video thumb

موسس پی پال (PayPal) می‌گوید که این شرکت به دنبال طراحی یک ارز جهانی مشابه با ارز دیجیتال است

موسس پی پال لوک نوسک (Luke Nosek) گفته است که شرکتش می‌خواهد یک ارز دیجیتال راه‌‌اندازی کند که از بانک و دولت مستقل باشد یعنی چیزی شبیه به ارزهای رمزنگاری شده! ویدئو این سخنان در سرویس بازگذاری کریپتو به نام  Bloxlive.Tv بارگذاری شده است.

در پنل اجلاس جهانی افتصاد در داووس سوئیس که اخیرا برگذار شده است، از نوسک پرسیده شد که آیا در پی پال (PayPal) یا ویچت پی (WeChat Pay) که یک سیستم پرداختی درون اپلیکیشنی است و توسط مسنجر معروف چینی استفاده می‌شود، مشکلات مربوط به معاملات آنلاین حل شده است یا نه و آیا ارز دیجیتال می‌تواند این مشکل را حل کند؟

موسس پی پال در پاسخ به این سوال گفت

بسیاری از افراد این را نمی‌دانند اما اولین هدف پی پال ایجاد یک ارز جهانی بود که تحت تأثیر مداخله کارتل‌های فاسد بانکی و دولتی نباشد که ارزشان را تخریب کنند.

وی افزود شرکت در ایجاد ساختارهای اقتصادی قدرتمند عمل کرده است. با این حال، پی بال هیچ وقت نتوانست هدف اولیه خود را دست یابد و بیش از حد با سازمان‌های بزرگ مالی مانند ویزا(Visa)، مسترکارد(Mastercard) و سوئیف (SWIFT) مرتبط شد. پی بال مجبور است هرکار لازمی را برای راضی نگه داشتن این سازمانها انجام دهد.

نوسک همچنین گفت که بیت کوین و اتریوم را برای ایجاد یک اکوسیستم اختصاصی تحسین می‌کند و آرزو می‌کند که آنها مانند پی بال تحت فشار سرمایه‌گذاران قرار نگیرند.

پی بال یک سیستم پرداختی است که تعداد کاربران آن به حدود ۲۵۴ میلیون در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ رسیده است. این پلتفرم اخیرا یک سیستم پاداش بر اساس بلاک چین برای کارمندانش طراحی کرده است. کارمندان پی بال برای شرکت در برنامه‌های فناورانه و ایده پردازی، توکن‌های بهادار هدیه می‌گیرند و می‌توانند آن را با بیش از ۱۰۰ نوع تجربه در شرکت مبادله کنند.

برای خواندن مطالب بیشتر در حوزه ارزهای دیجیتال، ارزجو را بخوانید و از آن لذت ببرید. ارز دیجیتال و سایر مطالب در صدای ارزجو.