video thumb

کاهش مجدد قیمت ارزهای دیجیتال در روز یکشنبه، ۲ فوریه

بازار ارزهای دیجیتال در روز شنبه نیز مانند جمعه و روزهای هفته گذشته با فراز و نشیب اندک همراه بود که البته بیشتر قیمت‌ها در این بازار سیر نزولی داشت. به عنوان مثال قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نیز مانند روز جمعه بر پایه ۳۴۵۲۰ دلار ایستاد.

البته قیمت بیت کوین با این حساب حدود نیم درصد کاهش نیز را تجربه کرد و اگر بخواهیم برآوردی دقیق داشته باشیم، قیمت بیت کوین به عدد ۳۴۸۹ دلار کاهش یافت. با نگاهی به جدول هفتگی بازار ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین در حال حاضر نسبت به یک هفته گذشته (۳۶۰۴ دلار) حدود ۳ درصد افت داشته است.

همچنین ارز دیجیتال آلتکوینی ریپل نیز روز گذشته با نیم درصد کاهش قیمت مواجه شده و قیمت آن در روز شنبه یه ۰٫۳۰۶ دلار کاهش یافت. در خصوص جدول قیمت هفتگی این ارز دیجیتال نیز باید گفت که قیمت ریپل طی یک هفته گذشته رو به کاهش گذاشته است. ریپل هفته گذشته را به قیمت ۰٫۳۳۳ دلارآغاز کرده بود.

اما ارز دیجیتال اتریوم که دومین ارز قدرتمند بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید در میان بسیاری از ارزهای دیگر، روز گذشته با افزایش قیمت مواجه شده و قیمت آن در روز شنبه نسبت به روز جمعه با نیم درصد افزایش همراه بود. قیمت هر اتریوم در پایان روز شنبه به حدود ۱۰۸ دلار رسید که نسبت به روز جمعه با یک دلار افزایش قیمت همراه بود. با این حال، بررسی جدول قیمت‌های هفتگی اتریوم نشان می‌دهند که قیمت این ارز دیجیتال نیز در قیاس با اول هفته گذشته (۱۱۷ دلار) با هفت درصد کاهش روبرو بوده است.

اما در خصوص جدول بیست ارز برتر بازار نیز، بیشترین تغییر قیمت از روز جمعه تا شنبه مربوط به ارز «مونرو» بوده که با افت ۴ درصدی قیمن همراه بوده و ارز دیجیتال Binance Coin نیز با افزایش قیمت ۴٫۵ درصدی مواجه بوده است.

همچنین مجموع سرمایه موجود در بازار روز شنبه ارزهای دیجیتال به رقم ۱۱۴٫۳ میلیارد دلار رسید که ۵ درصد کمتر از هفته گذشته یعنی رقم ۱۲۰٫۴ میلیارد دلار است.

در همین حال، نشریه کوین تلگراف روز گذشته اعلام کرد که ایالت وایومینگ آمریکا قانونی به تصویب رسانده که بر اساس آن، کلیه ارزهای دیجیتال به عنوان پول رسمی شناخته شده و مورد پذیرش در تمامی ادارات دولتی این شهر قرار خواهند گرفت.

قرار است این قانون از روز یکم ماه آینده میلادی (مارس) در سرتاسر ایالت وایومینگ اجرایی شود.