video thumb

سرویس پرداختی ارزهای دیجیتال بیت پی (BitPay) می‌گوید در سال ۲۰۱۸ شاهد ۱ میلیارد دلار معامله بوده است

سرویس پرداختی ارزهای دیجیتال معروف به نام بیت‌ پی (BitPay) گزارش داده که حدود ۱ میلیارد دلار در سال گذشته معامله انجام شده است.

طبق این گزارش، شرکت گزارشی از خودش درباره درآمد حاصل از هزینه تراکنش‌ها تهیه کرده است. بیت پی طی این گزارش در بین مشتریان بزرگ سال گذشته به  Dish Networks ،HackerOne و ایالت اوهایو اشاره کرد.

بیت پی همچنین گزارش داده است که کسب و کارهای B2B حدود ۲۵۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است.

با وجود سقوط شدید ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸، مدیرعامل و موسس بیت پی یعنی استفان پیر (Stephen Pair) میگوید شرکت در طول سال رشد کرده است و دلیل آن این است که محصول شرکت ارزان‌تر وسریع‌تر از انتقال وجه بانکی در اکثر نقاط دنیاست.

اگرچه طبق گزارشات تمرکز بیت پی هنوز برروی بیت کوین است اما شرکت گزارش داده که پشتیبانی پرداختی خود از دیگر ارزهای دیجیتال را نیز آغاز کرده است که از جمله آن می‌توان به (Bitcoin Cash (BCH و ارزهای پایدار مانند (USD Coin (USDC)، Gemini dollar (GUSD و  (Paxos Standard (PAX اشاره کرد.

در ماه آوریل، بیت پی حدود ۴۰ میلیون دلار را در سری B سرمایه‌گذاری تأمین کرد که شامل ارزهای معروف دیجیتال و بازیگران صنعت فناوری اطلاعات مانند Alvin Liu موسس شرکت تنسنت Tencent و دفتر خانوادگی  Christopher Klauss  که موسس شرکت Internet  Security Systems است، شرکتیست که مالکیت آن را شرکت IBM داشته و در سال ۲۰۰۶ توسط این شرکت خریداری شده است.

در اواخر سال ۲۰۱۸، مدیرعامل بیت پی اعلام کرد که انتظار دارد بیت کوین مقبولیت بسیار زیادی را در ۳ الی ۵ سال آینده پیدا کند. در ماه نوامبر، مدیر بازاریابی بیت پی یعنی  Sonny Singh پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۱۹ اوج گرفته است.

همچنین در نوامبر گزارش شد که شرکت داده‌های بلاک چین Chainalysis گفته است که استفاده از بیت کوین برای پرداخت‌های تجاری در سال ۲۰۱۸ به شدت کاهش یافته است.