video thumb

افت قیمت نسبی در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین

همانطور که می‌دانیم تا روز سه شنبه هفته جاری شاهد افت نسبی قیمت در ۲۰ ارز بزرگ دیجیتال بازار بوده‌ایم که این افت قیمت همچنان ادامه دارد. به گزارش Coin360 قیمت بیت کوین همچنان بر پایه ۳۵۵۰ دلار است.

همانگونه که در نمودار زیر ملاحظه می‌کنید، قیمت بیت کوین تقریبا با یک درصد افت در روز سه شنبه مواجه بوده که بیشینه قیمت آن در این روز به ۳۸۵۰ دلار رسیده است. با نگاهی به جدول قیمت‌های هفتگی منتشر شده، قیمت متوسط بیت کوین در حال حاضر با حدود ۱۰۰ دلار کاهش طی یک هفته گذشته به ۳۶۸۲ دلار در روز سه شنبه رسیده است.

ارزش ارز دیجیتال ریپل نیز با افت ۱ درصدی قیمت در بازار به رقم ۰٫۳۱۷ دلار رسیده است و قیمت متوسط هفتگی ریپل نیز رقمی حدود ۰٫۳۳۱ دلار اعلام شده که نسبت به قیمت ۰٫۳۳۱ دلار اول هفته جاری کمی افت داشته است.

 

اما ارز دیجیتال اتریوم نیز در روز دوشنبه هفته جاری تا روز سه شنبه با افت قیمت نیم درصدی همراه بوده است. قیمت روز سه شنبه اتریوم ۱۱۷ دلار اعلام شده و این قیمت در روز چهارشبه صبح به ۱۱۴ دلار کاهش پیدا کرده است.

در خصوص جدول قیمت های هفتگی اتریوم نیز باید گفت که قیمت فعلی این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته حدود ۸٫۵ درصد افت داشته است.

 

اما بیشترین افت قیمت در میان ارزهای دیجیتال طی یک هفته گذشته متعلق به ارز دیجیتال ترون بوده که طی ۲۴ ساعت سه درصد افت داشته است.

از روی دیگر، ارز کل سرمایه در گردش موجود بازار ارزهای دیجیتال نیز طی هفته جاری به ۱۱۹٫۵ میلیارد دلار رسیده که در قیاس با رقم ۱۲۲٫۸ میلیارد دلاری هفته گذشته کاهشی چشمگیر را نشان می‌دهد. اما مساله مهم دیگر اینکه ارزش کل این بازار  از روز سه شنبه تا چهارشنبه نیز با حدود دو میلیون دلار کاهش به ۱۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش منتشر شده اخیر از سوی نشریه Cointelegraph، بانک بدهی‌های بین المللی اعلام کرده که تنها راه حل مشکلات بیت کوین، از طریق دریافت گواهی کاری خواهد بود.

همچنین اخیرا «هو وان استینز»، از مشاوران بلند پایه دولت انگلیس در جریان برگزاری اجلاس انجمن اقتصادی داووس در سوئیس اعلام کرده که ارزهای دیجیتال نتوانسته‌اند از آزمایش خدمات مالی خود سر بلند بیرون بیایند.

تصور می‌شود اظهارات اخیر برخی از رهبران جهان علیه ارزهای دیجیتال منجر به کاهش نسبی قیمت‌ها در این بازار شده باشد.