video thumb

شبکه وام غیرمتمرکز نیتروژن به قرض‌دهندگان و قرض گیرندگان امکان تعریف شرایط خودشان را داده است

یک شبکه غیر متمرکز همتا به همتا به دنبال ساده کردن تجربه دارندگان ارزهای دیجیتال در قرض دادن و قرض گرفتن این ارزهاست که می‌تواند به آنها شانس توافقات برای اعطای وام با شرایط خودشان را نیز اعطا کند.

شرکت نیتروژن (Nitrogen) می‌گوید در نظر دارد تا به علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال کمک کند تا نقدینگی را افزایش داده واز آنها در مقابل خطر به کمک روشی ساده و امن محافظت کند و همچنین به آنها این امکان را بدهد تا سرمایه‌شان را در جهت منافعشان استفاده کنند.

آلیس استورک (Alice Stork) نماینده شرکت گفته که هدف نیتروژن این است که منافع موجود در ارزهای دیجیتال و بازار آن را تهییج کند و بر اساس منافع عمومی جامعه حرفه‌ای تجاری عمل کند.

در این شبکه، کاربران می‌توانند با هدف سودآوی به دیگران پول قرض دهند و یا در برابر میزان سرمایه‌گذاری فعلیشان پول قرض بگیرند. نیتروژن امیدوار است که بتواند نقدینگی بازار را با بازکردن قفل تنوع در سرمایه‌گذاری ارزهای مختلف دیجیتال باز کند.

بی اعتمادی و امنیت

نیتروژن با کروم، اوپرا و فایرفاکس سازگار است و از پلاگین متاماسک (MetaMask) استفاده می‌کند. این شبکه می‌گوید که برای حل بی اعتمادی ساخته شده است. این بدان معناست که این شبکه توانایی دسترسی به کلیدهای شخصی افراد را تحت هیچ شرایطی ندارد. متاماسک این کلیدها را از جانب کاربر ذخیره کرده و به عنوان پلی برای اتصال آن به قراردادهای هوشمند نیتروژن عمل می‌کند. توسعه‌دهندگان نیتروژن نیز بر روی یکپارچه‌سازی دیگر کیف پول‌های معروف مانند لدجر (Ledger) و ترزور (Trezor) نیز کار می‌کنند.

طبق گفته وبسایت نیتروژن، بلاک چین این پروژه دارای یک زیرساخت مستقل است. این بدان معناست که کاربران می‌توانند از طریق هر رابط کاربری بلاک چینی که دوست دارند مانند Parity یا MyEtherWallet با قراردادهای هوشمند شبکه حتی در زمان خرابی و با حملات هکری در تعامل باشند. در نتیجه انجام فعالیت‌های مهم مانند خارج‌کردن سرمایه و انجام یک معامله در این فرآیند تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

وام‌هایی که از طریق شبکه نیتروژن با آنها موافقت می‌شود توسط وثیقه پشتیبانی می‌شوند و وام‌گیرنده می‌تواند در صورتی که وام‌گیرنده غفلت کرده و یا شرایط خاصی وجود داشته باشد وثیقه دریافت کند. در همین حال، وام‌گیرنده می‌تواند از سیستم اطلاع‌رسانی بهره‌مند شود که هشدار لازم را از طریق پلتفرم و به کمک ایمیل در زمان لازم به آنها ارسال می‌کند. این سیستم به آنها کمک می‌کند تا وضعیت فعالیت خود را همراه با میزان بدهی خود حتی در زمانی که به حساب کاربریشان دسترسی ندارند پیگیری کنند. مشتریان همچنین از تیم پشتیبانی اختصاصی در تلگرام نیز بهره‌مند می‌شوند که می‌تواند آنها را در پرسش‌ها و نگرانی‌هایشان یاری کند.

ارتباط با همه کاربران ارزهای دیجیتال

نیتروژن می‌گوید که محصولش با همه کاربران ارزهای دیجیتال با هر پیش‌زمینه ای ارتباط دارد؛ آنها می‌توانند کاربران ساده، سرمایه‌گذاران، تجار حرفه‌ای و سرمایه‌داران تجاری و ریسک‌پذیر باشند.

در حال حاضر، تنها کاربران توکن‌های اتریوم و با استاندارد ERC-20 در این شبکه هستند اما این شرکت در حال توسعه یک راه حل مبادلات اتمی بین زنجیره ای است و به همین ترتیب کاربران می‌توانند ارزهایی را از بلاک چین‌های دیگر مانند بیت کوین و ایاس EOS نیز انتخاب کنند.

خوشبختانه این روش توانسته به کمک یک زیرساخت مناسب که نیاز کاربران با پیش‌ زمینه‌های مختلف را برآورده می‌کند، طیف وسیعی از شرکای بازار را به خود جذب کند. این تیم می‌گوید که با گسترش انکار ناپذیر بازار ارزهای دیجیتال به سمت رشد، محبوبیت و چشم‌انداز شبکه‌های وام دهی مانند نیتروژن افزایش خواهد یافت