video thumb

ایالت وایومینگ به دنبال تصویب لایحه‌ای برای پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان پول !

براساس اطلاعیه ای که در وب سایت قانون‌گذاری ایالت وایومینگ ایالات متحده منتشر شد، این ایالت، در تاریخ ۳۱ ژانویه لایحه ای را تصویب کرده است که به موجب آن ارزهای دیجیتال به عنوان پول شناخته می شوند.

نهاد قانون گذاری ایالت وایومینگ در تاریخ ۱۸ ژانویه لایحه ای را ارائه کرد، که می تواند به شفاف سازی طبقه بندی ارزهای دیجیتال کمک کند.

همانطور که قبلا در ماه ژوئن توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، این لایحه دارایی های دیجیتال را به سه دسته تقسیم می کند که شامل دارایی های مصرفی دیجیتال، اوراق بهادار دیجیتال و ارزهای مجازی می شود. هر دارایی دیجیتالی که عضو این سه دسته باشد، به عنوان دارایی های شخصی ناملموس تعریف می شود و با آن همانند پول برخورد می شود.

لایحه‌ی مذکور همچنین، بانک‌ها را برای فراهم ساختن خدمات امانتداری از دارایی‌های دیجیتال به رسمیت شناخته و بانک‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند ظرف مدت ۶۰ روز به صورت کتبی به کمیسیون اعلام آمادگی کنند.

همانطور که در وب سایت قانونگذاری وایومینگ آمده است، این لایحه در تاریخ ۱ مارس اجرایی خواهد شد.

لایحه‌ی مبنی بر پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان پول، در وایومینگ قانونی می‌شود و این درحالی است که موضع کشورهای دیگر در سراسر جهان هنوز در خصوص ارزهای دیجیتال و ماهیت آنها مشخص نیست. بر اساس گزارش پیشین کوین تلگراف، مکزیک و دانمارک هنوز ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی‌هایی بی قاعده و قانون تلقی می کنند و آلمان و ژاپن ارزهای‌دیجیتال را به عنوان پول پذیرفته‌اند.

ایالت وایومینگ تلاش های مداومی برای تبدیل شدن به یک قطب ارزهای‌دیجیتال در ایالات متحده داشته است. اوایل ماه جاری، کوین تلگراف گزارش کرده بود که وایومینگ چندین لایحه مربوط به ارزهای‌دیجیتال را برای بررسی تسهیل قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال به قانون‌گذاران معرفی کرده است.