video thumb

ادامه روند کاهشی قیمت ارزهای دیجیتال در بازار/بیت کوین وارد فاز خرسی شد

همانطور که انتظار میرفت، بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای این هفته بار دیگر روندی نزولی را تجربه کرد. با این حساب، هجمه سنگین سقوط قیمت ارزهای دیجیتال همچنان کاهش نیافته و اکثر این ارزها بار دیگر روندی نزولی را به خود گرفته و به همین دلیل، حجم سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتال به رقم ۱۱۲ میلیارد دلار کاهش یافت.

بیت کوین به عنوان پرچمدار ارزهای دیجیتال بار دیگر با افت قیمت ۱٫۵ درصدی مواجه شده و قیمت آن از ۳۵۰۰ دلار به ۳۴۵۰ دلار کاهش پیدا کرد. البته این در حالیست که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بیت کوین در فاز بازار خرسی خود قرار گرفته و احتمال سقوط قیمت این ارز دیجیتال تا مرز ۳۲۰۰ دلار نیز وجود دارد.

اما اتریوم نیز با سقوط قیمت ۳٫۵ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته بار دیگر به قیمت۱۰۵ دلار رسید که البته به نظر می‌رسد قیمت این ارز دیجیتال تا ۲۰ دلار دیگر نیز سقوط کرده تا به پایین ترین سطح ممکن قیمت نسبت به ۸ ماه گذشته برسد. البته قیمت ارز دیجیتال ریپل نیز با سقوط ۷ درصدی طی یک هفته گذشته مواجه شده که همین موضوع باعث شد مجموع دارایی‌های این شرکت موفق در صنعت ارزهای دیجیتال به ۱٫۴ میلیارد دلار سقوط کند.

قیمت ترون و استلار هم در بازار روز گذشته آسیا با افت قیمت ۶ درصدی مواجه شد و البته قیمت ارز دیجیتال Bitcoin Cash نیز با ۵ درصد افت روبرو شد. با این حساب می‌توان گفت که اکثر آلتکوین‌ها روند نزولی قیمت را طی یک هفته گذشته تجربه کرده‌اند.

در مجموع بازار قیمت ۲۰ ارز دیجیتال اول جدول بازار نزولی بوده است. اما ارز دیجیتال Binance Coin که محصول جدید و موفق گروه پلتفرم مبادلات ارزی بایننس به حساب می‌آید، توانست از این فشار سنگین بازار رهایی یافته و در فاز صعودی قیمت خود قرار گیرد. ارز دیجیتال BNB هم با رشد قیمت ۲٫۳ درصدی قیمت مواجه شده و قیمت آن در روز جمعه به ۶٫۳ دلار رسید. این ارز تنها ارز موفق در جمع ۳ آلت کوین گروه بیست ارز اول بازار بوده که اندکی رشد قیمت داشته است.

ارزهای کاردانو و یوتا نیز هر کدام با کاهش ۵ درصدی قیمت مواجه بوده و این در حالیست که قیمت ارز دیجیتال NEM رشدی ۱۴ درصدی را در روز گذشته تجربه کرد.

اما در حال حاضر، ظاهرا نوسان قیمت ها و البته روند معاملات بازار اندکی به سکون رسیده و درصد مبادلات هیچ یک از ۱۰ ارز اول جدول نیز دو رقمی نشده است. ارز دیجیتال ODEM در روز گذشته یکی از موفق ترین ارزهای بازار بوده که توانست رشد قیمت ۸ درصدی را تجربه کند. البته دو آلتکوین دیگر در این دسته یعنی دو ارز Pundi و Zillqa نیز توانستند رشد قیمت ۱۰ درصدی را تجربه کنند.

همانطور که پیش بینی می‌شد، رقم کل سرمایه موجود سرمایه‌های دیجیتال در بازار بار دیگر کاهش یافت تا با مجموع ۳ میلیارد سقوط ارزش، این رقم به ۱۱۲ میلیارد دلار کاهش یابد.

در مجموع، متوسط کاهش قیمت ارزهای دیجیتال از هفته گذشته تا کنون رقمی حدود ۶٫۳ درصد بوده و انتظار می‌رود این رقم همچنان  به رشد منفی خود ادامه دهد. با اینکه قیمت بیت کوین در قیاس با حالت وحشتناک خود در سال ۲۰۱۸، با افزایش ۵۳ درصدی روبرو بوده، اما با این حال، این ارز دیجیتال نیز هفته خوبی را پشت سر نگذاشته و همانطور که گفته شد با افت قیمت کمی مواجه بود. وده است. اما ارز دیجیتال ولی قیمت را طی یک هفته گذشته تجربه کرده اند.