجام دهد. وی خود را یک هکر بیوژنتیکی نامیده و تاکنون هزاران دلار در راه توسعه پروژه خود هزینه کرده است. بیشاپ که همزمان در دو رشته برنامه نویسی و مهندسی ژنتیک دارای بورد تخصصی است، کار پژوهشی خود را با همکاری شریک خود یعنی مکس بری آغاز کرده است.

به گفته بیشاپ، این پروژه تحقیقاتی قرار است در دو فاز جداگانه انجام شود که فاز نخست آن حدود نیم میلیون الی ۲ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. این هزینه شامل راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه ویژه انجام پروژه و هزینه آزمایش‌های لازم بر روی ۱۲ سگ خواهد بود. قرار است این دو دانشمند جوان پس از دستیابی به موفقیت در آزمایش‌های خود بر روی سگ‌ها و دیگر حیوانات، به سراغ پروژه انسان رفته و طرح اصلی خود را به اجرا برسانند.

به گفته بیشاپ و بری، در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه مذکور، در فاز نخست آن می‌توان حدود ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ نوزاد مهندسی شده انسان را به دنیا آورد.

اما فاز دوم پروژه تحقیقاتی مورد نظر بیشاپ نیازمند رقمی بین ۵ الی ۱۰ میلیون دلار سرمایه خواهد بود که شامل توسعه کلینیک و آزمایشگاه و هزینه‌های مربوط به بازاریابی این طرح خواهد شد. گفته می‌شود در صورت اتمام این فاز، می‌توان هزاران نوزاد مهندسی شده انسان تولید کرد.

با تمامی این اوصاف تامین چنین بودجه‌ای باید حساب شده و البته خیلی مشکل باشد. دولت آمریکا در رایزنی‌های اولیه تنها قرار است مبلغ ۶۰۰ هزار دلار به انجام این پروژه کمک کرده و تامین مابقی هزینه آن بر عهده دو دانشمند جوان خواهد بود.

اما سوال اینجاست که این هزینه چگونه باید تامین شود؟ بیشاپ که از فعالان صنعت ارزهای دیجیتال نیز به حساب می‌آید، در زمان ارزان بودن بیت کوین اقدام به خرید مبلغ قابل توجهی از این ارز دیجیتال در اوکراین کرده است. اکنون با افزایش قیمت بیت کوین به چندین برابر قیمت اولیه، این دانشمند جوان اعلام کرده که تمامی هزینه‌های لازم برای اجارای پروژه تحقیقاتی خود را از طریق فروش بیت کوین و درآمد حاصل از این فروش تامین خواهد کرد.