video thumb

روند کاهش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال ادامه دارد

فعالیت‌های بازار ارزهای دیجیتال به روند پیشرفت کند خود ادامه داده و وضعیت قیمت‌ها در این هفته همچنان حالتی ساکن دارند. هیچ یک از ارزهای بزرگ و شناخته شده دیجیتال از روز دوشنبه این هفته نتوانسته‌اند پیشرفت محسوسی داشته باشند و مجموع گردش مالی این بازار در معاملات نیز به حدود ۱۲۰ میلیون دلار می‌رسد.

در این میان، بیت کوین جزو معدود ارزهایی بود که توانست طی این هفته قیمت خود را تا ۱۶۵۰ دلار بالا بکشد. اما این قیمت به سرعت عقبگرد کرده معاملات این ارز دیجیتال نیز افت کرد. البته با اینحال، طی یک هفته گذشته افت قیمت بیت کوین چندان زیاد نبوده و نهایتا تا مرز ۳۶۰۰ دلار سقوط کرده است.

اتریوم نیز طی این هفته با کاهش قیمت مواجه بوده و قیمت هر اتر در بازار به ۱۱۵ دلار کاهش یافت. ارز دیجیتال ترون نیز با افت قیمت به ۰٫۳۲ دلار کاهش یافت.

ارز دیجیتال Bitcoin Cash نیز بار دیگر از EOS عقب افتاد و به جایگاه چهارم ارزهای برتر دیجیتال این هفته سقوط کرد. ارز دیجیتال Tether نیز به رتبه ششم جدول صعود کرده که البته دلیل اصلی این صعود نیز افزایش ۱۲ درصدی دو ارز دیجیتال لایتکوین و استلار بوده که جایگاه آنها را در جدول ارزها تغییر داده است.

قیمت ارز دیجیتال TRX نیز اکنون با افزایش قیمت به ۰٫۰۳ دلار رسیده و مجموع مبادلات روزانه آن نیز رقمی بین ۲۰۰ الی ۳۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

در میان ۲۰ ارز برتر بازار، تنها Binance Coin شاهد افزایش قیمت ۴ درصدی بوده و ارز دیجیتال کاردانو نیز به رتبه یازدهم جدول صعود کرده است. مابقی ارزهای دیجیتال در این فهرست مانند Nem و Neo نیز هر کدام با ۲ درصد افت قیمت مواجه بوده‌اند.

اما در خصوص ۱۰۰ ارز برتر بازار نیز باید گفت که ارز دیجیتال Holo همچنان در صدر جدول بوده و افزایشی ۱۷ درصدی در قیمت آن مشاهده می شود. ترون نیز دومین عرض دیجیتال این فهرست بوده که همراه با Holo، تنها ارزهای مبتنی بر آلتکوین هستند که رشد قیمتی دو رقمی را شاهد بوده‌اند.

ارزهای Loopring و Augur نیز هر دو با ۸ درصد کاهش قیمت مواجه بوده‌اند.

در مجموع می‌توان گفت که سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتال نیز با رشد چندانی مواجه نبوده و حتی در برخی موارد، طی روزهای اخیر سقوط کرده است. سرمایه فعلی موجود در بازار حال حاضر نیز به ۱۱۹ میلیارد دلار رسیده است.