video thumb

شرکت مبتنی بر بلاک چین اسرائیلی STX به کلاهبرداری متهم شد

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، یک شهروند و سرمایه گذار چینی علیه شرکت تولید ارزهای دیجیتال STX و بلاک چین این شرکت شکایت کرد. وی دلیل این شکایت خود را اقدام به کلاهبرداری از سوی شرکت مذکور عنوان کرده است.

این سرمایه گذار چینی که «ژوئن هو» نام دارد، از کاربران STX به حساب می‌آید که مبلغ ۴٫۶ میلیون دلار در بلاک چین شرکت یاد شده سرمایه گذاری کرده است. بنا به گفته وی، این سرمایه گذاری بر پایه ارز دیجیتال اتریوم انجام شده که اکنون منجر به طرح شکایت ژوئن هو علیه «موشه هوگگ» مدیر عامل این پلتفرم اسرائیلی شده است.

هوگگ از جمله فعالان شناخته شده در زمینه ارزهای دیجیتال در اسرائیل به حساب می‌آید که پروژه‌های بزرگی همچون اپلیکیشن مبتنی بر پایه ارزهای دیجیتال Sirin Labs را نیز پایه گذاری کرده است. وی همچنین در سمت مدیر عامل بلاک چین LeadCoin مشغول به فعالیت است.

هوگگ همچنین مالک یکی از باشگاه‌های به نام اسرائیل به نام «بیتر اورشلیم» است که در ماه آگوست سال گذشته میلادی این باشگاه را به رقم ۷٫۲ میلیون دلار خریداری کرده است.

رقم درج شده در دادخواست «هو»، حدود ۴٫۶ میلیون دلار عنوان شده است. گفته می‌شود این نخستین شکایت مطرح شده علیه شرکت STX نبوده و این شرکت پیش از این نیز به باز گرداندن میلیون‌ها دلار پولی که گفته می‌شود از سرمایه گذاران خود کلاهبرداری کرده محکوم شده است.

در دادخواست مطرح شده همچنین آمده است که این شرکت متعهد شده بود تا در صورت  فروش ۳۰ میلیون دلار اتریوم از طریق پیشنهاد سکه‌های اولیه یا همان ICOها، تمامی این پول را در جهت توسعه بخش فروش خود هزینه کند. پیش بینی‌ها مبتنی بر این موضوع بوده که این رقم می‌تواند منجر به رونق و توسعه توکن‌های STX شده و نهایتا سود ناشی از این پیشرفت به جیب سرمایه گذاران روانه شود.

این در حالیست که بر اساس اطلاعات مندرج در دادخواست، STX موفق شده تا ماه آگوست سال ۲۰۱۷، مبلغ ۳۳ میلیون دلار اندوخت سرمایه داشته باشد که تنها ۵ میلیون دلار از این پول را در بخش توسعه فروش محصولات و ICOهای خود هزینه کرده است.

هو اکنون مدعی شده که هوگگ مابقی این مبلغ را مجددا در بخش‌های دیگر از جمله پیام رسان به نام خود یعنی تلگرام سرمایه گذاری کرده است. با این حساب وی در قبال سرمایه گذاران خود عهد شکنی کرده و با فروش هلدینگ سرمایه گذاری STX پیش از موعد مقرر منجر به کاهش ارزش توکن‌های این شرکت شده است.

گفته می‌شود هوگگ ما بقی سرمایه بدست آمده در STX را در شرکت دیگر خود یعنی invest.com هزینه کرده که البته STX یکی از زیر مجموعه‌های همین شرکت به حساب می‌آید. این در حالیست که هوگگ در نخستین دفاعیات خود انجام چنین اقداماتی را به طور کلی رد کرده است.