سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

احتمال تشدید اختلاف چین و آمریکا بر سر پرونده هواوی

تحقیقات دولت فدرال آمریکا در مورد شرکت چینی هواوی هر روز ابعاد گسترده تری به خود می‌گیرد. همین موضوع می‌تواند منجر به ایجاد جرقه‌ای جدید در تشدید تنش میان پکن و واشنگتن شود؛ آن هم در حالیکه مقام‌های دو کشور در حال انجام مذاکرات دوجانبه با یکدیگر جهت کاهش جنگ تجاری به راه افتاده میان چین و آمریکا هستند. به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، بازرسان فدرال آمریکا به شدت در حال رسیدگی و بازجویی در خصوص پرونده سرقت اطلاعات محرمانه دولت آمریکا از سوی هوآوی هستند.

گفته می‌شود بازرسان فدرال آمریکا در حال آماده سازی طرح شکایت خود علیه شرکت چینی هوآوی و فعالیت‌های تجاری آن است. منابع مطلع نیز اعلام کرده‌اند که تحقیقات در مرحله پیشرفته‌ای در حال انجام بوده و می‌تواند طی مدت کوتاهی منجر به اعلام جرم شود.

همچنین شرکت T-Mobile آمریکا نیز در قالب پرونده‌ای جداگانه اقدام به شکایت علیه هوآوی کرده که همین امر می‌تواند روند رسیدگی به پرونده تحقیقات را تشدید کند. موضوع شکایت T-Mobile علیه هوآوی نیز به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد که بر اساس ادعای این شرکت آمریکایی، هوآوی اقدام به سرقت اطلاعات مربوط به تکنولوژی آزمایشگاهی T-Mobile کرده است. هرچند هوآوی اعلام کرده که موضوع میان دو شرکت در سپتامبر سال ۲۰۱۷ حل شده و به پایان رسیده است. هوآوی همچنین مدعی شده که این مشکل ناشی از تخطی دو تن از کارمندان این شرکت چینی بوده که سهوا مرتکب این جرم شده‌اند.

تاثیر بر جنگ تجاری میان آمریکا و چین

اگرچه مسائل پیرامونی و حاشیه ساز هوآوی موضوع جدیدی نیست، اما ریز شدن بازرسان فدرال آمریکا بر روی پرونده هواوی و گسترده تر کردن هر چه بیشتر مساله تحقیقات در خصوص این شرکت چینی می‌تواند بر روی مذاکرات جاری میان پکن و واشنگتن آن هم درست در زمانی که دو طرف مشغول انجام مذاکرات فشرده در جهت کاستن از اختلافات ناشی از جنگ تجاری آمریکا – چین هستند،  تاثیر بسیار سو و مخربی بگذارد.

این در حالیست که پکن تاکنون چندین بار حساسیت خود را نسبت به مساله هواوی نشان داده که از جمله می‌توان به اقدام تلافی جویانه چینی‌ها در پرونده محکومیت شهروند کانادایی زندانی در این کشور به اعدام اشاره کرد. رابرت لیوید شلنبرگ که پیشتر در سال ۲۰۱۶ به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده بود، هفته گذشته با شدت گرفتن موضوع پرونده هواوی و بازداشت دختر مدیر عامل این شرکت، به مجازات اعدام محکوم شد.

لازم به ذکر است، «منگ وانژو» دختر مدیر عامل هوآوی که از جمله با نفوذ ترین زنان چین نیز به حساب می آید، بنا به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در شهر ونکوور کانادا بازداشت شد؛ موضوعهی که منجر به ایجاد شدید ترین اعتراضات دولت چین علیه آمریکا و کانادا گشت.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location