سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سقوط شدید درآمدها و ارزش سهام مورگان استنلی

لیست عناوین این مطلب

بخش حسابرسی درآمدهای ثابت شرکت خدمات مالی آمریکایی و شرکت چندملیتی مورگان استنلی از بروز بدترین شرایط مالی این شرکت طی سه سال گذشته میلادی خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ در این خصوص، بنگاه تجاری وال استریت در آمارهای اخیر خود از افت ۳۰ درصدی سود حاصل از درآمدهای ثابت مورگان استنلی از ۸۰۸ میلیون دلار در سال گذشته به ۵۶۴ میلیون دلار در سال جاری میلادی خبر داد.

این درحالیست که کارشناسان حوزه مالی دستیابی به رقم درآمد ۸۲۳ میلیون دلاری برای این شرکت در سال جاری را متصور بودند. همزمان، مورگان استنلی به شدت نسبت به این میزان درآمد واکنش نشان داده و اعلام کرد که بازاریابی کم کیفیت این شرکت منجر به کاهش درآمدهای ثابت آن شده است.

همچنین درآمدهای شبکه‌ای مورگان استنلی نیز در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی به میزان ۸٫۵ میلیون دلار نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۷ یعنی رقم ۹٫۵ میلیون دلار افت داشته است.

در پی انتشار بیانیه رسمی در همین خصوص از سوی مورگان استنلی، سهام این شرکت با ۵ درصد افت به زیر ۴۲ دلار برای هر سهم در معاملات بورس رسید که البته کمی بعد با کمی افزایش به ۴۳ دلار افزایش یافت. همزمان، شاخص سهام این شرکت سرمایه گذاری آمریکایی نیز ۲۵۰ واحد افزایش یافت.

البته باید توجه داشت که افت میزان درآمدهای شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ جهان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ تنها به شرکت مورگان استنلی محدود نمی‌شود، بلکه این آفتی سندروم گونه بوده که به جان تمامی موسسات مالی و سرمایه گذاری فعال در وال استریت افتاده است.

با اینحال، مورگان استنلی در قیاس با دیگران، بد ترین و بیشترین سقوط درآمدهای ثابت را داشته است. درآمدهای این شرکت در قیاس با سیتی ۲۱ درصد، جی پی مورگان ۱۶ درصد و بانک آمریکا ۱۵ درصد افت بیشتری داشته است.

این درحالیست که شرکت گلدمن ساکس نیز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ با ۱۸ درصد افت درآمدهای ثابت مواجه بوده و سهام آن نیز به همین نسبت در بازار بورس وال استریت افت داشته است.

مورگان استنلی در زمینه شاخص‌های مربوط به مدیریت سرمایه و تجاری نیز در قیاس با رقبای خود با افت بیشتری مواجه بوده است. درآمدهای حاصل از شبکه فروش و خرید این شرکت از ۲٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ افت کرده است. درآمدهای پیش از کسر مالیات بر بخش مدیریت مورگان استنلی نیز از ۱٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۱ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ افت پیدا کرده است.

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی شبکه خبری CNBC، مدیران اجرایی بخش سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگی چون Opimas، Octavio، Marenzi نیز اعلام کرده‌اند که مورگان استنلی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. همچنین در گزارش شبکه مذکور خبری آمده است: در زمینه مدیریت سرمایه، درآمد مورگان استنلی ۸ درصد افت کرده است. این درحالیست که شرکت‌های رقیب مورگان استنلی توانستند رشد تک رقمی در بخش سرمایه را بدست آورند. البته با کمی دقت بیشتر و با توجه به اینکه شرکت‌های دیگر توانستند از آشفته بازار سال ۲۰۱۸ استفاده کنند و رقم رشد دو رقمی را برای خود به ثبت برسانند.

افزایش فعالیت‌های ادغام و جذب

با وجود شرایط موجود در بازار، درآمد شبکه‌ای مورگان استنلی به حدود دو برابر افزایش یافته است. این مقدار درآمد مشابه درآمد شرکت مذکور در سال قبل بوده است.

به طور متوسط می توان گفت که عمده تحلیلگران بازار انتظار دارند اوضاع مورگان استنلی طی ماه های پیش رو بهبود یافته و ارزش هر سهم این شرکت حدود ۰٫۸۹ دلار افزایش یافته و درآمد ثابت این شرکت بار دیگر افزایش یافته و به ۹٫۲۴ میلیون دلار برسد. همچنین تصور می‌شود سود حاصل از هر سهم مورگان استنلی نیز تا ماه آینده میلادی به میزان ۳۰ افزایش یابد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location