سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دستگیری هکر بیست ساله‌ به اتهام سرقت پنج میلیون دلار ارز دیجیتال

خبرگزاری مادربرد که از شاخه‌های خبرگزاری وایس است در تاریخ ۱ فوریه گزارش داد که پس از سرقت ۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از ۴۰ قربانی به وسیله روش انتقال سیم کارت، یک جوان ۲۰ ساله به نام جوئل اورتیز (Joel Ortiz)، توسط دادگاه مجرم شناخته شد، این جوان با قبول اتهام خود به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

به گفته ارین وست، معاون دادستانی کل سانتا کلارا در ایالت کالیفرنیا، اعلام کرد که اورتیز هفته گذشته مجازات خود را پذیرفته و به طور رسمی در تاریخ ۱۴ مارس حکم وی اجرا خواهد شد. مقامات رسمی این ایالت اعلام کرده اند که اورتیز اولین فردی است که به دلیل ارتکاب جرم مرتبط با انتقال سیم کارت محکوم شده است.

سامی تارازی، یکی از ماموران این پرونده در مصاحبه با مادربرد عنوان کرد: ما فکر می کنیم که عدالت اجرا شده است و امیدوارم این اقدام، پیامی قاطع برای این جامعه اینگونه جرائم به همراه داشته باشد.

انتقال سیم کارت به یک روش محبوب برای سرقت فیات، ارزهای دیجیتال و حتی حساب کابری افراد در شبکه های اجتماعی است که همه این موارد می توانند در بازار سیاه فروخته شوند، حساب کاربری اینستاگرام ”t@” یکی از مواردی است که معادل ۴۰،۰۰۰ دلار در بیت کوین فروخته شد.

انتقال سیم‌کارت روشی است که در آن هکرها خود را به‌جای فرد اصلی جا میزند و با شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارتباط برقرار کرده و وی را متقاعد می‌کند که او همان فرد اصلی است و سیم‌کارت او مفقود شده است. سپس از ارائه‌دهنده می‌خواهد که شماره اش را به سیم‌کارت جدیدی منتقل کند. سارق به‌وسیله اطلاعاتی همچون شماره امنیت اجتماعی افراد و آدرس، شرکت ارائه‌دهنده را متقاعد می‌کند که همان فرد اصلی است.

هنگامی که شرکت مخابراتی شماره را به یک سیم کارت جدید انتقال می دهد، هکرها می توانند از طریق استفاده از تلفن به عنوان روش بازیابی، تائید احراز هویت دو مرحله ای را برای حساب انجام داده و اقدام به سرقت کنند. یک هکر در گفتگو با مادربرد عنوان کرد که با شماره تلفن همراه یک فرد شما می توانید به تمام حساب های کاربری او در عرض چند دقیقه دسترسی داشته باشید و آنها نمی توانند در این مورد کاری انجام دهند.

در طول یک سال گذشته، مقامات قضایی در سراسر جهان توانستند جرائم مختلفی که مرتبط با ارزهای دیجیتال بوده را از بین برده و عوامل آنها را دستگیر کنند. در روسیه، گروهی از مهندسین هسته ای توسط مأموران امنیتی در حالی دستگیر شدند که آنها با استفاده از ابر رایانه های موجود سعی در استخراج بیت کوین داشتند.

در تایلند نیز، سه خواهر و برادر که یکی از آنها بازیگر یک سریال تلویزیونی به نام  Jiratpisit “Boom” Jaravijit بود که در اواخر سال گذشته در یک طرح کلاهبردارانه به ارزش ۲۴ میلیون دلار ارزهای دیجیتال، که یک سرمایه گذار فنلاندی را هدف قرار داده بود، دستگیر شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location