video thumb

بایننس به دنبال به دست آوردن مبادلات بازار بیت کوین در اروپا

پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال بایننس که بزرگترین و معتبرترین پلتفرم در این دسته به حساب می‌آید، در تاریخ ۱۶ ژانویه از راه اندازی سرویس بدیل ارز دیجیتال به ارز فیات در ایالت نیوجرزی آمریکا خبر داد. این سرویس جدید ارزهای دیجیتال شما را به ارزهای پوند انگلیس و یورو تبدیل کرده و به شما پرداخت خواهد کرد.

چانپنگ ژائو مدیر عامل بایننس اعلام کرده که تنها ظرف ۲۴ ساعت از آغاز به کار این سرویس، تمامی ظرفیت پذیرش درخواست مبادله پول آن پر شده است.

وی گفت: بایننس  پر از درخواست‌های ثبت شده برای مبادله شده است. سیستم شناسایی هویت KYC نیز فعال بوده و منابع بیشتری برای کاهش زمان مورد نیاز انجام تراکنش‌ها تخصیص داده شده‌اند. ما از درک و صبوری شما تشکر می‌کنیم. هزینه تراکنش‌ها نیز بر اساس فهرست اعلام شده در FIFO محاسبه خواهد شد و جای نگرانی نیست.

رقابت بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال اروپا

طی ۱۲ ماه گذشته، بازار بیت کوین بیش از ۸۰ درصد افول قیمت را تجربه کرده و مجموع ارزش ارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال از ۸۰۰ میلیون دلار به ۱۲۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

با این حال، بازیگران کلیدی در بخش ارزهای دیجیتال جهانی شامل بایننس به سرعت در حال توسعه حجم فعالیت‌های خود هستند. تلاش‌ها جهت تسهیل پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارند.

پیشتر، «وی ژو» مدیر عامل بایننس گفته بود که امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به فیات در دستیابی به نخستین سطح از پذیرش عمومی بیت کوین بسیار ضروری بوده و می‌تواند تعداد کاربران بیشتری برای این ارز دیجیتال به وجود آورد.

انتظار می‌رود ورود بایننس به هر دو بخش بازار ارزهای دیجیتال در اروپا و بریتانیا بتواند شرکت‌های رقیب بایننس یعنی Coinbase و Bitsmap را به چالش بکشد.

ژو در خصوص این مساله گفت: گسترش بازار مبادلات ارزهای دیجیتال با ارز فیات در منطقه اروپا منجر به گشوده شدن فرصت‌های اقتصادی و همینطور رهایی از محدودیت‌های چشم انداز آینده برگزیت شود که مطمئنا مبادله یورو و پوند با یکدیگر را دچار مشکل خواهد ساخت. ما می‌خواهیم از طریق «بایننس جرزی» کمک کنیم تا پلی میان کانال ارزهای فیات و دیجیتال در اروپا و انگلیس با یکدیگر ایجاد کنیم. این بخشی از برنامه ما برای توسعه و رشد استفاده از پذیرش ارزهای دیجیتال در سطح جهانی به حساب می‌آید.

طی چند ماه گذشته، بایننس به یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در امر مبادله سرمایه‌های دیجیتال با یکدیگر بدل شده که این موضوع می‌تواند منجر به تقویت زیر ساخت‌های حمایتی از ارزهای دیجیتال به عنوان طبقه‌ای جدید از سرمایه در جهان شود.

هفته گذشته، شرکت نوپا اما موفق Bakkt که یک پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال تحت سرپرستی ICE یعنی همان شرکت مالک بازار بورس اوراق بهادار نیویورک به حساب می‌آید، فعالیت رسمی خود را در زمینه ارزهای دیجیتال آغاز کرد.

توقعات سرمایه گذاران از اروپا چیست؟

اروپا به همراه گشورهایی چون ژاپن و کره جنوبی از جمله سردمداران جریان پذیرش بیت کوین به حساب آمده و نرخ این ارز دیجیتال در قاره سبز نیز رشد سریعی را تجربه کرده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وب سایت CryptoCompare که در تاریخ ۱۷ ژانویه منتشر شد، حجم مبادلات روزانه بیت کوین در اروپا، رقمی حدود کمتر از ۴ درصد ارزش کل بازار بیت کوین در جهان است که با این حساب پس از دو کشور ژاپن و آمریکا در فهرست آمار میزان کاربران این ارز دیجیتال در جهان به حساب می‌آید.

با این حال، گفته می‌‌شود راه اندازی بخش مبادلات ارزهای دیجیتال به فیات توسط پلتفرم بایننس، می‌تواند تا حد زیادی در جذب مشتریان و کاربران جدیدی به سمت این بازار نو موثر واقع شود.