سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت کوین و اتر به ابزار مالی گردشگری تبدیل شده است!

ارز دیجیتال که زمانی یک پدیده زودگذر در دنیای فناوری قلمداد می‌شد اکنون یکی از اصلی‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری در دنیا به شمار می‌رود. حتی کیم کارداشیان هم حالا دیگر بیت کوین تهیه می‌کند. اما از آنجا که قیمت‌ها بر مبنای گمانه‌زنی بالا و پایین می‌شوند، گروه کوچکی از طرفداران مشتاق همچنان از ارزهای دیجیتال جهت انجام معامله‌های واقعی استفاده می‌کنند. این افراد را جهانگردان کریپتو می‌خوانند.

 

به لطف سهولت استفاده از ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین یا اتریوم، ما اکنون شاهد افزایش جهانگردان کریپتو در سال ۲۰۱۸ هستیم.

 

افزایش مسافرت با استفاده از ارزهای دیجیتال

لورا شین (Laura Shin) مجری پادکست‌های کریپتو منتشر ani در وب‌سایت‌های آنچیند (Unchained) و آنکانفرمد (Unconfirmed) و از کارکنان سابق نشریه فوربز در این باره می‌گوید: «دسترسی بیشتر به سیستم مالی کریپتو… به نفع مسافران است.» شین به مدت بیش از سه سال اوج‌گیری ارزهای دیجیتال را شاهد بوده است.

مایکل دالساندرو (Michael Dalesandro) رئیس ارشد اجرایی و بنیانگذار شرکت راکیت ‌کوین (RockItCoin) می‌گوید که یک «تأثیر شبکه‌ای» اتفاق افتاده است. وی که ۵۰ ساله است اولین بار در سال ۲۰۱۵ به ارزهای دیجیتال علاقمند گردید. وی به گفته خودش از آن زمان تاکنون شاهد رشد سالانه ۶۰ درصدی در زمینه نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین بوده است.

گیلی گرشاناک (Gershonok Gili) جهانگرد دیجیتال ۳۴ ساله‌ای که دنیا را خانه خود می‌خواند در رابطه با ارزهای دیجیتال می‌گوید: «برخورداری از ارزهای دیجیتال در مقایسه با حساب بانکی و سیستم مالی سنتی مزایای بسیاری دارد.» به عقیده وی، افرادی که با سفرها و اقامت‌های بین‌المللی آشنا هستند بیشتر با گشایش حساب‌های بانکی سروکار دارند و شاید بیش از بقیه مزایای برخورداری از پول بدون مرز را درک کنند.

گرشاناک از سال ۲۰۱۶ ارزهای دیجیتال معامله می‌کند و گاهی اوقات در ازای دریافت کریپتو به مشاغل آزاد روی می‌آورد. او اگرچه جهت تأمین هزینه‌های روزمره خود عموماً ارزهای دیجیتال خود را به ارزهای واقعی تبدیل می‌کند، اما هر جا که امکانش هست از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند و حتی یکبار در شهر پراگ پایتخت لهستان پول قهوه را با استفاده از لایت کوین (Litecoin) پرداخت کرد.

 

متوازن‌سازی سبک زندگی جهانگردی با دادوستد کریپتو

کارشناسان به کسانی که از ارزهای دیجیتال به‌ عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری بهره می‌گیرند توصیه می‌کنند که سیم‌کارت‌های محلی خریداری کنند تا بدین طریق بتوانند از جدیدترین تحولات در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال مطلع گردند.

بیلیک ساندال (Blake Sandall) یک جهانگرد دیجیتال که در حین سفر به گوشه و کنار دنیا اقدام به دادوستد ارزهای دیجیتال می‌کند ترجیح می‌دهد اطلاعات به‌روز درباره ارزهای دیجیتال را به جای ایمیل از طریق پیامک دریافت کند تا بدین طریق دغدغه دسترسی به اینترنت را در نقاط مختلف نداشته باشد. او هر جا که می‌رود یک سیم‌کارت محلی خریداری می‌کند تا مجبور نباشد به اینترنتِ کافه‌ها یا هتل‌ها متصل شود.

 

بلیک ساندال با پولی که از فروش اتریوم در سال ۲۰۱۸ به دست آورد به کمپ اورست سفر کرد. عکس: بلیک ساندال

 

یکی از پرهیجان‌ترین معاملات بلیک زمانی بود که او یک سکه اتریوم را در سال ۲۰۱۸ فروخت. او ۹۶۰ دلار از این راه سود کرد و با این پول به کمپ اورست سفر کرد.

طرفداران لایت کوین و اتریوم با بهره‌گیری از راهکارهای ثالث از جمله تبدیل مستقیم ارزهای دیجیتال خود به ارزهای واقعی یا هزینه‌کرد در مکان‌هایی نظیر کافه‌ای که گرشاناک در پراگ از آن قهوه خرید مشکات مربوط به پرداخت را برطرف می‌سازند.

 

سفر به دور دنیا تنها با استفاده از بیت کوین

فلیکس ویز (Felix Weis) از طرفداران ارزهای دیجیتال و اصالتاً اهل لوکزامبورگ نمونه بارز اینگونه سفرهاست. او در سال ۲۰۱۸ با استفاده از بیت کوین به مدت ۱۸ ماه به گوشه و کنار دنیا سفر کرد و از ۲۷ کشور در سرتاسر دنیا دیدن نمود. سفر وی جاهای مشهور از جمله توکیوی ژاپن و همچنین جاهای نه چندان پرطرفدار نظیر کوبا را شامل می‌شد. مسافرت به کوبا با استفاده از ارزهای دیجیتال به دلیل نبود اینترنت پرسرعت در آن کشور با دردسر فراوان همراه است.

ویز با یادآوری آن مقطع می‌گوید: «آن روزها همه مشغول چالش سطل آب یخ بودند.»

سال ۲۰۱۵ بود و فلیکس که آن روزها ۲۷ سال داشت همه پس‌انداز خود را به بیت کوین تبدیل کرد (وی شخصاً چنین کاری را به کسی توصیه نمی‌کند)، کوله‌پشتی بست، و سه قانون برای خود تعریف نمود:

۱٫ نمی‌تواند از حساب بانکی یا کارت اعتباری استفاده کند.

۲٫ نمی‌تواند پول یک کشور را به پول کشور دیگر تبدیل کند.

۳٫ مهم‌تر از همه اینکه، تا آنجا که ممکن است باید هزینه‌ها را با بیت کوین پرداخت کند. اگر نتواند با بیت کوین پرداخت کند، در آن صورت می‌تواند از پول نقدی استفاده کند که از طریق معامله با همنوعان خود به دست آورده است.

او در گام اول یک بلیت نامحدود سفر با قطار با اعتبار یک ماهه تهیه نمود تا اگر تجربه ناموفقی داشت حداقل بتواند به محل اقامت خود در آلمان بازگردد. او بلیت خود را از وب‌سایت آل‌فوربی‌تی‌سی (AllForBTC) خریداری نمود. او همچنین یک کارت اعتباری احتیاطی جهت استفاده در مواقع اضطراری به همراه داشت، اما بعد از گذشت سه ماه تصمیم گرفت تا همه هزینه‌های سفر را با بیت کوین تأمین کند و به همین خاطر کارت اعتباری خود را معدوم کرد.

 

فلیکس ویز در سانفرانسیسکو، شهری که چنان با بیت کوین سازگار است که به گفته وی یک جهانگرد کریپتو سفر به آنجا را ساده و آسان می‌یابد. عکس: فلیکس ویز

 

ویز که حالا ۳۰ ساله است در این باره می‌گوید: «بخش دشوار کار یافتن سوپرمارکت یا رستورانی بود که بیت کوین قبول کند.» در برخی کشورها نظیر ترکیه که نفوذ بیت کوین در آنجا ناچیز بود، ویز مجبور بود مردم را نسبت به پذیرفتن بیت کوین متقاعد سازد. او از این چالش لذت می‌برد و یکبار حتی یک شرکت خدمات پاراگلایدری تُرک را متقاعد ساخت تا بیت کوین قبول کند. ویز با یادآوری آن روزها می‌گوید: «جامعه طرفداران بیت کوین در ابتدا بسیار کوچک اما پرجنب‌وجوش بود. مخاطبان آن در سال ۲۰۱۷ بود که رو به افزایش گذاشت.»

 

آماده مواجهه با غیرمنتظره‌ها باشید

همه جهانگردان دیجیتال که با آنها صحبت نمودم یک توصیه داشتند: اگر می‌خواهید با پول دیجیتال به سفر بروید آماده مواجهه با غیرمنتظره‌ها باشید. گرشاناک در این باره گفت: «یک روز صبح در ماه ژانویه ظرف یک دقیقه ارتباطم با همه ابزارهای مالی قطع شد.» او در آن مقطع در یک شهر تفریحی در تایلند بود و می‌خواست برای روز بعد یک بلیت هواپیما رزرو کند که ناگاه متوجه شده قادر به استفاده از حسابش نیست: «مسافرت با ارز دیجیتال مناسب کسی نیست که به ‌واسطه عدم دسترسی به پول دچار اضطراب می‌شود.» گرشاناک می‌گوید: «دنیای کریپتو [جهانگردی دیجیتال را] سهولت می‌بخشد و ذهنتان را با ایده تمرکززدایی هماهنگ می‌سازد.»

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location