سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دستگیری ۱۵ مظنون پرونده‌ی کلاهبرداری ۸ میلیون دلاری ارزهای دیجیتال در تایوان

رسانه های محلی انگلیسی زبان تایوان در تاریخ ۲۶ ژانویه گزارش کردند که پلیس شهر تایپه (پایتخت تایوان) پانزده مظنون را دستگیر کرده است که از طریق کلاهبرداری ارزهای دیجیتال ، میلیون‌ها دلار به دست آورده اند.

بر اساس این مقاله، Li Chi-hsun، رئیس دفتر اداره تحقیقات جنایی تایوان (CIB)، در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که پانزده مظنون این پرونده -از جمله رهبر آنان به نام لین- در دو حمله جداگانه در تاریخ ۹ ژانویه و ۱۷ ژانویه دستگیر شده اند.

بر اساس گزارش‌ها، مظنونین دستگیر شده متهم به کلاهبرداری و تقلب شده‌اند و پرونده آنان به اداره دادستان منطقه  تایپهتحویل داده شده‌است. گزارش ها حاکی است که این گروه، با کلاهبرداری از بیش از ۳۰ نفر، مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار تایوان معادل ۸.۱۶ میلیون دلار آمریکا اخاذی کرده اند.

بنا بر گزارش‌ها، این مظنونین IBCoin، یک توکن اتریوم ERC20 را ترویج کرده‌اند که هدف از آن دریافت یک وسیله پرداخت برای صنعت سرگرمی بزرگسالان با توجه به مطالب تبلیغاتی‌اش است. طبق گزارش رسانه های محلی تایوان این گروه از پول‌های سرمایه‌گذاران استفاده کرده و یک زندگی تجملاتی با اتومبیل‌های لوکس برای خود تشکیل داده و سپس آن را در شبکه‌های اجتماعی (فیس بوک) خود برای جذب قربانیان جدید تبلیغ کرده‌اند.

طبق گزارشات CIB، لین (رهبر گروه کلاهبرداران)، توکن ها را به قیمت ۱٫۵ میلیون دلار تایوان معادل کمتر از ۰٫۰۵ میلیون دلار در هر واحد در سال ۲۰۱۷ خریداری کرده است و از همکاران خود خواسته تا توکن ها را به قیمت ۵ تا ۱۰۰ دلار تایوان در هر واحد بفروشند و به آنها وعده بازگشت چندین برابری سرمایه شان را داده است.

بر اساس گزارش، CIB عنوان کرد که که قربانیان هیچگاه بازده سرمایه گذاری خود را دریافت نکرده‌اند و این توکن ارزش واقعی ندارد، چراکه در حال حاضر هیچ شرکتی شناخته شده ای در زمینه تجارت یا معامله با IBCoins وجود ندارد.

همانطور که سایت کوین تلگراف (Cointelegraph) اخیرا گزارش داده، هفت نفر که گفته می‌شود مدیریت یک طرح سرمایه‌گذاری جعلی را مدیریت کرده‌اند، در تایوان تحت تعقیب بوده‌اند. براساس این گزارش، به نقل از دادستان‌های محلی، متهمان به نقض قوانین بانکداری تایوان و اقدامات نظارت بر بازاریابی چند سطحی متهم شده‌اند.

همچنین خبری در اوایل این ماه منتشر شد که پلیس هند یکی از وابستگان گروهی را دستگیر کرده‌است که متهم به انجام کلاهبرداری ارزهای دیجیتال به ارزش ۵ میلیارد روپیه‌ معادل با ۷۰.۵ میلیون دلاراست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location