سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مدیران صرافی ارزهای دیجیتال در کره با ایجاد حجم مبادلات تقلبی به زندان محکوم شدند

بر اساس گزارش خبرگزاری محلی کشور کره، دو مقام ارشد شرکت Komid که یک پلتفرم صرافی ارزهای دیجیتال در کره جنوبی است اخیرا به زندان محکوم شده اند.

این دو نفر به منحرف کردن حجم مبادلات در صرافی محکوم شده اند. Choi Hyunsuk، مدیرعامل این شرکت یکی از این دونفر است. او برای نقش داشتن در این کلاهبرداری به سه سال زندان محکوم شده است در حالیکه دیگر مدیر ارشد این شرکت یعنی Park Mo نیز به دو سال زندان محکوم شده است.

حساب‌های کاربری تقلبی و سفارشات غلط

گزارش شده که Choi و همکارش بیش از ۵ حساب کاربری را در صرافی ایجاد کرده اند و از آن برای انجام این مبادلات تقلبی استفاده می‌کرده اند که هدف از این کار، افزایش برآورد حجم مبادلات روزانه در صرافی بود. او همچنین متهم به ایجاد ربات‌های ارزهای دیجیتال و نصب آن بر روی پلتفرم به منظور ایجاد سفارشات مبادله‌ای بزرگ می‌باشد.

این کار باعث می‌شد که سرمایه‌گذاران حس کنند که این پلتفرم حجم بالایی از مبادلات را در اختیار دارد. این دو مقام بعدها متهم به کلاهبرداری، سوء رفتار مالی و اختلاس شدند.

اتهاماتی که شاکیان وارد می‌کنند این است که این دو نفر حدود ۵ میلیون معامله تقلبی بر روی این پلتفرم ساختند و به مشتریانشان این حس را منتقل کردند که این افزایش در حجم مبادلات روزانه ارگانیک است. این دو نفر حدود ۴۵ میلیون دلار را از کلاهبرداری به جیب زدند.

پس از محکومیت، قاضی که رییس پرونده است گفت: Choi برای مدت زمان طولانی از تعداد بیشماری قربانی کلاهبرداری کرده است. علاوه بر این، او همچنین مقامات ارشد مالی را مسئول می‌داند که در پیگیری بهتر این صنعت شکست خورده اند.

تجارت شستشو؛ تاکتیک فریبنده و البته نابود کننده اعتماد

تجارت شستشو (Wash trading) به ایجاد فعالیت‌های مبادله‌ای تقلبی بر روی یک پلتفرم مبادله‌ای از هر نوع گفته می‌شود. این اتفاق در صنعت ارزهای دیجیتال عادیست اما این اولین باریست که یک مجری در صنعت ارزهای دیجیتال برای آن زندانی می‌شوند.

در ادامه قاضی اشاره کرد که این مورد بیش از هرچیز اعتماد سرمایه‌گذاران و مشتریان صرافی‌های ارز دیجیتال را مورد آسیب قرار داده است و پتانسیل ایجاد تأثیرات منفی بر روی بازار مبادله ارزهای دیجیتال کشور را داراست.

کلاهبرداری سنگین Upbit

صرافی‌های گوناگون از روش مشابه فرینده برای ایجاد سفارشات تقلبی استفاده کرده اند. در دسامبر ۲۰۱۸، مقامات Upbit که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال کره جنوبی است به انجام فعالیت‌های کلاهبردارانه مشابه متهم شدند. طبق این گزارش، سه نفر از مقامات شرکت از جمله رییس هیئت مدیره و مدیر مالی، سفارشات تقلبی را در حجمی معادل ۲۶۰ میلیون دلار ایجاد کردند. به علاوه، ۱۱۵۰۰ بیت کوین فروخته شده از سرمایه‌گذاران باعث به جیب زدن ۱۳۲ میلیون دلار در این روند شده است.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location