video thumb

اتریوم و لایت‌کوین با افزایش قیمت مواجه خواهند شد

بازار ارزهای دیجیتال در آخر هفته گذشته شاهد تلفیقی از سود و زیان بود. به طوریکه قیمت بیت کوین با افتی محسوس به ۳۴۷۵ دلار رسید و البته افت نسبی را در قیمت مابقی ارزهای دیجیتال بازار نیز شاهد بودیم. اما این افت قیمت آنچنان نبود که بتوان گفت قیمت ارزها را در مسیر سراشیبی تند قرار داده است. بلکه عمده تغییر قیمت‌ها بین نیم تا ۱٫۵ درصد بوده که در قیاس با نوسان قیمت تاریخ ارزهای دیجیتال رقمی ناچیز به حساب آمده و می‌توان گفت که هفته گذشته، بازار بیشتر روندی راکد داشته تا سقوط آنچنانی. البته برخی از آلتکوین‌ها به همراه اتریوم نیز روند قیمت صعودی داشته‌اند که این افزایش قیمت نیز آنچنان چشمگیر نبوده است.

اما با توجه به روند فعلی بازار ارزهای دیجیتال، می‌توان به این نتیجه رسید که بازار این دسته از سرمایه دیجیتال در ماه ژانویه سال جاری نیز همچنان در فاز خرسی قرار داشته است. البته همچنان این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین به ۳۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرده و یا حتی به قیمت پایه ۳۵۰۰ دلار برسد. اما در مجموع نمی‌توان انتظار افت و خیز چندان چشمگیری در این بازار داشت.

قیمت اتریوم بار دیگر رشد خواهد کرد

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که با توجه به خروجی مدل تحرکات قیمت بیت کوین در بازار، قیمت این ارز بار دیگر مانند ماه‌های منتهی به سال ۲۰۱۹، روندی نزولی در پیش خواهد گرفت و تا مرز ۳۲۰۰ دلار پایین خواهد آمد. البته همچنین گفته می‌شود که قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند در آینده نزدیک، روندی صعودی نیز داشته باشد.

با اینکه قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته نسبتا ثابت بوده است، اما تحلیلگران معتقدند که ارزهای بزرگ دیگری در آینده جای انحصار بیت کوین بر بازار را خواهند گرفت. همچنین بسیاری از آنها معتقدند که اتریوم نیز در مدت زمان کوتاه پیش رو با افول قیمت مواجه خواهد شد.

البته قیمت اتریوم در روز شنبه با ۱ درصد رشد به ۱۰۷ دلار رسیده که منجر به ایجاد نوسان جزئی در قیمت این ارز دیجیتال در بازار شد. البته گفته می‌شود قیمت اتریوم می‌تواند به زیر ۱۰۰ دلار نیز بازگشت کند.

«نیک پاتل»، تحلیلگر به نام بازار ارزهای دیجیتال با انتشار پیامی توئیتری خود مدعی شد که قیمت اتریوم تا سقف ۲۰۰ دلار طی ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت.

آیا بازار لایت کوین گاوی خواهد شد؟

کارشناسان معتقدند که بازار لایت کوین‌ها در آینده نزدیک به آهستگی به سمت گاوی شدن پیش خواهد رفت. البته این با نظر بسیاری دیگر از آنها که معتقدند افزایش قیمت‌ها با محدودیت و مرحله مقاومت مواجه خواهد شد مغایرت دارد.

ارز دیجیتال مشهور و پر طرفدار لایت کوین روز شنبه را با ۱ درصد افزایش قیمت سپری کرده و قیمت آن به ۳۳٫۱۴ دلار افزایش یافت. لایتکوین پیشتر در هفته جاری حتی قیمت ۳۰ دلار را نیز تجربه کرده بود.

گروه معروف به «اطاق تجارت» در توئیتر خود نوشته‌اند که لایتکوین با قدرت به روند صعودی قیمت خود ادامه خواهد داد. اما این ارز برای ورود به بازار گاوی نیازمند یک تکان قیمت بزرگ و جدی است.

در متن پیام توئیتری این گروه آمده است: لایت کوین بر خلاف بیت کوین و اتریوم ، با قدرت به افزایش قیمت خود در بازار ادامه خواهد داد و در کوتاه مدت، هر دو ارز یاد شده را کنار خواهد زد.

با تمامی این اوصاف، می‌توان مدعی شد که بازار ارزهای دیجیتال در آستانه ورود به بازار گاوی خود قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد طی هفته جاری، شاهد افزایش نسبی قیمت‌ها در این بازار باشیم. این نکته را نباید از یاد برد که دو ارز اتریوم و لایتکوین، هر دو توانایی و استعداد ورود به بازار گاوی را در هفته جاری خواهند داشت.