video thumb

تحلیل تکنیکال نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال در ۲۱ ژانویه

Marcus Hughes، ارائه‌کننده ارزهای دیجیتال در بریتانیا انتظار دارد که تحولات بزرگی برای بیت‌کوین (BTC) در دو سال آینده اتفاق افتد.

Hughes مطمئن است که اتحادیه اروپا با یک چارچوب قانونی تعریف شده برای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ در حال پیشرفت است. پس از مقررات موجود، Hughes پیش‌بینی می کند که بانک های بزرگ سرمایه گذاری در نهایت وارد صحنه شوند.

آلستر میلن (Alistair Milne)، سرمایه‌گذار و کارآفرین بریتانیایی، مطمئن است که بیت کوین بیشتر از این پیشرفت خواهد کرد. وی نظر خود را بر پیش‌بینی افزایش سطح پذیرش ارزهای دیجیتال قرار داده است. میلن مطمئن است که بیت کوین برای ۱۰۰ سال دیگر پابرجا خواهد ماند.

همانطوری که قیمت‌ها در راستای بازار افزایش می‌یابند، معمولا نزولی هم می شوند. Changpeng Zhao، مدیرعامل شرکت بایننس، معتقد است که پیشرفت زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال شده صورت گرفته است، به این معنی است که ارزهای دیجیتال در حال حاضر به صورت کم، ارزش‌گذاری شده‌اند.

بیت کوین (BTC) از تاریخ ۱۰ ژانویه، در پایین خطوط میانگین متحرک معامله می‌شود و این جلوی تلاش برای بالا رفتن قیمت‌ها را می‌گیرد که نشانه نزولی بودن آن است.

قیمت ۳،۲۳۶٫۰۹ دلار یک حمایت به شدت بحرانی است. اگر قیمت بیت کوین از این حمایت پایین‌تر برود، تائیدکننده ادامه روند نزولی قیمت بیت کوین است.

اولین نشانه‌های تغییر احتمالی در روند، زمانی خواهد بود که قیمت بیت کوین و دلار بتواند از خط روند نزولی عبور کند و به بالای آن برسد. با افزایش قیمت بیت کوین به بالای مرز ۴۲۵۵ دلار، یک فرصت مناسب برای سودآوری فراهم خواهد شد.

برای ورود بلند مدت، اگر قیمت بیت کوین در ۳،۲۳۶٫۰۹ دلار دوباره به سمت بالا برگردد، زمان تقریبا مناسبی خواهد بود، زیرا نشان‌دهنده وجود تقاضا در سطوح پایین است. یکی دیگر از معامله های احتمالی را می توان بر اساس شکست ۴،۲۵۵ دلار انجام داد. تا آن زمان، پیشنهاد می کنیم که معامله گران صبر پیشه کنند و معامله‌ای انجام ندهند.

ریپل / دلار

ریپل (XRP) از تاریخ ۱۱ ژانویه تاکنون در یک محدوده کوچک و تنگ قراردارد که این مسئله احتمالا برای مدت طولانی ادامه‌دار نخواهد بود و انتظار می‌رود که این ارز دیجیتال در چند روز آینده از محدوده معاملاتی خود چه نزولی باشد و چه صعودی، خارج شود.

خطوط میانگین متحرک رو به پایین و منفی بودن شاخص RSI نشان‌دهنده برتری فروشندگان بر خریداران است. اگر قیمت ریپل و دلار از محدوده خود به سمت پایین خارج شود و به زیر ۰٫۳ دلار برسد، احتمال سقوط بیشتر آن تا مرز ۰٫۲۷۷ دلار وجود دارد.

از سوی دیگر، اگر ریپل از محدوده خود به سمت بالا خارج شود، جهش قیمت تا مرز ۰٫۴ دلار دور از ذهن نیست. پیشنهاد ما این است که معامله گران تا قبل از این جهش قیمت صبر داشته باشند.

اتریوم / دلار

اتریوم (ETH) در روز ۲۰ ژانویه به زیر حمایت بحرانی ۱۱۶٫۳ دلار سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. اتریوم هم‌اکنون روی مرز حمایت بحرانی معامله می‌شود.

اگر اتریوم و دلار در سطوح بالاتر خریداری نداشته باشد و نتواند از حمایت قدرتمند خود دفاع کند، احتمال سقوط به ۱۰۷٫۵۱ دلار دور از ذهن نیست و اگر این حمایت هم بشکند، احتمال کاهش قیمت به ۸۳ دلار وجود دارد.

روند نزولی خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) و همچنین شاخص RSI، همه و همه نشان‌دهنده این هستند که در کوتاه مدت، تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران خواهد بود.

اگر قیمت این ارز دیجیتال از ۱۳۴٫۵ دلار عبور کند، می‌تواند تا قیمت ۱۶۷٫۳۲ دلار هم جهش داشته باشد و در آنجا با مقاومتی بزرگ مواجه می‌شود.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) طی ۱۰ روز گذشته در یک محدوده کوچک معاملاتی بین ۱۲۰ تا ۱۳۷ دلار قرار دارد. این نشان می‌دهد که هم خریداران و هم فروشندگان فعلا از انجام معامله خودداری می‌کنند.

اگر قیمت بیت کوین کش و دلار به زیر ۱۲۰ دلار برسد، احتمال سقوط بیشتر تا ۱۰۰ دلار وجود دارد و در صورت ناتوان بودن این حمایت، احتمال کف قیمتی ۷۳٫۵ دلار نیز وجود دارد. پایین آمدن میانگین های متحرک و شاخص RSI زیر ۴۰ سطح نشان می‌دهد که تعداد فروشندگان بالاست.

از سوی دیگر، اگر قیمت بیت کوین کش به ۱۳۷٫۲۶ دلار جهش کند، می‌توانیم انتظار بازگشت مجدد قیمت به سطوح بالا را داشته باشیم. در این صورت ما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از انجام معامله، یک راه خرید قابل اعتماد پیدا کنید.

ایوس/ دلار

ایوس (EOS) در حال حاضر در محدوده بین ۲٫۳۰۹۳ دلار و ۳٫۲۰۸۱ دلار قرار دارد. خرس ها تلاش می کنند تا این محدوده را از بین ببرند و قیمت را به سمت پایین هدایت کنند.

در روزهای ۱۳ و ۱۴ ژانویه، ایوس و دلار یک جهش به سمت بالا داشت، اما نتوانست خود را به بالای خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) برساند. این علامت نزولی است. حمایت بحرانی ایوس در محدوده ۲٫۱۷۳۳ دلار بسته شده و شکسته شدن این حمایت می‌تواند به معنای ریزش قیمت ها تا ۱.۷ دلار یا حتی ۱٫۵ دلار باشد.

اگر قیمت این ارز دیجیتال بتواند از این حمایت دفاع کند و جهشی به بالای ۲٫۵۸۴۰ دلار داشته باشد، دیدگاه نزولی ما نامعتبر خواهد بود. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، می‌توانیم منتظر رشد قیمت در محدوده ۳٫۲۰۸۱ دلار باشیم.

استلار / دلار

روز ۱۹ ژانویه bullها تلاش کردند تا استلار (XLM) را به سطوح بالا برسانند، اما این ارز دیجیتال در عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) ناتوان بود. در حال حاضر خرس‌ها در حال تلاش برای شکستن حمایت بحرانی استلار در سطح ۰٫۱۰۲۳۵۱۹۰ دلار هستند.

اگر آنها موفق شوند، احتمال سقوط سالیانه تا ۰٫۰۹۲۸۵۴۹۸ دلار وجود خواهد داشت و اگر این سطح هم حمایت نشود، روند نزولی ادامه خواهد یافت. هر دو خط میانگین متحرک به سمت پایین حرکت می‌کنند و شاخص RSI هم در ناحیه منفی است که نشان می‌دهد احتمال سقوط از صعود بیشتر است.

اولین نشانه‌های نزولی وقتی رقم خواهند خورد که قیمت استلار و دلار  به بالای خط روند نزولی برسد. با رسیدن قیمت به بالای ۰٫۱۳۴۲۷۰۵۰ دلار می‌توانیم تغییر روند کوتاه‌مدت از نزولی به صعودی را تائید کنیم.

لایت کوین / دلار

خرس‌ها (bears) به لایت کوین (LTC) اجازه عبور از خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) را نمی‌دهند. از سوی دیگر گاوها اجازه نمی‌دهند که قیمت لایت کوین، پایین تر از ۲۹٫۳۴۹ دلار باشد.

اگر قیمت لایت کوین و دلار به پایین ۲۹٫۳۴۹ دلار برسد، می‌توانیم انتظار سقوط تا ۲۷٫۷۰۱ دلار و پس از آن به پایین‌ترین سطح سالانه خود یعنی ۲۳٫۰۹۰ دلار را داشته باشیم. اگر قیمت لایت کوین به پایین ترین سطح سالانه خود برسد، روند نزولی ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر اگر این ارز دیجیتال بتواند به بالای خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) برسد، می‌توانیم انتظار رشد قیمت تا ۳۶٫۴۲۸ دلار و سپس ۴۰٫۷۸۴ دلار را داشته باشیم. مسطح بودن خطوط میانگین متحرک و وسط بودن شاخص RSI تعادل بین خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد.

ترون / دلار

ترون (TRX) خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه EMA را اصلاح کرده است، که ممکن است به عنوان یک حمایت عمل کند. با این حال، اگر خرس‌ها زیر این خط حمایت از بین بروند، احتمال سقوط قیمت به ۰٫۰۲۱۱۳۴۴۰ دلار وجود داشته و سپس عبور از خط میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه SMA امکان‌پذیر خواهد بود.

قیمت ترون و دلار از ماه اوت سال ۲۰۱۸ محدود شده است و تلاش‌ها برای شکستن این محدوده ناموفق بوده و قیمت دوباره به همین محدوده بازگشته است.

دو فرصت ممکن برای معامله وجود دارد. معامله‌گران می توانند در محدوده قیمت ۰٫۰۱۸۳ دلار خرید کنند و انتظار داشته باشند که قیمت آن به ۰٫۰۲۸۱۵۵۲۱ دلار برسد و یا اینکه آنها می‌توانند در محدوده قیمت ۰٫۰۲۸۱۵۵۲۱ دلار خرید کنند.

میانگین متحرک افزایش یافته نشان‌دهنده این است که حمایت گاوlها بالاست. اگر قیمت ترون به پایین‌تر از ۰٫۰۱۸۳ دلار برسد، ما در معرض انتقادات و پیشنهادات منفی خواهیم بود.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) به تدریج در حال محو شدن است، که نشان‌دهنده فقدان پشتیبانی خرید در سطح فعلی است. اگر قیمت پایه این ارز پایین‌تر از ۷۴،۰۲۲ دلار باشد، احتمال اینکه حمایت بعدی ۶۵،۰۳۱ دلار باشد، ممکن خواهد بود.

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه EMA به تدریح در حال سقوط است و شاخص RSI هم در ناحیه منفی است. این نشان‌دهنده این است که خرس‌ها در کوتاه‌مدت دارای مزیت هستند. اگر قیمت بیت کوین اس وی و دلار به زیر ۶۵،۰۳۱ دلار سقوط کند، این امر منجر به انحلال معاملات طولانی مدت خواهد شد. خط حمایتی این ارز در محدوده ۵۷ دلار و تا ۳۸٫۵۲۸ دلار می‌باشد.

اگر میزان ارزهای دیجیتال بالاتر از سطح میانگین متحرک باشد، دیدگاه نزولی ما نقض خواهد شد. ما قبل از انجام هرگونه معامله، صبر خواهیم کرد تا سطح میانگین مثبت شود.

کاردانو/ دلار

کاردانو (ADA) در حال حاضر در داخل یک کانال صعودی قرار دارد. معمولا قیمت این ارز بین خط حمایتی و خط مقاومت کانال تغییر می کند. این ارز در تاریخ ۱۰ ژانویه به خط مقاومت کانال رسید، از جایی که آن را رد کرد، و در حال حاضر احتمالا به خط حمایت کانال سقوط خواهد کرد.

پس از شکسته شدن خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه EMA، قیمت کاردانو و دلار ممکن است که در خط میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه SMA پشتیبانی شود. اگر این پشتیبانی قطع شود، امکان دارد که خریداران در خط حمایتی کانال قرار بگیرند.

اگر این ارز دیجیتال از سطوح فعلی دور شود و خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه EMA شکسته شود، انتظار ما از سقوط به خط حمایتی کانال، نابجا خواهد بود.

ما در سطح فعلی نمی‌توانیم راه قابل اعتمادی برای خرید پیدا کنیم. عبور خطوط میانگین متحرک و شاخص RSI به نزدیکی نقطه میانی، نشان‌دهنده رشد قیمت‌ها در کوتاه‌مدت است.