سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

زاکربرگ : هیچگاه اطلاعات شخصی کاربران خود را نفروخته‌ایم

مارک زاکربرگ ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت رسانه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که این شرکت هرگز اطلاعات خصوصی کاربران خود را نخواهد فروخت. مدیر عامل موفق ۳۴ ساله فیسبوک همچنین پذیرش ایده‌های مشابه این کار را نیز به شدت رد کرد.

بر اساس این گزارش، زاکربرگ همچنین با انتشار یادداشتی در نشریه وال استریت ژورنال، نوشت: با اینکه هر از چند گاهی اعلام می‌شود که فیسبوک اطلاعات کاربران خود را می‌فروشد، ما اطلاعات مردم را نخواهیم فروخت.

وی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: در حقیقت، فروش اطلاعات مردم به شرکت‌های تبلیغاتی با منافع تجاری ما که به دنبال کاهش هزینه ارائه خدمات به کاربران خود هستیم، در تعارض کامل قرار دارد. ما بر روی اراده خود مبنی بر حفاظت از اطلاعات مردم از دسترسی کسی جز خودشان، کاملا استوار ایستاده‌ایم.

پخش شایعات در خصوص اقدام فیسبوک برای فروش اطلاعات شخصی کاربران خود به شرکت‌های تبلیغاتی آن چنان بر روی مدیر عامل این شرکت اثر گذار بوده که زاکربرگ با انتشار مقاله‌ ای کوتاه در یک روزنامه مالی و سپس در فیسبوک، این شایعات را به شدت تکذیب کرد.

احتمالا، زاکربرگ در حال تلاش برای رفع نگرانی سهامداران فیسبوک در مورد مدل کسب و کار مشکوک شرکت سهامی خود و یافتن مخاطبان سرمایه گذار برای خود بوده است.

با این حال، زاکربرگ این موضوع را تایید کرده که فیسبوک مقدار قابل توجهی از اطلاعات کاربران خصوصی خود را به جهت اهداف تبلیغاتی در اختیار شرکت‌ها قرار داده است. اما وی تاکید کرده که این اقدام نه در راستای اهداف تبلیغاتی بلکه به جهت ارتقاء امنیت سایبری و مبارزه با کلاهبرداری در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است.

وی در مقاله خیر خود نوشت: این سوال بسیار مهم وجود دارد که آیا مدل تبلیغات، شرکت‌هایی مانند ما را به استفاده و ذخیره اطلاعات شخصی کاربران خود وا داشته است یا خیر.

مدیر عامل فیسبوک همچنین افزود: این حقیقت ندارد که ما برخی اطلاعات شخصی افراد را به جهت تبلیغات جمع آوری می‌کنیم؛ بلکه این اطلاعات اصولا برای اهداف امنیتی و بهبود خدمت رسانی ما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زاکربرگ همچنین تاکید کرده که فیسبوک باید شفاف سازی بیشتری در قبال چگونگی استفاده از اطلاعات شخصی کاربران خود برای رسیدن به سود میلیاردی حاصل از تبلیغات ارائه دهد.

این مدیر موفق فضای مجازی تاکید کرد: ما باید در خصوص موارد استفاده از این اطلاعات شفاف باشیم و مردم باید انتخاب شفاف و آزاد در مورد چگونگی مورد استفاده قرار گرفتن اطلاعات شخصی خود داشته باشند. ما معتقدیم که مقرراتی که این اصول را در فضای اینترنت مورد هدف و نظارت خود قرار داده‌اند، به سود همگان است.

در ماه مارس سال ۲۰۱۸، فیسبوک با اتهامات سنگینی در خصوص افشا سازی و فروش اطلاعات شخصی کاربران خود مواجه شد. در آن زمان، موسسه بریتانیایی Cambridge Analytica از قرار داده شدن اطلاعات شخصی حدود ۸۷ میلیون تن از کاربران فیسبوک در اختیار شرکت های تبلیغاتی و نهادهای امنیتی خبر داد.

اگر این ادعا درست باشد، فیسبوک تعهدات خود در موافقتنامه سال ۲۰۱۱ که بر اساس آن این شرکت برای هر گونه استفاده از اطلاعات شخصی کاربران خود ملزم به کسب رضایت آنها می شد را زیر پا گذاشته است.

وجود بیش از یک میلیارد حساب کاربری تقلبی در فیسبوک

اظهارات زاکربرگ در مقاله اخیر خود در حالی منتشر شده که نشریه CCN با انتشار گزارشی از تقلبی بودن بیش از نیمی از حساب‌های کاربری فیسبوک خبر داد.

در همین حال، آرون گرینزپن، همکلاسی سابق زاکربرگ در دانشگاه هاروارد طی سخنانی گفت که فیسبوک برای سالها با استفاده از انتشار آمار دروغین از کاربران خود، به شکل گسترده‌ای مرتکب کلاهبرداری شده است.

وی همچنین تاکید کرد که آمارهای دروغین فیسبوک از تعداد کاربران خود این نکته را ثابت می‌کند که فیسبوک مشتریان تبلیغاتی خود را نیز از همین طریق گول زده است.

باید توجه داشته باشیم که شرکت های تبلیغ کننده در فضای فیسبوک، هزینه تبلیغات درج شده خود در این شبکه اجتماعی را بر روی محصول خود می‌کشیدند که با این حساب، فیسبوک از کاربران خود کلاهبرداری می‌کرده و نه از شرکت‌ها.

گرینزپن می‌گوید: از این منظر، مارک زاکربرگ ممکن است در حقیقت بزرگترین متقلب مورد اعتماد مردم در تاریخ باشد که با یک تقلب پیچیده مقطعی که تقریبا ۱۰ برابر مقیاس طرح سرمایه داری تاریخی و حماسی پانزی برنارد مادوف محسوب می‌شود، کسب درآمد کرده است.

البته این در حالیست که «وانسا چان»، مدیر ارتباطات فیسبوک این موضوع را که بیش از نصف حساب‌های کاربری در فیسبوک ماهیتی جعلی و ساختگی دارند را رد کرده است. وی گفت: این موضوع کاملا اشتباه و مبهم است.

کاربران ارزهای دیجیتال، ناقلاهای جدید فیسبوک

بر اساس گزارش نشریه CCN، صنعت ارزهای دیجیتال این روزها به یکی از موارد مشکوک فعالیتهای شبکه‌ای در فیسبک بدل شده است. در همین حال، فیسبوک به شدت در حال تلاش برای تشکیل و راه اندازی پلتفرم بلاک چینی خود است.

با این حال، یک مشکل بزرگ بر سر راه تاسیس یک بلاک چین قوی از سوی فیسبوک وجود دارد و آن هم سر باز زدن بزرگان و خبرگان به نام بازار ارزهای دیجیتال از همکاری با فیسبوک است. دلیل آن هم رسوایی‌های مذکور به بار آمده در محیط شبکه فیسبوک است که می‌تواند منجر به بد نامی کارشناسان همکار با این شرکت شود.

«چدار» یکی از این کارشناسان به نام است که در خصوص همکاری با فیسبوک می‌گوید: تعداد زیادی از مردم به طور آشکارا به فیسبوک و برند آن اعتماد ندارند. به ویژه افراد فعال در زمینه بازار ارزهای دیجیتال و صنعت بلاک چین. بسیاری از این افراد اصلا به این دلیل وارد فضای بلاک چین شده‌اند تا از شر سیستم مالی متمرکز و سوء استفاده از حسابهای مالی خود توسط شرکت‌هایی مانند فیسبوک فرار کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location