سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت کوین به ذخیره دارایی جهانی بدل خواهد شد

از زمان پیدایش بیت کوین ، صحبت‌های زیادی در خصوص ارزش این ارز دیجیتال و اما و اگرهای موجود بر سر راه آن مطرح شده است. این ارز دیجیتال در ابتدا تقریبا به شکلی یکپارچه و دیجیتال بود. اما امروز بسیاری از کارشناسان، لقب طلای دیجیتال به بیت کوین داده‌اند که تحت تاثیر اقتصاد ملی کشورها و مرزها نبوده و ماهیت تبدیل پذیری آن به ارزهای فیات ارزش آن را افزایش داده است.

با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران ادعا می‌کنند که بیت کوین به سرعت در حال تبدیل شدن به دارایی ذخیره جهانی در آینده است. همچنین یکی از کارشناسان صنعت ادعا می‌کند که به رغم تحولات بنیادین، پادشاه حقوقی صنعت ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین برای این عنوان آماده نیست.

بیت کوین همچنان سرمایه‌ای ریسک پذیر است

«دن زولر» از شرکای شرکت مشاوران «ویژن هیل» به تازگی با انتشار پیامی توئیتری با موضوع “سرمایه‌های دیجیتال و سرمایه‌های مبتنی بر بلاک چین” در خصوص وضعیت بیت کوین اعلام کرد که این ارز دیجیتال به احتمال زیاد منجر به ایجاد فضای نا معلوم و رکورد بیشتر بازار خواهد شد.

کارشناس سابق شرکت Citi همچنین مدعی شد که سرمایه‌های دیجیتال همچنان در زمره سرمایه‌های پر خطر جای دارند و بنابراین می‌توانند منجر به ایجاد فضای خرسی بازار در سطح کلان شوند.

زولر همچنین در پاسخ به پست اخیر منتشر شده از سوی «فرد ویلسون» که به تازگی در وبلاگ وی منتشر شده، استدلال می‌کند که اقتصاد مبتنی بر تکنولوژی مالی جدید که شامل ارزهای دیجیتال نیز می‌شود، الزاما به ایجاد مصونیت در برابر افول بازار نخواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که بیت کوین به احتمال زیاد در جریان ورشکستگی بازار، با شکست مواجه نخواهد شد. زولر در ادامه توضیح داد که افول تاریخی در بازار منجر به سقوط ارزش بازارهای سهام به ویژه بازار سهام «سیلیکون ولی» شده که دلیل آن نیز ارزش بالا و توانایی انطباق پذیری با تجاری با نوسانات قیمت است. این همان چیزی است که در بازار ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد.

البته وی با این حال هنوز نگفته که آیا بیت کوین و حتی اتریوم نیز مشمول این وضعیت خواهند شد یا خیر. زولر همچنین اشاره کرده که نباید این را از یاد برد که هژمونی نهایی بیت کوین تنها در حوزه امور مالی نخواهد بود، بلکه عرصه‌ای کلان را در بر خواهد گرفت که البته ارزهای دیجیتال برای رسیدن به این هژمونی باید میزان مدرن شدگی و استقلال اقتصادی خود را به اثبات برسانند.

جالب اینجا که این موضوع با نظریات «ایکیگایی»، مدیر عامل شرکت فعال در زمینه ارزهای دیجیتال Travis Kling لس آنجلس تناقض دارد.

مانعی بزرگ در برابر “رکود تورمی”

ریان سلکیس، مدیر اجرایی شرکت Messari که از جمله شرکت‌های پیشرو در زمینه تحلیل اطلاعات و تهیه محتوای پرتال به حساب می‌آید، اخیرا با انتشار مطلبی، از بیت کوین به عنوان مانع و دیواری بلند در برابر رکود تورمی یاد کرده است. به عبارت دیگر، سلکیس اظهار داشته که بیت کوین در حقیقت نوعی ذخیره ارزش (SoV) دیجیتال به حساب می‌آید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location