سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

روند اصلی فروش توکن ها در سال ۲۰۱۹!

علی‌رغم بازار خرسی ظاهری که برای سالیان دراز گریبان‌گیر ارزهای دیجیتال شده بود، در سال ۲۰۱۸ رکورد جدیدی برای فروش توکن ها و ICO (عرضه اولیه سکه) ثبت شد.

بر اساس آخرین آمار از تحقیقات مستقل، در مجموع ۱۲٫۱ میلیارد دلار با عرضه سکه‌های اولیه طی ۱۱ ماه تا ماه نوامبر به دست آمد، در حالی که از فروش توکن ها در مجموع (از جمله توکن های خصوصی و توکن های سرمایه‌گذاری) ۲۳٫۳ میلیارد دلار در همان دوره به دست آمد.

با این حال، با توجه به نوسانات اخیر و نگرانی ها در این زمینه، در سال جدید ساختار بازار ICO تغییر خواهد یافت به این صورت که با فروش توکن خصوصی سهم این بازار افزایش می‌یابد، استیبل کوین و توکن‌های بهادار به صورت عمده به دست می آیند، و سرمایه گذاران حقیقی به طور فزاینده مجبور خواهند شد که توجه بیشتر به جنبه‌های دراز مدت پروژه های جدید نشان دهند.

استیبل کوین ها و توکن بهادار

Sydney Ifergan، مشاور و متخصص ICObench که یک پلتفرم ارزیابی ICO است، عنوان کرد که “سال ۲۰۱۹، سال استیبل کوین خواهد بود. وی افزود: امروز نوسانات بازار ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاران و سهامداران آسیب می رساند و این نشان می دهد که مردم به طور فزاینده ای بر روی پروژه ها و ارزهایی سرمایه گذاری می‌کنند که قیمت خود را حفظ می کنند.

در واقع، تعدادی استیبل کوین جالب وجود دارد که توکن آنها در سال ۲۰۱۹ برای فروش گذاشته شده است. Ifergan عنوان می کند که یکی از آنها دیام کوین (DiamCoin) است، که بخشی از بلاک چین Hello Diamonds است که ارزش آن ۱۰۰٪ به اندازه ارزش الماس است.

در واقع، وی در گفتگو با Cryptonews.com عنوان کرد که توکن آنها توسط Christopher Pissarides، برنده جایزه نوبل اقتصاد طراحی شده است که کارش در اقتصاد حول محور رابطه بین رشد اقتصاد کلان و راهبردهای سیاسی متمرکز است.

استیبل کوین جالب دیگر برای انتشار در این سال شامل ارائه Alprockz، Emparta، The Joy، و eToro می شود. در همین حال، شایعه شده است که فیس بوک نیز قصد دارد تا ارز دیجیتال خود را ارائه دهد و تنها بر این نکته تأکید دارد که چگونه در حال حاضر چنین ارزهایی وجود دارند.

یکی دیگر از پیشرفت های بزرگ برای ICO ها در سال ۲۰۱۹، توکن های بهادار خواهد بود و تعدادی مبادلات توکن های بهادار که برای راه اندازی این سال تعیین شده‌اند که هدف اصلی آنها سرمایه گذاری بر روی روندی است که در اواخر سال ۲۰۱۸ وجود داشت که شامل Templum، SharesPost، بورس سیکس سوئیس و بورس اوراق بهادار مالت (در همکاری با بایننس) می شود، در حالی که عرضه توکن‌های بهادار (STO) در سال ۲۰۱۹ توسط Leonovus، HYGH، MinedBlock،Orbis و SocialRemit (و بسیاری دیگر) برنامه‌ریزی شده است.

ICO های معکوس و فروش خصوصی

یکی از پیشرفت های کمتر توسعه یافته در سال ۲۰۱۹ این است که برنامه ریزی شده تا بازار ICO به طور قابل ملاحظه ای شبیه به بازار سهام سنتی و IPO (عرضه اولیه سهام) باشد.

به عنوان مثال، دیوید دراکه (David Drake)، موسس LDJ Capital در گفتگو با Cryptonews.com عنوان کرد که شرکت سرمایه گذاری وی در حال حاضر بیشتر بر آنچه که خودش و دیگران از آن به عنوان ICO معکوس (reverse ICO) یاد می‌کنند، متمرکز است. همانطور که وی توضیح می دهد reverse ICO با شرکت هایی مرتبط است که در طول چند سال و نه چند دهه گسترش یافته و به دنبال استفاده از تکنولوژی توکنیزه کرده برای عرضه‌ی خود می باشد.

ویلیام موگایار (William Mougayar)، کارآفرین، سرمایه گذار، محقق بلاک چین و مشاور نیز حرف های مشابهی را اظهار کرده و متذکر می شود که بیشتر استارت‌آپ ها قبل از اینکه شروع به فروش توکن خود کنند، باید حداقل مدت زمانی از تاسیسشان گذشته باشد.

وی عنوان می کند که روزهایی که تأمین بودجه براساس یک مقاله سفید و با کدهای کمی نوشته می شد، گذشته است. مردم دیگر نمی توانند در مورد بودجه، رویاپردازی کنند، چرا که وقتی شما زود سرمایه گذاری می کنید، شانس موفقیتتان بسیار ضعیف است.

در هماهنگی با این حرکت به سوی ICO معکوس، یک روند دیگر که احتمالا در سال ۲۰۱۹ تقویت خواهد شد، افزایش نقش توکن های خصوصی سهمی است. با توجه به تحقیقات مستقل، ریسک سرمایه خصوصی تنها ۷٫۵٪ از کل پولی است که توسط استارت‌‌آپ های جدید بلاک چین که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ به دست آمد، در حالی که میزان این ریسک در سه ماهه دوم و سوم به ترتیب ۲۵٫۶٪ و ۳۰٫۲٪ بود.

این روند احتمالا تا سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت، البته اگر سرمایه گذاران از ICO دوری کنند. دیوید دراکه با این مسئله کاملا موافق است، زیرا مصرف‌کنندگان خرده‌فروشی با خرید آنلاین توکن در سال ۲۰۱۸ از بین رفتند و تا زمانی که توکن های بهادار و نظارت فعال در اکوسیستم نباشد و همان کارایی و شفافیتی که در وال استریت وجود دارد نیز حاکم نشود، بازنخواهند گشت.

چه باید کرد؟

در مقابل این تغییر، سرمایه‌گذاران حقیقی کمی وجود دارند که به اندازه کافی ثروتمند هستند تا بتوانند سرمایه های خود را در مکان های معتبر سرمایه‌گذاری کنند و یا تبدیل به یک سرمایه گذار معتبر شوند که بتوانند به طور مستقیم در استارت‌آپ های نوظهور سرمایه گذاری کنند.

با این وجود، عرضه اولیه سکه (ICO) برای عموم مردم در سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت، حتی اگر فروش خصوصی سهم بیشتری از فروش توکن ها را تشکیل دهد. به این ترتیب، مسائلی وجود دارند که سرمایه گذاران باید در هنگام مشاهده‌ی ICO های جدید یا STO ها در نظر داشته باشند تا شانس خود را برای بازگشت مثبت سرمایه شان به حداکثر برسانند.

Sydney Ifergan توصیه می‌کند تا زمانی که سود خود را به صورت فوری دریافت نمی کنید، سرمایه گذاری نکنید. وی افزود: زیاد فکر کنید و در آخر اینکه، به هر ICO یا STO هجوم نبرید. زمان خود بایر چک کردن پروژه، کسب درآمد، نقشه راه خود و تیم صرف کنید.

ویلیام موگایار، با مشاوره به سرمایه گذاران برای انجام تحقیقات و همچنین تنوع بخشیدن به اوراق بهادار، موافق است. وی می گوید: از مقاله سفید و وب سایت های زیبا اجتناب کنید. سؤال کنید که آیا دیگر سرمایه گذاران حرفه ای با سابقه نیز پول خود را در این مورد سرمایه گذاری کرده اند، و اینکه این سرمایه گذاران، چه کسانی هستند؟ حقیقت این است که سرمایه گذاری در ICO خطرناک تر از سرمایه گذاری سنتی فرشته (angel investing) می باشد که درصد موفقیتش در گذشته بسیار کم بود. بنابراین، سرمایه گذار حقیقی نیاز دارد که در یک رویکرد سهام سرمایه گذاری کند تا شانس بازگشت سرمایه اش افزایش یابد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location