video thumb

مشکلاتی که کاربران ارزهای دیجیتال ممکن است با آنها روبرو شوند!

آیا برداشت پول از یک صرافی می‌تواند یک چالش باشد؟ این مورد همیشه با خطر همراه است و صرافی های بزرگ نیز از آن در امان نیستند. برای مثال بیت فینکس (Bitfinex) را نگاه کنید. در زمان نگارش این مقاله و طبق داده‌های موجود در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) بیت فینکس بیست و پنجمین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال از نظر حجم مبادلات است.

اما، با وجود محبوبیت این صرافی، کاربران ناراضی ادعا می‌کنند که هنگام برداشت پول فیات از این پلتفرم، با تاخیرهای زیادی روبرو شده‌اند. همانطور که سایت کوین تلگراف (Cointelegraph) در ماه نوامبر گزارش داده است، عملکرد نگران کننده این صرافی آن را در یک خط موازی با سرنوشت ام تی گاکس (Mt. Gox) قرار داده است. ام تی گاکس به دلیل یک حمله بزرگ سایبری تعطیل شده است.

از این صرافی درخواست هایی مبنی بر شفافیت معاملات در فعالیت‌های تجاری وجود دارد که به منظور کاهش ترس سهامداران ارزهای دیجیتال می‌باشد. برخی از صرافی‌ها با نشان دادن جزئیات کامل از نحوه رسیدگی به پول به مشتریان – با بروزرسانی حجم معاملات و دارایی‌های ذخیره شده در زمان واقعی- شروع به سرمایه‌گذاری در این مورد کرده‌اند.

در واقع، مسائل مربوط به برداشت‌ها ممکن است هیچ ارتباطی با تبادل ارزهای دیجیتال نداشته باشد. در برخی موارد، بانک ها و موسسات مالی می‌توانند عمدا از انجام چنین معاملاتی جلوگیری کنند، زیرا ممکن است مجوز آنها در معرض خطر قرار گیرد یا سروکار آنها به تنظیم‌کنندگان قوانین بیفتد و منجر به جریمه شدن آنها شود.

به این دلیل است که آنها موظف به تائید هویت افراد هستند و باید از پولشویی و استفاده کلاهبرداران از خدمات خود جلوگیری کنند.

همانند هر تصمیم مالی، بسیار مهم است که قبل از انجام معامله، همه چیز را بررسی کنید. همیشه به دنبال بزرگ‌ترین صرافی برای انجام معامله خود نباشید. درعوض، بررسی‌های بی‌طرفانه را از کسانی که در حال حاضر از این خدمات استفاده می‌کنند، مطالعه کنید و همیشه همه جوانب مبادله مثل روش شفافیت عملکرد صرافی، کارمزدها و مدت زمان لازم برای انجام برداشت‌ها را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که صرافی شما دچار بحران مالی نخواهد شد.

ارز دیجیتال ارزهای دیجیتال بانک آلمانی

۲٫ چه اتفاقی می افتد اگر ارز خود را به آدرس اشتباه بفرستم؟

سیاست صرافی ها بسته به نوع آنها، متفاوت است.

در حالی که ممکن است با پرداخت هزینه های گزاف تراکنش‌های بین زنجیره‌ای در بعضی از پلتفرم‌ها روبرو شوید، اما دیگران قادر به کمک به شما در تلاش برای بازیابی توکن های ارسال شده نخواهند بود. بیایید نگاهی به سیاست‌های دو مجموعه از بزرگ‌ترین صرافی ها در این رابطه بیندازیم:

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم مبادلات، اخبار بدی را برای کسانی که چنین اشتباهی انجام داده‌اند، دارد. این پلتفرم در چنین سناریویی هشدار می دهد که “نمی‌داند چه کسی این آدرس ها را کنترل می‌کند و هیچ راهی برای بازیابی این ارزها ندارد”. بهترین توصیه آن است که اگر شما می‌دانید که آدرس از چه کسی است، با آنها تماس بگیرید و برای استرداد ارزهای خود با آنها مذاکره کنید. آنچه آنها به شما نمی‌گویند این است که میزان موفقیت شما می‌تواند بسیار ضعیف باشد.

در صرافی اوکی اکسچنج (OKEx)، یک رویکرد متفاوت به کار می‌رود، آنها کاربران را تشویق به بررسی، بررسی دوباره و بررسی سه باره می‌کنند، تا مطمئن شوند که ارزهای خود را را به آدرس صحیح ارسال می‌کنند. با این وجود اگر بازهم یک اتفاقی رخ دهد، این صرافی می گوید: “ما قول می دهیم که سرمایه را بازیابی کنیم، حتی اگر بسیاری از صرافی های دیگر این مسئله را غیرممکن بدانند.”

به دلیل تفاوت‌های زیاد در سیاست ها، این دو نکته ساده را به یاد داشته باشید. اول اینکه، آدرس کیف پول‌ها را به جای تایپ کردن به صورت دستی، کپی و جای‌گذاری کنید. زیرا آنها طولانی و پیچیده هستند و امکان بروز خطا وجود دارد. دوم اینکه، همیشه قبل از اینکه کلید ارسال را بزنید، کاراکترها را با آدرس مورد نظر دوباره چک کنید تا مطابقت داشته باشند.

بیت کوین ارزهای دیجیتال گوشی

۳٫ آیا ممکن است که تراکنش هایم بدون تأیید باقی بماند؟

این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که تراکنش‌ها ناقص باقی می‌ماند، زیرا آنها در یک بلاک قرار نگرفته اند.

در بیت کوین، با توجه به اینکه قرارگرفتن یک تراکنش در بلاک مدتی زمان می‌برد می آید، این اتفاق می تواند فورا پس از انتقال رخ دهد. کارمزدها نیز خود یک عامل برای این اتفاق هستند، هرچه کارمزد تعیین شده کمتر باشد، تراکنش شما برای ورود به شبکه از اولویت کمتری برخوردار است. به طور بالقوه مدت زمان تائید تراکنش را طولانی می‌سازد. در زمان های شلوغی شبکه، این مشکل می تواند، چندین برابر شود.

خطر وقوع دوباره در تراکنش های تائید نشده وجود دارد، اما نگران نباشید زیرا تراکنش شما تا زمانی که تراکنش و مادر پاک نشود، قادر به تائید شدن نخواهد شد.

در این مواقع، صبر دارای اهمیت زیادی است، اما به یاد داشته باشید که ممکن است شما تا چند هفته منتظر بمانید. اگر تراکنش گیر کرده باشد، سرمایه به کیف پول منبع باز می گردد و تراکنش مورد نظرمی تواند دوباره با کارمزدی بالاتر ارسال شود تا اطمینان حاصل شود که دفعه بعدی در اولویت مناسبی قرار خواهد گرفت.

مورگان استنلی استراتژی ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال ریپل بلاک چین ارزهای دیجیتال

۴٫ چه اتفاقی می افتد اگر برچسب ها یا memos مقصد را فراموش کنم؟

این امر تا حد زیادی به نوع کیف پول شما بستگی دارد، برخی از کیف پول ها حتی اگر این اطلاعات وجود نداشته باشد نیز تراکنش را قبول می کنند.

برچسب‌های مقصد برای تراکنش های مربوط به ریپل استفاده می شوند، در حالی که مموها (memos) رشته ای از اعداد و حروف هستند که از دریافت استلار به گیرنده درست اطمینان حاصل می‌کنند.

استفاده از اطلاعات اشتباه و یا فراموش کردن همه آنها فاجعه‌آمیز نیست. بیایید ببینیم که برخی از صرافی‌های بزرگ در شرایط این چنینی چگونه برخورد می‌کنند.

بایننس پس از اینکه به سطح معینی از تأیید رسیدید، می‌تواند در ارسال جزئیات حساب به همراه شناسه های تراکنش و برچسب ها یا مموها کمک کند. ارسال یک ویدیو نیز موردنیاز است تا صرافی بتواند تائید کند که تقاضای ارسال شده واقعی است، در این موارد صرافی تاکید می‌کند که تا زمانی که تقاضا به طور کامل پردازش شود، مدت زمانی طول خواهد کشید.

سایر صرافی ها، مانند دراگون اکسچنج (DragonEx)، روش مشابهی دارند. آنها از شما جزئیات ماهیت معامله، همراه با یک ویدئو از خودتان که در حال باز کردن کیف پول و رفتن به صفحه‌ای که در آن تراکنش انجام گرفته است را می‌خواهند. در همین حال، صرافی چنجلی (Changelly) اهمیت این داده‌ها را یادآوری می‌کند تا خطر از دست دادن این گام کاهش یابد. تیم این صرافی می تواند در صورت وقوع چنین اتفاقی کمک کند. ارزهای دیجیتال

Tron ارزهای دیجیتال بلاک چین ارز دیجیتال

۵٫ اگر در یک بلاک جدا افتاده قرار بگیرم، چگونه می توانم ارزهای دیجیتال خود را بازیابی کنم؟

اگر چه بلاک های معتبر، تائید شده و جدا افتاده بعد از دچار شدن به تاخیر در زمان در شبکه پذیرش نمی شوند و آنها را در انزوا قرار می‌دهد.

این نوع بلاک ها که اغلب در بیت کوین رایج هستند، معمولا هنگامی که دو استخراج کننده به طور تصادفی یک بلاک را همزمان تولید می کنند، رد می شوند. در این صورت، تنها یک بلاک می تواند، برنده شود و آن بلاکی خواهد بود که دارای اثبات کار بیشتری باشد. در سناریوهای دیگر، هکرها می توانند هنگامی که تلاش می کنند تا تراکنش‌ها را معکوس کنند، بلاک‌های جدا افتاده را ایجاد کنند.

اگر شما خود را در یک بلاک جدا افتاده یافتید، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که صبر کنید تا ارز شما بازیابی شود. تراکنش شما به صف بازگردانده می شود و احتمالا آن به طور معمول در بلاک بعدی گنجانده می‌شود. این رخداد شایع تر از آن چیزی است که شما ممکن است فکر کنید.

۶٫ من یک تراکنش را با کارمزد پایین ارسال کرده ام! حالا چکار کنم؟

آرام باشید شما چند گزینه دارید.

برای ترس از یک شکست، می توانید صبر کنید. در بعضی موارد، ممکن است شما خوش شانس باشید و تراکنش شما با کارمزد پایین انجام شود. البته، این زمانی اتفاق می‌افتد که یک شبکه خلوت وجود داشته باشد. اما ممکن است که تراکنش شما فراموش شود و انجام نشود. به این معنی که شما می‌توانید تراکنش را یک بار دیگر با پرداخت کارمزد بالاتر بپردازید تا اطمینان حاصل شود که گیر نکرده اید، و این وجوه در آدرسی که شما از ابتدا سعی در فرستادن آن را داشتید، باقی می‌ماند.

پلتفرم‌هایی مانند چنجلی (Changelly) سعی دارند این نوع اشتباهات را با اطلاع به کاربران ارزهای دیجیتال ، درصورتی که آنها می‌خواهند ارز خود را با کارمزد پایین انتقال دهند، برطرف کند. این صرافی، حداقل مقدار قابل انتقال را همراه با کارمزد لازم برای انجام تراکنش به کاربر اطلاع می‌دهد. علاوه براین، این پلتفرم قبل از تکمیل تراکنش، پیشنهاد می‌دهد که اطلاعات دوباره بررسی شوند تا از سناریوهای ناخوشایندی که می‌تواند منجر به انجام معاملات غیرقابل برگشت منجر شود، جلوگیری به عمل آید.